Wanneer mag je om de 4 uur voeden ? Ik voed momenteel nog om de 3 uur. Mijn dochtertje drinkt flessen van 120 + 4. En drinkt daarvan minimaal 100 leeg. Regelmatig ook helemaal leeg. Ze is nu 5 weken oud en weegt 3200 gram. Ze is prematuur geboren vandaar dat ze pas 3200 gram nu weegt. Ik vind het prettig op op de klok te voeden. Ik maak haar soms dus wakker om de 3 uur en dan laat ze duidelijk horen dat ze honger heeft. Ook komt ze soms zelf.
Ik gaf vanaf de 3de week al om de 4 uur de fles, toen kreeg hij 6 flesjes per 24 uur, vanaf dat hij 6 weken oud was ben ik overgegaan op 5 flesjes omdat hij toen de nachten ging doorslapen. Je moet gewoon kijken wat je kindje graag wilt, als je om de 4 uur de fles gaat geven dan drinkt ze misschien ook alle flesjes leeg.
Ik zou proberen wat meer op verzoek te gaan voeden, met bv. een vaste tijd voor de eerste fles 's morgens en een vaste tijd voor de laatste fles 's avonds als je dat zelf prettig vind. Daar tussen eens kijken wat ze zelf doet, het is voor een kindje ook belangrijk dat het zelf gaat merken wanneer het honger heeft. En dan zou ik d'r na maximaal 4 uur wakker maken.
Dit inderdaad. Kindjes kunnen meestal goed aangeven wanneer en hoeveel ze willen drinken. Maar overdag is de max tussen flesvoedingen echt 4 uur, zeker als ze nog zo klein zijn.