Baby 12 weken ziet vaak bleek

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Warboel, 16 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Mijn dochter van net 12 weken is een vrolijk, actief klein meisje. Ze is al lekker aan het brabbelen, drinkt voldoende en goedlachs.

Ze is alleen na haar eerste vaccinaties nog niet helemaal 'de oude' geweest en heeft twee weken geleden ook nog een twee dagen koorts gehad. Buiten een verkoudheid om leek er weinig aan de hand te zijn, maar ik merk wel dat ze vaak wat bleekjes ziet.

Niet altijd! Maar zeker als ze net slaapt, net wakker wordt of vermoeid is. Zoals vanavond bijvoorbeeld. Ze is dan verder wel vrolijk en even beweeglijk als normaal, maar ze heeft een wat bleker 'bekkie' en van die dikke kringen onder haar ogen. Het ziet er voor mijn gevoel in ieder geval akelig uit.

Ze slaapt verder meer dan voldoende overdag. En heeft zelfs vannacht voor het eerst van 22.00 t/m 09.00 doorgeslapen. Een hele ruk, maar ze werd wel gewoon wakker met 'trek'. Dus is verder niet suf of zoiets.

Ook drinken gaat dus prima, zoals ik al zei, hoewel ze graag in etappes drinkt en wat verborgen reflux-klachten heeft. Indikken doen we al, eveneens het bed omhoog zetten om teruggeven een beetje te verminderen. Desondanks komen er regelmatig mondjes omhoog, zo dus ook vandaag.

Ze heeft trouwens ook een relatief lichte huid. Een roodharige tante ;). Dus dan weet je het enigszins wel.

Ik ben wel benieuwd of er dames zijn die dit herkennen, want ik merk toch dat ik me best wat zorgen maak.
    Mijn zoon heeft bijvoorbeeld ook rood/ rossig haar, maar die had weer een dunne huid, waardoor hij snel blosjes e.d. op zijn wangen krijgt. Dus ik herken het niet zo 1.2.3.

2. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Mijn dochter had als baby soms van die blauwe kringen rond/onder haar ogen, een maskertje zeg maar. Vooral als het buiten koud was ook al zat ze goed ingepakt, of bij vermoeidheid. Bedoel je zoiets? Het ging bij mijn dochter in elk geval vanzelf over toen ze ouder werd.

3. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Ons zoontje is ook altijd (nog) witter als hij slaap heeft. Mensen zeggen het ook vaak als ze in de wagen kijken: goh wat ziet hij bleek. Meestal wordt het rond zijn ogen eerst wat rood als hij slaapt krijgt, maar op den duur ook een soort donkere kringen.
    Denk dat je je geen zorgen hoeft te maken hoor, schijnt normaal te zijn.

4. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Ja dit lijkt er inderdaad op! Ook die rode oogjes erbij. Ze heeft al niet echt een donkere huid, maar als ze slaap heeft dan wordt het nog erger.

Op de foto heeft ze gelukkig wel een fijn kleurtje, maar je ziet wel de 'verdikking' waar ze meestal de wallen krijgt. Ziet er niet altijd even prettig uit.
    _DSC0106.jpg

5. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Oh ja hier ook wat van die wallen.
    Wel een schatje zeg!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      26,1 KB
      Weergaven:
      12
  6. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Ons mannetje heeft ook van die zakjes onder zijn oogjes en slaapt zo'n 16 uur per dag of meer. Heb ook geen idee wat dit dan kan zijn.

Als je meisje rossig is, dan is een bleke huid normaal toch? Huidtype A noemen ze dat geloof ik?

7. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.301
    2.569
    113
    Die wallen herken ik een beetje maar voornamelijk het bleek zijn.

Toen we bij de kinderarts waren ivm benauwdheid werd haar hb ook gemeten omdat ze zo inwit zag.
    Dat was prima. Naast hyperreactive luchtwegen was het gewoon een bleek kind gaf de kinderarts aan.

Nu is ze negen, heeft al jaren geen pufjes meer nodig, kan in de winter in wit zien maar wordt wel weer heel snel bruin in het voorjaar.

8. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113

Aaaah wat word ik vrolijk van die foto :D.

9. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    1468828236580-161520255.jpg

Een foto van net. Ze werd weer zo in wit wakker. Wel een hele fles leeggedronken en lekker actief

10. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    wat een schatjes!

hier ook zo'n bleekscheet..
    als ze nog moe is ziet ze er ook niet heel fris uit...
    nu is ze ziek en dan zie je ook sneller dat ze bleekjes is..
    als ze verder vrolijk ed is zou ik me er persoonlijk niet teveel zorgen om maken.

11. Rozen88

Rozen88 Lid

11 aug 2014
    48
    0
    6
    Vrouw
    NULL
    Belgiƫ
    Haha wat schattig. Mijn dochter ziet er ook altijd zo bleek uit

12. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Onze dochter is ook altijd bleek. Is gewoon haar huidtype. Ze is nu 2 en nu ze wat meer in de zon komt krijgt ze wel wat kleur. Gaat alleen niet heel snel want smeer haar vaak in want met deze huis verbrand ze dus wel snel

Deel Deze Pagina