Baby 14 weken onrustig aan borst

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Isabeaux, 11 apr 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isabeaux

    Isabeaux Actief lid

    24 jan 2020
    116
    84
    28
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Ik zit momenteel even met de handen handen in het haar. Mijn zoontje van 14 weken drinkt nu zo’n 4 weken al onrustig aan de borst. Maar de laatste 2 weken is het echt verergert. In eerste instantie dacht ik krampjes. Maar het is alleen tijdens de voeding. Denk hierbij aan overstrekken, loslaten weer aanhappen, kreunen rood aanlopen en daardoor weer verslikken en het uitschreeuwen. Nu heb ik een sterkte tsr maar ik haal hem er al af als ik deze voel opkomen en boer ik hem tussendoor als ik de onrust voel opkomen.

    Hij drinkt hierdoor ook meestal maar rond de 5 a 10 min en dat zeker wel ieder uur omdat hij weer honger heeft. Hij heeft KMA en ik eet koemelk, soja en ei vrij maar de onrust blijft tijdens het voeden. Tussen het voeden door is het een vrolijk ventje. Slapen overdag gaat wat meer in hazenslaapjes maar snachts slaapt hij goed. Dat is dan ook het enige moment dat hij wel rustig kan drinken (droomvoeding). Dit maakt de voedingen totaal niet ontspannen meer. Hebben jullie dit ook meegemaakt? Is dit een fase of zijn het toch echt nog krampen? Hij kan af en toe wel flinke scheten laten en ontlasting is wel enigszins slijmerig. Maar omdat ik natuurlijk al op dieet ben heb ik geen idee waar het dan vandaan moet komen. Spruw dacht ik eerst nog aan maar in zijn mondje is niks te zien.

    Ik start vanaf morgen met bv afkolven en geven met de fles om te kijken of dat wel wat rustiger gaat. Maar alle tips en adviezen zijn welkom!!
     
  2. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.080
    289
    83
    Emmeloord
    Hi Isabeaux, dit kan een ontwikkelingssprong zijn. Rond 12 weken verdwijnt het zuigreflex en moeten kindje de overgang maken naar het bewust doen. Vaak merk je dan dat op wakkere momenten het een strijd is. Aangapen, loslaten, bozig doen. Wel willen/ toch niet willen. Als kindjes half slaperig zijn lukt het vaak wel zoals gewend. Wat je hier aan kan doen behalve uitzitten; voeden voor je kindje echt wakker is, wiegen/ lopen tijdens het voeden, een speelgoedje er bij en kalm blijven lieve aanmoedigende woordjes.
    Maar het kan ook iets anders zijn. Is je houding mee gegroeid in de zin van zitten jullie beide comfortabel? Je productie op orde? Het toeschieten van de melk zou hij gewend moeten zijn van de eerdere weken, en mee om kunnen gaan. Of had hij daar eerder ook een uitdaging in? Anders zijn er Lactatiekundige voor consult als je geen raad weet.
    altijd lastig van die fases dat het even niet lekker loopt. Ik hoop dat je wat hebt aan m’n reflecterende vragen. Fijne dag vandaag
     
    Trirani vindt dit leuk.
  3. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.488
    5.579
    113
    Vrouw
    Wat zijn de adviezen van je lactatiekundige?
     
  4. Isabeaux

    Isabeaux Actief lid

    24 jan 2020
    116
    84
    28
    Vrouw
    Dankjewel voor je uitgebreide reactie terug. Het consultatiebureau gaf ook aan dat je rond deze leeftijd inderdaad te maken kan hebben met wat onrustiger drinken. Wat ik nu zelf probeer te doen is ook overdag liggend te voeden en dat ging toevallig gisteren goed toen bleef hij wel langer drinken dan normaal. Lopend voeden doe ik ook zodat hij wat wegdommelt en dus automatisch ook wat langer blijft drinken en dan heeft hij dus niet dat hij begint te trappelen, overstrekken en dat het lijkt alsof hij last heeft. Daarnaast groeit hij als een trein hij is bijna 8 kilo met 14 weken dus ik denk dat mijn productie ook wel redelijk op peil is?

    Nu hoop ik dat dit bij de leeftijd hoort en het binnenkort over is…
     
  5. Isabeaux

    Isabeaux Actief lid

    24 jan 2020
    116
    84
    28
    Vrouw
    Ik heb nog geen contact gezocht met een lactatiedeskundige, ik zal even moeten uitzoeken of mijn verzekering dit dekt. Kan ook geen kwaad om iemand mee te laten kijken.
     
  6. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.080
    289
    83
    Emmeloord

    Je doet het super! Lekker hoor 8kg. Deze fase gaat voor bij. Lekker wiegen/ afleiding tijdens de voeding. Komt echt goed.
     
    Isabeaux vindt dit leuk.
  7. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.488
    5.579
    113
    Vrouw
    #7 Zoe123, 14 apr 2024
    Laatst bewerkt: 14 apr 2024
    Dat zou ik zeker doen.
    Je hebt te maken met best wat zaken die gecompliceerd kunnen zijn maar met de juiste hulp wel overzichtelijk.
    Voor problemen met je knie ga je naar de fysio, de tandarts helpt met je tanden en e lactatiekundige helpt bij problemen met borstvoeding. Je hoeft het niet alleen op te lossen gelukkig!
     
    Isabeaux vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina