Van moedermelk met indikking naar AR voeding

Discussion in 'Flesvoeding' started by Annelke, Jun 15, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Annelke

Annelke Actief lid

Jun 14, 2015
    383
    0
    16
    Hey,

Ik was van plan om te stoppen met mijn moedermelk en over te schakelen naar kunstvoeding. Ik kolf ruim 6 weken al af om mijn moedermelk daarna in te dikken met nutriton want dochter heeft zware reflux. Echter begint dit allemaal wat te zwaar te worden.

Gisterenavond gaf ik haar een flesje Nan AR 180 ml.
    Ik verschoot dat die pap niet dikker was. Ik had niet zo n vloeibare pap verwacht. Heb zelf dan nog nutriton toegevoegd.
    Maar na die 180ml heeft ze nog 80ml moedermelk gedronken. Dat is toch veel? Ze deed over de twee samen een half uurtje.

Als ik volledig op kunstvoeding overstap, kan ik toch niet meer dan 5x180 geven?
    Ik durf nu al niet meer te stoppen...

Is nutrilon AR dikkere voeding t.o.v. Nan AR?
    Anders wissel ik...

Oh, ik weet het allemaal niet meer... :(

2. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

Aug 6, 2013
    869
    1
    18
    Hmmm lastig voor je zeg. Knap dat je al zo lang bv hebt gegeven met afkolven.. !

Hier een zoontje met ook veel spugen na de geboorte (geen zware reflux hoor). We zitten inmiddels op nutrilon forte en dikke de melk in met johannesbrood pitmeel. Dat werkt voor ons het beste. Zo kun je zelf de dikte vd melk een beetje aanpassen. Ik zit nu nog maar op een half schepje op een fles van 150ml. Dus het gaat steeds beter en meneer spugt nooit meer.

Ik weet niet wat nan AR is maar ik vond de nutrilon AR best dun ja. Nu dus gewoon forte (omdat hij erg hongerig is ;) met jhbpm. Misschien moet je dat eens proberen? Kun je zelf de dikte bepalen.

Succes. Je kindje zal toch even moeten wennen aan het overstappen. Geef dat ook even de tijd. Hier heeft het ook 2 weken geduurd voordat we eindelijk de juiste voedjng hadden die wel werkte voor onze zoon.

3. kat80

kat80 Fanatiek lid

Jul 12, 2013
    1,311
    0
    36
    Mijn dochtertje drinkt Nan AR, ook 5x180/6.
    Is idd niet zo een gek dikke voeding maar wel duidelijk dikker dan gewone standaard nutrilon of Nan.

Drinkt ze alle flessen echt leeg? Goed opletten dat ze niet boven de 1L/dag gaat.

4. Annelke

Annelke Actief lid

Jun 14, 2015
    383
    0
    16
    Gisteren was mijn eerste keer dat ik kunstvoeding gaf.
    Ik ga stilletjes aan opbouwen zodat ik rustig kan afbouwen.

Nu heeft ze de fles gelukkig niet opgedronken.
    Weer ingedikt met johannesbroodpitmeel. Nu ondanks het goed schudden waren er echt grote klontere in de fles. Ik weet nu niet of dat is van de nutriton of de kunstvoeding.

Ik zal zien hoe de komende dagen gaan. Indien nodig kan ik naar nutrilon forte gaan. Bedankt voor de tip :)

Ik snap echt niet dat die AR voeding zo dun is. Ben toch wat teleurgesteld in die voeding.

5. Annelke

Annelke Actief lid

Jun 14, 2015
    383
    0
    16
    T is de nutriton die de dikke klonters veroorzaakt. Precies of er is een interactie met die voeding. De nutriton lost amper op en wordt een dikke klonter brei. Nog iemand voor gehad?

6. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,496
    2,948
    113
    Voltiijd kolven is ook erg zwaar!
    Maar ik schrik een beetje van die enorme flessen. Voor bij een kindje met reflux moet je vaker voeden met kleine flesjes. Er komt met die grote flessen zo erg veel druk op het maagje.

7. Annelke

Annelke Actief lid

Jun 14, 2015
    383
    0
    16
    Met moedermelk is ze verzadigd met 140 ml.
    Ik verschoot daarom ook dat ze met kv niet verzadigd geraakt. Ik had verwacht dat dat zwaarder ging uitvallen.

Dochter moet je zeker niet te weinig geven of ze is heeeeeeel kwaad.
    Met de indikking is ze goed af. Sinsdien heeft ze veel minder last. Je hoort nog wel eens de melk boven komen maar ze reageert er rustig op terwijl ze daarvoor het heel kot bij een krijste.

8. Annelke

Annelke Actief lid

Jun 14, 2015
    383
    0
    16
    Wat bedoelen jullie als jullie het hebben over kunstvoeding
    Met 5flessen van 180ml +6
    Wat is die +6?

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dat zijn de schepjes melkpoeder.

Je hebt bij een fles van 180 ml water 6 schepjes poeder nodig.
    Per 30 ml water 1 schepje poeder.

10. Annelke

Annelke Actief lid

Jun 14, 2015
    383
    0
    16
    Ah ok! Dank je!

11. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,496
    2,948
    113
    Maar als ze echt reflux heeft moet je echt niet zulke grote flessen geven...

12. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,811
    5,948
    113
    Female
    180 cc voor een kindje van 6 weken met reflux?
    Dat is echt veel te veel��

Ik begrijp dat de focus nu ligt op de voeding, maar gebruik
    je medicatie? Met de juiste medicatie kan je kindje nog wel
    wat melk terug geven, maar zullen de klachten minder ongemak en pijn geven. Dus de oorzaak aanpakken?
    Dan zal je ook minder te maken krijgen met overdrinken..

13. Annelke

Annelke Actief lid

Jun 14, 2015
    383
    0
    16
    Om een misverstand weg te krijgen. Mijn dochter is 3 maand en geen 6 weken :)

Ze krijgt al van week 3 de nodige medicatie (omprazole, motilium en gaviscon)en de leefregels worden toegepast.

Ik heb tot 6 weken life borstvoeding gegeven. Omdat de medicatie maar een beetje verbetering gaf ondanks de juiste dosis per gewicht en een opname in het ziekenhuis is besloten dat ik mijn moedermelk moest indikken. Dat was hier de oplossing. Ik kreeg een heel ander kind.

Nu zijn we 6 weken later en zie ik dat kolven niet meer zitten.
    Het vraagt enorm veel van mij. Dus ben ik geleidelijk aan aan het afbouwen.

Ik volg de voorschriften op de voedingsdoos.
    En probeer maar eens minder in hoeveelheid te geven. Ze krijst heel het kot bijeen tot je terug bent met de fles. Eens ze verzadigd is, is het een braaf kind dat ondertussen gelukkig is.

14. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,811
    5,948
    113
    Female
    Ik weet hoe zwaar het is, een kindje met reflux. Hier kwam pas met 6 maanden de diagnose, na ziekenhuisopname.
    Daarvoor: onrust, duidelijk pijn, veel drinken (hij groeide als kool) en in de nacht continue aan de borst. Neerleggen kon niet, dat was gillen geblazen. Wij kregen toen eerst losec en daarna zantac. Geen verschil.
    Toen nexium/ motilium.
    Na 1 week hadden we een ander kind in huis.
    Geen onrust meer, geen pijn, geen huilen, en voila, opeens kon meneer heerlijk slapen in de nacht, en was 1 voeding genoeg.
    Toen we probeerden af te bouwen kwamen de klachten weer terug. Dus tot 14 maanden gebruikt.

Dat je klaar bent met kolven dat snap ik, ik heb het bij de oudste 4/5 weken gedaan tot ze volledig aan de borst was...zwaar!
    Dus daar gaat mijn reactie niet over.
    Ik zeg alleen dat met medicatie die werkt, het veel minder zoeken is.
    Rust in het lijfje en tijdens de voedingen, of dit nu aan de borst of met de fles is.
    De voorschriften op het pak zijn,mijms inziens, al aan de ruime kant. Maar ze zijn al helemaal niet geschikt voor reflux kindjes. Des te meer voeding in het maagje, des te meer er omhoog komt. Des te meer last een kindje heeft. En natuurlijk kan je indikken, maar als ook dat niet de drang naar pijn wegdrinken wegneemt..Hier werkte het helemaal niet��
    Ik gaf jbpm op een lepeltje (want dat is ook een manier om in te dikmen zonder te kolven). Maar helaas, geen verbetering.

Succes, het is echt heel naar als je kindje zo'n last heeft��

Share This Page