M'n baby is 13 weken en drinkt al een tijd 5x180+6. Hij sliep al vrij snel door maar sinds maandag opeens niet meer. Keihard brullen totdat hij een flesje van 30+1 krijgt. Ook s ochtends is z'n honger niet te stillen. Volgens CB nog een maand zo doorgaan met de voeding maar dat is gewoon echt te weinig voor hem (62 cm en 6300 gram). Wat moet ik nu doen?
Krijgt hij al forte voeding? Dat zou eventueel een optie zijn. Bijvoeding zou ik niet doen ivm darmen. Ik merk dat mijn dochter tijdens een groeispurt ineens meer voeding nodig heeft. Ze wordt dan weer midden in de nacht wakker. Mijn zoon had dit ook altijd. Ik ben hier gewoon in mee gegaan, dit betekende in het geval van mijn zoon dat hij af en toe een paar dagen over het maximum van 30 scheppen heen ging. Dit heeft niet mijn voorkeur natuurlijk, maar na de spurt ging hij weer terug naar de oude hoeveelheid. Ik ging hem echt geen honger laten lijden! Je kunt ook proberen om in elke fles 10 ml water extra te doen, voor een meer verzadigd gevoel. Dit hielp bij mijn zoon niet helaas. Succes. Dit is een lastige periode, straks met bijvoeding kun je daarvan een beetje meer geven bij honger/groeispurt.
Mijn dochter had dat ook rond die leeftijd. Ze werd toen actiever en alerter, en had echt meer voeding nodig. Ze dronk dan bovendien ook nog neocate, veel lichter verteerbaar dus. Ik heb haar altijd gegeven wat ze vroeg. Dus ook ruim meer dan een liter. Maar ik woon in Belgiƫ, en hier geldt die 1 liter regel niet, dus dat was wel makkelijker voor mij.
Ons zoontje had dat ook rond die leeftijd. Alleen meer dan een liter hebben wij nooit gegeven. Ja af en toe dat het zo uitkwam maar probeerde het toch te redden. Wij zijn overigens pas met 6 maanden met bijvoeden begonnen. Het ging in periodes honger / niet honger. En dat nog steeds.
Volgens mijn cb is die litergrens echt achterhaald en moet je kijken naar het maximum wat hij volgens zijn gewicht mag krijgen. Weet niet hoe je dan uitkomt?
Is dat zo ja? Het gaat er toch om dat kv bewerkte koemelk is wat de niertjes en darmpjes niet kunnen verdragen als ze meer dan de max aantal schepjes krijgen. @ts. Zou je misschien wat meer water in de fles kunnen doen? Of inderdaad forte voeding. Waarschijnlijk is het gewoon even een groeispurtje.
Dat was hier ook zo. Zoontje sliep een paar weken door en rond de 12/13 weken werd hij rond vier uur/vijf uur wakker van de honger. Hij kreeg toen 5x 180/6. We geven nu in overleg met het cb de laatste twee flessen forte voeding. En rond 5 uur 's ochtends krijgt hij 60/2, maar dat drinkt hij niet helemaal op. Gewoon je kindje volgen en kijken wat hij nodig heeft!
Volgens de vers afgestudeerde vpk heeft zij in haar opleiding geleerd dat dat een achterhaald idee is. Nagevraagd bij de arts en die heeft aangegeven dat de richtlijnen daaromtrent gewijzigd zijn sinds mijn oudste kinderen. Het wordt nu echt berekend op basis van gewicht, iig tot ze 6 mnd zijn. Dan gaan ze meer groente en fruit eten en krijgen ze vanzelf minder melk.
Je zou de fv voor hongerige kinderen kunnen proberen. En kijk gewoon hoe je kindje reageert. Volgens het CB moet mijn dochter over op 4 flessen (180/6), maar ze heeft echt dagen dat ze de 5e fles nog nodig heeft. Als ze te hongerig wordt, krijgt ze maar met moeite de fles leeg omdat ze te erg blijft huilen en in paniek is. Dat is vreselijk om doorheen te moeten en jij zit er mee, niet het CB. Als je kindje niet te dik wordt, gewoon toegeven aan de behoefte. CB geeft adviezen, het is geen verplichting
In jouw geval zou ik zeggen blijf lekker die 5 flessen geven en ga je dochter niet pesten Ts duurt een voeding lang genoeg? Soms helpt het verlengen van de drinktijd.
Ik geef nu nog steeds 5 flessen 180+6 waarvan 2 schepjes forte en 4 normaal. Ging een week goed maar nu weer huilen huilen huilen.. Zal ik de schepjes forte weer ophogen of gewoon een schep en 30 ml water bij de ochtendfles? Hij heeft dan bijna 11 uur niet gegeten en echt honger en drinkt heel gulzig
Extra schepje forte. Als je meer dan 180/6 gaat geven is het teveel voor zijn maagje. Overigens kreeg ik bij 3maanden en 3 weken al 'groen licht' voor een paar hapjes vaste voeding (dochter is ook geboren met 41+2). Nog heel even aanmodderen en dan kun je beginnen met hapjes vaste voeding en pap met rijstebloem. Vaste voeding is maximaal 2 eetlepels per keer, maar dat is best veel voor een baby.
M'n baby is geboren met 38 weken maar wel 3822 gram en 53 cm. Hij heeft altijd boven maximum gehad vanwege honger. Hij is qua gewicht precies op de curve en qua lengte bovengemiddeld. Hij doet 15-20 min over een fles. Ga eerst maar een extra schepje forte proberen.