Mijn kleine man heeft sinds zondag 2 tandjes die doorgekomen zijn. We konden het helemaal niet aan hem merken, maar we kwamen erachter doordat ie bij oma in de vinger had gebeten haha! Ik had 2 dagen daarvoor nog gevoeld en toen nog niks gezien... Maar nu het volgende: hij drinkt de afgelopen dagen heel slecht. Laat meestal wel 80 cc in de fles zitten. Dit is al zo sinds vrijdag en ik vroeg me af of dit te maken kan hebben met het doorkomen van de tandjes? Hoelang heeft een kleintje hier last van? We zijn sinds een paar weken begonnen met groente en fruithapjes en dit eet hij gelukkig nog wel goed. Dat compenseert dan weer een beetje. Maar vraag me af of dit er allemaal bij hoort?
symptomen: zorgen doorbrekende tandjes er echter voor dat je baby zeurderig, huilerig en rusteloos wordt. Hij slaapt dan slecht en kan last hebben van pijn, kwijlen, diarree, luieruitslag of koorts. Zodra het tandje is doorgebroken, verdwijnen de klachten weer. Baby's bij wie tandjes doorkomen, kauwen vaak op speeltjes, vingers of wat me ze maar te pakken kunnen krijgen. Ook wrijven ze veel over hun gezicht. Hoe lang het duurt: verschilt per kind en per tandje. Bij sommige tanden hebben ze geen last en bij andere wel. kiezen zijn het lastigst, hebben ze vaak het meeste last van! Welkom in het leed dat tanden heet Je kunt er wat dentinox op doen of iets anders.
Haha, dank je wel Ben wel blij dattie verder niet zoveel last lijkt te hebben... Maar hoe zit dat dan met het weinige drinken? Hoort dat er ook bij?
Onze dochter drinkt nu ook regelmatig wat minder dan voorheen. Het 4e tandje is hier aan het doorbreken. Het klinkt mij dus niet onbekend.
het is hier heel bekend hoor veeeeeeeeeeeeeeeeel minder eetlust, nu valt hier de melk wel mee, maar wil amper groente of fruit... bij de 1e 2 tandjes totaal geen last, maar tandje 3 en 4 waren een drama... wat hier ook goed helpt is chadamont, van vsm
Hier met de 5 maanden ook minder drinken tandje komt nu pas door dus dat was het niet ( is nu bijna 7 maanden) misschien een fase? Ik had toen ook geen oorzaak kunnen vinden het ging vanzelf weer over