baby 13 wkn weigert fles ineens..

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door koter, 26 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    Mijn zoontje is nu 13 weken oud, en krijgt borstvoeding op verzoek. Zo een keer per dag / 2 dagen krijgt hij een flesje met afgekolfde melk, dit ging tot op heden goed.
    Nu gaat hij ineens de fles weigeren... en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik moet half december weer gaan werken, en dan zal hij natuurlijk ook de fles moeten krijgen overdag.
    Ik weet nog niet of ik dan overstap naar flesvoeding, want de bv gaat super en ook kolven gaat super.. dus denk het niet..

Heb al tips van vriendinnen gehoord, zelf flesje niet geven maar door iemand anders zoals papa, in borstvoedingshouding leggen, met shirt van mama voor de geur, speen warm maken onder de kraan en met geur van mama (in decolleté de speen bewaren), rustige omgeving om te eten, zonder tv etc
    Kan het ook te maken hebben met de fles? Ik geef nl, de voeding uit een medela flesje met een calma speen maar die schijnen juist uitstekend te zijn, zeker bij flesweigeraars omdat deze de tepel zo goed nabootsen?
    Komt ook nog bij dat ik veel melk heb, dus misschien moet hij wel helemaal aan de borst niet zoveel moeite doen als ik denk , ook met kolven heb ik binnen 5 minuten tot 10 minuten een flesje van 150/200 ml...met een enkelzijdige kolf (Denk trouwens eerder 5 dan 10 min)
    Misschien dat die calma speen dat wel te moeilijk is voor hem??

Als je half dec. weer gaat werken, zou je dan nu al starten met altijd flesje de hele dag? (wel met bv natuurlijk)?
    Hoop dat jullie nog tips voor me hebben...

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Fles (of borst!)weigeren is meestal een periode die vanzelf weer overgaat. Ik zou het dus nog een week proberen en dan zien waar jullie staan. Misschien kun je hem elke dag 1 keer het flesje geven. En het kan best zijn dat er niet genoeg uitkomt, aangezien je aangeeft dat hij voor de borst niet veel moeite moet doen.

Ik herken erg wat je zegt over veel melk hebben. Bij mij spoot het er letterlijk uit en soms verslikte dochter zich waar ze heel gefrustreerd door raakte. Ik heb ook een tijdje gevreesd voor borstweigeren, maar gelukkig is dat nooit gebeurd. In een aangepaste houding voeden (ik half onderuit) heeft daar erg in geholpen. Ze heeft hier ook nooit lang van die korte zuigjes moeten doen om de melkstroom op gang te brengen, ik leg haar aan en ze begint eigenlijk meteen met diepe teugen te drinken.
    Heb niet veel gekolfd omdat het niet nodig is, maar de paar keer dat ik dat met de hand heb gedaan had ik uit 1 borst ook zo 150 ml.

Ik zou ook echt doorgaan met bv, zeker als het allemaal zo goed loopt, en proberen het flesje in te voeren in het dagelijks ritueel. Ik denk echt dat het een fase is en dat hij tegen december er allang aan gewend is. Ik zou het flesje wel de eerste tijd zelf geven (of papa), dat wordt ook aangeraden als ze nog zo klein zijn.

3. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    zoek even in het borstvoedingstopic.
    daar staan veel tips.

En als ze allemaal niet werken: helaas.
    Mijn dochter weigerde pertinent en dronk op het dagverblijf niet. of 20cc ofzo. tjsa koos ze zelf voor.
    Desondanks is het tamelijk frustrerend.
    overstappen op volledig de fles zou niet mijn keuze zijn.

4. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'flesvoeding'

Deel Deze Pagina