als we haar niet wakker maken dan... is dit niet te lang? ze krijgt 's ochtends om 7 uur haar 1e fles, dan om 11 uur, 15 uur en 19.30 uur. Slaapt dan tegen 8 uur. Ze komt zelf niet eerder. is heel tevreden. poept en plast goed. we maken haar nu om 00.00 maar wakker, omdat ik denk dat ze anders niet genoeg drinkt. Maar moeten echt moeite doen om haar wakker te krijgen en vind het zo zielig 7.00 170 ml borstvoeding 11.00 165 kunstvoeding 1500 165 kunstvoeding 1930 160 borstvoeding (drinkt meestal 140) 00.00 100-120 borst of kunst (net wat er staat) ze is 60 cm en 6200 gram (stevige dame) De rest van de voedingen vraagt ze ook niet om, want als ze honger heeft begint ze wel te jengelen. Daar worden we ´s ochtends wel wakker van. En laat vaak een restje voeding staan, dus dan zal ze wel genoeg hebben toch? Vind het allemaal zo lastig en word er zo onzeker van... ik kolf mijn borstvoeding, vandaar dat ik de hoeveelheden exact weet.
Lekker laten slapen en van genieten. Onze dochter is 7 maanden en haalt net elf uur slapen 's nachts. Als ze honger krijgt meldt ze zich wel. Onze oudste dochter sliep met 3 weken de nacht door en ik heb haar ook echt nooit wakker gemaakt, op de eerste twee weken na dan. (op advies van kraamhulp en verloskundige) Onze oudste sliep na een maand of vier de nacht rond van half tien tot half tien. Heeeeerlijk. En waarschijnlijk gaat ze vanzelf overdag meer drinken als je haar om twaalf uur niet meer wakker maakt. Komt echt goed, kindjes regelen dat zelf.
Mijn dochtertje heb ik ook toen ze 3 maanden was steeds wakker gemaakt voor een fles. Was ook bang voor de suikerspiegel als ze al 12uur sliep. Bij 3,5 maand er toch maar mee gestopt omdat het steeds huilen was. Dit ging super, lekker klokje rond slapen. Ik zou zeggen lekker laten slapen. Kindjes regelen dat inderdaad goed zelf.
thnx dames, gaan het vanavond maar proberen dan. Ze heeft om 4 uur en 8 uur 200ml gehad, dus ben benieuwd.
Heerlijk toch?! Lekker van genieten, als ze honger heeft merk je het vanzelf wel Klinkt gewoon als een heerlijke tevreden baby
Lekker van genieten. Ons mannetje slaapt al vanaf 5 weken minstens 11 uren per nacht. (nu zelfs soms 14) Genieten van je nachtrust en zolang je kindje allert wakker wordt en vrolijk is is er niks aan de hand. Zodra je kindje suf is en niet goed reageert, dan wel aan de bel trekken. Dan kan het zijn dat de bloedsuikerspiegel te laag is. Maar als ze eenmaal de bloedsuikerspiegel goed op peil kunnen houden en zelf wakker worden voor de voeding is het prima op peil.
Mijn zoontje sliep met 3 maanden na de laatste fles van 22u door tot de volgende dag 09.00u, dus dat is ook zo'n 11 uur. En soms sliep hij zelfs door tot half tien!! Niks aan de hand hoor, inderdaad nu van genieten want de laatste maand slaapt hij niet meer zo goed dus wie weet is het straks opeens weer anders!