Goedemorgen, mijn mannetje van ruim 9 maanden is van zichzelf erg druk. Altijd bezig, niet stil zitten en maakt zelf ook een hoop lawaai met z'n stem en speeltjes. Normaal vond hij "drukte" gezellig. Dan bedoel ik meerdere mensen/kinderen om zich heen. Geen grote feesten of andere drukke dingen maar gewoon gezelligheid. Nu de laatste week merk ik dat hij steeds "schikt" van harde geluiden van kinderen enz. Hij trekt dan een pruillipje en begint heel zielig en hard te huilen. Ik moet hem dan echt troosten. Zo zielig. En ook voor de andere kindjes. Ze zijn gewoon aan het spelen maar hij schrikt ervan. Is dit een fase en kan ik er iets aan doen? Het is niet zo dat t huis hier altijd vol is, integendeel eigenlijk. Maar bij de gastouder waar 2 andere kindjes zijn en als wij ergens op visite gaan.
Rond 9 maanden is, voor zover ik me kan herinneren, geen makkelijke periode. Vanaf een maand of 8 ging de ontwikkeling opeens heel snel. Het kan ook zijn dat je zoontje nu eenkennig begint te worden..Dat is op zich een gezond teken, maar vervelend voor jullie. Ps. Misschien overbodig om te zeggen, maar het kan een medische oorzaak hebben, last van de oortjes oid...
Dank voor je reactie! Misschien heeft het inderdaad met eenkennigheid te maken. Hoewel er vandaag een vriendin van mij langs kwam die hij nog nooit had gezien. Ze ging bij hem op t kleed zitten en hij klom gelijk op haar schoot. Heb ook gemerkt dat hij onverwachte harde geluiden thuis niet erg vindt... Lastig.
denk ook eenkennigheid...wa shier ook fftjes...tis nou weer nu rustig.. Nu gaat ie keihard gillen of schreeuwen om ergens bovenuit te komen...en aandahct te trekkne...ook wordt ie helemaal blij van de drukte, gaat dan onwijs lachen en wiebelen en met zn armpjes zwaaien van vreugde haha
Haha dat klinkt grappig. Fijn dat het bij jou kleine niet zo lang duurde. Hopelijk hier ook gauw weer over...
herkenbaar. Hier ook 1 die schrikt van harde geluiden. Maar vooral als ze zich onzeker voelt. Vandaag het grote voorbeeld er was visite bij wie ze zich niet op haar gemak voelde en ze moest niezen. Van het niezen moest ze heel hard huilen ( schrok gewoon van zichzelf de prul ) toen ze weg waren moest ze weer niezen en deze keer moest ze er om lachen.. Als ik zelf gespannen ben omdat ik iets een beetje eng of spannend vind schrik ik ook sneller... denk dat dat het is.. ???
Hier is het ook niet als hij thuis is. Misschien inderdaad dat als hij ergens is wat voor hem minder bekend is hij onzeker is.
Dan denk ik idd toch die eenkennigheid, bij mijn dochter duurde het een maand ofzo, mijn zoon werd rond na twee maanden wat minder 'selectief' O ja, er zijn ook van die zgn ontwikkeling sprongen he? Ik meende dat er een 8 maanden sprong bestaat en dan gebeurt er van alles in het hoofdje.. Goed te weten dat ook deze sprongen tijdelijk zijn Succes!
Hier hebben we het nog steeds, alhoewel ik het idee heb dat het nu wat minder wordt. Is denk ik ook rond 9 a 10 maanden begonnen. Maar we hebben het ook thuis. Als er bezoek is met andere kinderen (volwassenen maakt niet uit) en ze zijn erg druk dan raakt hij snel van slag. Ik heb het idee dat hij het dan niet helemaal overziet. Op het kdv gaat hij tijdens de breng en haaltijden ook vaak in de box. Dan ziet hij wat er om zich heen gebeurd ipv dat iedereen om hem heen loopt. Maar wat ik al zei, ik heb het idee dat het nu wat minder wordt. Gisteren waren we bij een strandje en daar renden in eens veel kinderen door het water langs hem heen. Hij moest er warempel om lachen.