Baby veilig laten slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Zwitsal, 27 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zwitsal

Zwitsal Bekend lid

19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    Onze kleine van 8 weken is een echte beweger in z’n slaap en hebben we dus al meerdere malen dwars aan het voeteneinde aangetroffen.
    Twee weken geleden troffen we hem dwars in bed onder de dekens aan, we zijn ons rot geschrokken.
    Sindsdien slaapt hij in een slaapzak met enkel een lakentje, tot hij vanochtend ook onder het lakentje was gekropen.
    Hoe laat ik hem veilig slapen, is een slaapzak alleen niet te koud?
    Ik kan er ook heel weinig vinden in maat 56.

2. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Puckababy newborn, mouwtjes omslaan en dan zou dat wel aardig moeten passen. Daar heb je geen lakentje bij nodig.

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Puckababy idd!

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij hadden ook 2 van die woelers.. Hier bleek het juist te komen doordat ze het te warm hadden. Als ze het koud hebben, dan worden ze wel wakker van het ongemak.
    Ik heb ze lang in een (zomer)slaapzak gehad, zo koud wordt het niet op de kinderkamers bij ons.

(Ik vergeleek het met mijn ouders, waar het destijds amper boven 0 was als het buiten goed vroor, daar kwamen ze de nachten ook prima door in pyjama+slaapzak+dekentje. Thuis was het 15 graden warmer, dus dan was het vaak pyjama shirt en slaapzak of pyjama+dunne deken.)

5. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Altijd winterslaapzak alleen gebruikt bij oudste zonder dekentje. Pyjamaatje aan en prima op temperatuur!

6. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Hier slaapt mijn zoontje al heel lang alleen in zijn slaapzak. Hij heeft er wel een dikkere pyjama onder, want hij heeft het sneller koud.

Ik zou het gewoon eens zonder lakentje proberen.

7. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Wij hebben ook zo’n draakje. 5 weken en draait al om z’n as en rolt op z’n zij.
    Wij hebben slaapzakjes van Bemini. Die vallen heel mooi klein.
    Ik leg hem met gebogen beentjes tegen de achterkant van z’n bed ( dat vind hij trouwens sowieso de prettigste houding) en dan een deken tot halverwege z’n buik als het koud is. Dat gaat hier goed.

8. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Hier dook ze er ook onder, daar waar dr speen lag, legde ze dr hoofd neer. Maar dat werd in de zomer pas een probleem. Dus grotere maat

Deel Deze Pagina