Dag mamas Mijn zoontje van 10 maanden drinkt sinds 8 maanden flesvoeding daarvoor was het alleen borst, dit omdat hij een flessenweigeraar was. Maar nu, hij komt nog steeds vaak voor de de fles. Hij zou volgens het CB nu op drie flessen moeten zitten Ik heb geprobeerd de fles van 0.00 en 3.00 eruit te krijgen maar hij blijft non stop krijzen totdat hij het flesje heeft gehad Iemand tips ? Zijn eetschema 7.30 Fles 210 + 6 10.00 Fruithapje + water 13.00 boterham 1,5 sneetje + water 15.00 tussendoortje + water 17.30 warm eten + water 20.00 fles 210 + 6 0.00 fles 150 + 3 3.00 fles 150 + 3
Meer eten en drinken overdag aanbieden? Ik weet niet welke porties fruit en groente je geeft, maar misschien heeft hij wat meer voeding nodig?
Geen ervaring met flessen, maar wel met het cb. Cb heeft vaak makkelijk praten. Mijn gedachte is, hij zal het wel nodig hebben. Als hij gewoon mooi zijn groeilijntje volgt is er toch niets mis mee? Mijn dochter is 7 maanden en krijgt nog steeds 6 keer borstvoeding, en daarnaast introduceren we de bijvoeding echt stapsgewijs. Tot 1 jaar is bijvoeding ook echt bijvoeding. In de nacht zou je kunnen kijken of je water kan geven ipv melk. Of steeds meer water bij de fles in doen. En 4 keer een fles is toch helemaal niet veel? Je zou evt overdag nog een extra fles melk erbij kunnen doen in de hoop dat hij in de nacht minder vaak komt? Misschien is hij overdag wel veel in beweging waardoor hij niet genoeg heeft aan alleen boterham en wat fruit, hier zitten minder calorieën in dan in een fles melk.
Ik zou ook bij de boterham nog een flesje of bekertje melk doen.Wellicht dat hij er dan op de dag meer uithaalt n de nacht minder behoefte heeft
Dochter is 8,5mnd en krijgt vanaf 6mnd kv. Ik negeerde Dr voorschriften. Merk aan haar dat ze echt nog 6 voedingen nodig heeft. Schema: 6u bv 10u stuk fruit +120/4 13u hele boterham + 120cc/4 16u 150/5 + soms nog rijsttafel of stukje fruit 18u 1 hele aardappel, wat groente en fruit na 19u bv 22u bv. Indien bv niet mogelijk, 120/4. Zie dat je andere verhouding ml / scheppen hebt. Op basis waarvan bereken jij die? Op mijn doos staat 30ml per schep (kruidvatmerk)
Hier was met 10 maanden het volgende schema: 8.00 180/6 + bambix 10.00 fruit 1, 1,5 stuk + sap 12.00 boterham + fles 180/6 15.00 weer fruit/koekje + sap 17.30 avondeten (aardappels, groenten en kip/vis/ei)+ yoghurt 19.00 fles 180/6 Als hij 's nachts wakker werd kreeg hij ook gewoon een volle fles.. ik had niet zo heel veel zin om uren een kind te laten krijsen terwijl hij met een kwartier weer heerlijk verder zou slapen.. tot een jaar mogen ze gewoon tot een liter melk drinken. misschien kan je proberen een papfles te geven in de avond dat hij in ieder geval niet om middernacht nog een fles wil maar op 1 nachtfles uit komt.. Een vriendin van mij brengt haar kleintje van een jaar om 18.30 naar bed en geeft om 22.00 nog een papfles... soms is het even vogelen.. maar ik zou me niet te druk maken om het cb.. ook nu krijgt mijn zoon nog 500 cc aan melk terwijl advies 300 cc is... tja.. als er een kies door komt en hij amper kan kauwen dan krijgt hij gewoon extra melk om aan zijn voedingsstoffen te komen!
Ja ik probeer hem lig 1 stuk fruit aan te bieden en die eet hij ook helemaal op, maar ik ga hem proberen om hem wat extra aan te bieden
Gisteravond was hij alleen nog maar om 0.00 gekomen heb hem toen maar 150 cc gegeven daarna ging hij lekker weer verder slapen. Ik denk maar idd dat ik hem het flesje maar niet moet ontnemen en gewoon afwachten totdat de nacht komt dat hij het niet meer nodig heeft