regeldag of niet ??? help

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door happymama, 9 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happymama

happymama Niet meer actief

hallo
    1 dec is onze zoon geboren , we zitten nu dus op dag 9
    grote kans dat hij een regeldag heeft
    hij heeft t de eerste 8 dagen zo goed gedaan , bijna niet gehuild en goed geslapen .
    maar vandaag pppfff de kraamhulp is weg en t begint .
    niet slapen veel huilen en steeds maar zoeken .
    als ik m aanleg valt hij met 5 min in slaap .
    heb m nu net de puckababy aan gedaan en nu slaapt ie gelukkig ff .
    maar vind t moeilijk om dan te weten of hij een regeldag heeft of gewoon zuigbehoefte !!
    wat moet ik doen ....??
    ik heb bij de eerste ook bv gegeven en dit is totaal mislukt , ze begon met huilen toen de kraamhulp weg was en dat heeft 3 mnd geduurd dit wil ik echt niet weer ....

2. happymama

uuhh nu met de pucka baby slaapt ie al een uur . nu twijfel ik nog meer omdat ie nu dus niet wakker word voor meer voeding ...

3. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hoi,

99% zeker dat dit een regeldag is. De bedoeling van de regeldag is meer melk te laten maken. Dat doe je het beste door je kindje zo veel mogelijk aan te leggen, indien nodig ieder uur. Door je kindje nu in de bakerdoek te doen doorbreek je het patroon en verstoor je de bedoeling van de regeldag nl. meer melk maken. Ik zou in elk geval de doek nu los maken. Verder je baby lekker veel bij je houden, veel huid-op-huid, dan is de regeldag het snelste weer over.

Succes.

4. happymama

Vandaag al vaak aangelegd maar hij drinkt maar 5 tot 10 min valt dan in slaap. De andere borst pakt ie dan niet meer is dit normaal bij een regel dag

5. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Ja hoor, ik vind dit heel normaal. Probeer gewoon lekker je baby te volgen, dat is voor hem het allerfijnste. Houd maar in je achterhoofd dat het een fase is en dat het na een paar dagen weer anders is.

Deel Deze Pagina