Schokjes bij het in slaap vallen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Modra, 4 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Wie herkent dit? Als onze baby van 9 maanden bijna in slaap valt schokt zijn lijf... Zijn armpjes bewegen vervolgens en hij begint weer hard te huilen... Het verschilt per slaapje hoe zeer dit gebeurt. Overdag de eerste twee slaapjes lukken hem wel zelf. Laatste slaapje overdag is altijd moeilijk geweest maar dragen we vaak. Maar hij heeft het op het moment 's avonds voor slapengaan heel sterk... Ik ben 3 kwartier bezig met hem helpen in slaap te vallen op het moment door middel van troosten...

Hij is altijd al een onrustige slaper geweest. Toen hij kleiner was bakerden we hem in, dat hielp hem altijd wel...We hebben ook veel gedragen en hem geholpen bij het in slaap vallen door hem te troosten. Het verschilt ook per periode hoe goed/slecht hij slaapt. Ook periodes gehad dat ik hem in slaap voedde, ik geef borstvoeding, maar dat werkt ook niet, want dan is het iedere keer dat ik hem neer wil leggen huilen en wordt hij eigenlijk sowieso snel weer wakker.

Hij heeft een speciaal slaapzakje- Zipadeezip en ik stop hem zo strak mogelijk in, maar hij accepteert niet dat zijn armpjes onder de dekens worden gestopt. Op zijn buik slapen is ook geen optie want als ik hem niet op z'n rug neerleg en strak instop gaat hij rollen en doen in bed en op een gegeven moment huilen, huilen... Maar niet slapen. Nog tips? Herkenning? Ik vind het zo sneu...

2. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Weet het niet zeker, maar volgens mij heb ik het ook wel eens. Als ik net bijna in slaap val een schok door m'n lijf en dan ben je weer wakker. Heel irritant, maar geen idee wat je er tegen kunt doen. Bij mij helpt op mijn buik liggen, maar je zei al dat dat niet echt een optie is.

Deel Deze Pagina