slapen overdag......

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mariska1976, 1 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Mijn oudste had al snel niet zo heel erg veel slaap nodig(en nu nog steeds niet.als ze tussen 19.30 en 20.00 naar bed gaat,gaat ze meteen slapen.Maar die is 5 en even voor de duidelijkheid het middagslaapje van deze was met 2 jaar er ook af. :( )
    Dus die sliep al met 7 maanden al 2 slaapjes.

Nu vroeg ik me af,of de jongste ook 2 slaapjes nodig heeft.

Ik haal ze om half 8 uit bed en ik heb haar geprobeerd om 9.00 terug in bed te leggen.Ze ligt echt een half uur te huilen en dan is het stil.Ik heb nu een uur opgeschoven het is een tijdje goed gegaan,maar weer na een 1.5 uur is ze wakker en huilt ze weer.
    Ook sinds een paar dagen,dat ik haar om 2 uur in bed leg en dat ze na 30 min weer gaat huilen.
    Van 18.00 tot 19.00 slaapt ze goed en de nacht komt ze ook goed door.

Over 11 dagen wordt ze 8 maanden.
    Moet ik dan over gaan op 2 tukjes?

En wie met schoolgaande kinderen heeft tips wanneer ik haar het beste in bed doe?
    Want om half 4 moet de oudste uiterlijk opgehaald zijn.Ik kan wel een moeder vragen,maar dat kan niet altijd,omdat zij ook werkt en mijn man in wisselende diensten werkt.

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hier ook 2 kids die weinig slapen.
    De oudste sliep al met 5 maanden maar 1x op een dag (wel meteen 3 a 4 uur) `s middags, die kreeg ik `s morgens echt niet in bed. En al met 20 mnd was het over met slapen.

De jongste slaapt ook al weinig 1x per dag van 10:30-12:30 en soms nog minder. Als we onderweg zijn slaapt hij meer omdat hij altijd in slaapt valt in de auto , in de kinderwagen of op de fiets. Dus vaak slaapt hij ergens tussendoor ook nog een kwartiertje.

Qua tijden is het wel handig dat hij van 10:30 a 12:30 slaapt, want ik moet straks om 14:30 naar school om dochter op te halen. Ze hebben hier een continuerooster, want anders had ik juist tussen de middag gezeten.

3. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Ik hoor vaker ouders,waarvan de kinderen een continue rooster hebben.Ze vinden het zo fijn.waarom heeft onze school dit niet

Deel Deze Pagina