hallo allemaal, wie kan mij helpen? mijn zoontje is nu 3 maanden. s avonds en s nachts slaapt hij goed. ik moet hem altijd wakker maken voor zijn laatste voeding en hij slaapt dan meestal tot 6.30/7.00 door. echt heel fijn dus. maar overdag is het 3 kwartier aan een stuk en dan is hij wakker, heb al van alles geprobeerd, laten liggen, er uit halen en als hij na een half uur weer moe is weer naar bed, maar kan maar geen goed ritme vinden. hij blijft onrustig slapen. soms wat mopperen maar soms ook echt huilen. hij heeft ook nog eens een voorkeurshouding, zijn hoofdje is al afgevlakt op het cb zeggen ze dat ik al alles er aan doe, draaien op zijn buik laten spelen en willen het nog een maandje aankijken. maar als hij dus eindelijk weer slaapt en verkeerd ligt moet ik hem draaien, dan wordt hij vaak toch weer wakker en slaapt niet zo goed meer. s avonds slaapt hij zo vast dat hij wel door slaapt. nu weet ik dus even niet meer wat nou goed is. het is zo intensief om er steeds mee bezig te zijn wie kan mij raad geven? alvast bedankt. liefs karen en boyd
leg je hem overdag dan naar bed als hij moet slapen of laat je hem spelen en wacht je tot hij dan in slaap valt? Miss dat hij als hij dan echt moe is van het spelen wat vaster slaapt. Niet ideaal, maar miss helpt het
Voor de voorkeurshouding zijn wij bij een osteopaat geweest (www.osteopathie.nl). Wat betreft het slapen: hij is wel tevreden? Sommige kids slapen 's nachts en hoeven dan overdag niet zo perse...
bedankt voor je snelle reactie! leg hem altijd in bed voordat hij in slaap valt. meestal als hij ongeveer anderhalf uur wakker is. hij slaapt dan ook snel en makkelijk in. als ik hem in de box ofzo in slaap laat vallen dan in bed moet leggen raakt hij van streek, dan is hij nog sneller wakker.
ja daar heb ik ook aan gedacht, maar als ik hem uit bed haal na 3 kwartier is hij vaak weer moe na een hlaf uur, en als hij te weing slaapt overdag is hij aan t eind van de middag helemaal op en overprikkeld. als hij wakker wordt na 3 kwartier zie ik ook aan hem dat hij nog moe is, als ik zijn speen terug geef gaan meteen zijn oogjes weer dicht. maar na 2 minuten wordt hij weer wakker, hij kan dus gewoon moeilijk terug in slaap komen denk ik..
fijn dat je mee denkt ja heb ik ook al gedaan maar vaak gaat hij als hij in bed ligt weer mopperen/huilen en kan dus niet slapen.. en dan lees ik overal dat een vast dag ritme zo belangrijk is, slapen flesje drinken even spelen en weer naar bed. en ik krijg het gewoon niet voor mekaar. heb gevoel dat ik het niet goed doe.. onzekerheid.
Onze dochter had dit ook. Die regelmaat kregen wij er ook niet helemaal in, zoals jij. Wat wij hebben gedaan en wat ik ook jou zou adviseren, zeker omdat hij een voorkeurshouding heeft, en al een afplatting en in combi met dit slapen; Ga naar een osteopaat. Na 2 behandelingen heb je een ander kind. Het oefenen enzo en op de zij leggen is allemaal goed wat je doet, maar hij heeft die voorkeur waarschijnlijk door een blokkade, en dus is het niet afdoende. Echt na 2 keer hadden wij een ander kind waardoor we toen ineens wel die regelmaat erin kregen. Wij hadden trouwens ook fysio en aan de tips en oefeningen had ik veel, maar ik had nooit zo'n sprong gezien en zo snel zonder de osteopaat.
OK, dan is hij dus idd niet tevreden, maar slapen lukt ook niet. Hier heeft de osteopaat daar veel goeds aan gedaan, maar voor de tussentijd is een draagdoek dan ook fijn! Thirza sliep daar wel 2-3 uur achter elkaar in!
Hier een kindje met hetzelfde probleem: korte slaapjes en een voorkeurshouding. De osteopaat heeft wel wat kunnen doen aan zijn voorkeurshouding, maar de hazenslaapjes zijn er helaas nog steeds.
bedankt allemaal voor de reacties! heb besloten om een osteopaat te gaan bellen. hoop dat dat in ieder geval help tegen die voorkeurshouding.
Ik herken mezelf erg in dit verhaal: of eigenlijk ons zoontje. Precies hetzelfde inclusief voorkeurshouding. Nu gaat dat beter (kinderfysio en osteopathie) alleen de hazeslaapjes blijven en ook ons ventje is na dat korte slaapje nog erg moe en er later opnieuw inleggen helpt niet... Accepteren is het enige wat helpt... 's Nachts gaat het gelukkig wel prima.. Soms slaapt hij wel even nog in zijn wipper.. Draagdoek werkte bij ons niet, maar hoor er wel goede verhalen over. Succes!
Hebben jullie bij die korte slaapjes weleens geprobeerd om even te wachten voor je erheen gaat? Nu wil ik geen discussie over je kind niet laten huilen hoor en het werkt ook niet altijd. Maar soms wordt mijn dochter wakker en begint ze te jammeren of slaakt ze een kreet. Ik ging er altijd gelijk heen en dan werd ze ook echt wakker. Heb toen een keer even gewacht en toen viel ze na een paar minuten weer terug in slaap voor nog een uur. Maar soms hoor ik meteen aan het huilen dat afwachten geen zin heeft en ze echt niet meer in slaap valt.
hier het zelfde probleem met slapen overdag. mij zoontje is nu bijna 4 maanden en dat probleem heb ik ook nog steeds maar op ten duur gaat die smiddags wat meer slapen of speelt hij in ze box. savonds en snachts slaap die ook goed door... ik heb niet meer gedaan dan gewoon met hem bezig zijn spelen en gezellig babbelen enzv enzv... en meestal ff nog een klein flesje van 30 cc aanmaken 3 slokjes en dan valt die in slaap.... of beetje water maar meestal valt die dan niet in slaap.. en die voorkeurshouding vraag fysio aan bij de cb heb ik ook gedaan... ook al had hij het nog niet nodig je zal altijd zien als je het aanvraag heeft die het dringent nodig en dan moet die misschien zo helmpje op....