Ik ben een beetje ten einde raad. Mijn dochtertje van 1,5 is al sinds afgelopen vrijdag ziek. Hoge koorts en veel hoesten waarvan ze vaak door een hoestbui moet overgeven. Ze heeft sinds vrijdag nauwelijks gegeten. Af en toe een hapje van ons bord omdat ze iets heel lekkers ziet maar dan neemt ze 1 hap en vervolgens komt het er weer uit. Gelukkig gaf ik haar voor t slapen gaan borstvoeding en dat wilde ze nog wel dus ik geef ik haar nu wat vaker borstvoeding. Ze wil namelijk ook nauwelijks drinken. Hier en daar een slok en verder niet. Ik ben dinsdag naar de HA geweest en die zei dat ze niks had alleen opgezette klieren en dat ze het moest uitzieken. Maar dit is bijna niet te doen. Ik heb haar niet zo gezien sinds een een longontsteking had. Hele dag heel kort lontje. Hoeft maar iets te gebeuren en ze is overstuur. Speelt nauwelijks wil alleen op schoot zitten bij mij en niet papa! en probeer ik haar te vermaken met boekjes filmpjes maar het is een hele lange dag zo. Uit het niets begint ze soms ook gigantisvh te huilen dan heeft ze kennelijk ergens last van. Vaak stort ze ook helemaal in omdat ze moe is maar slapen doet ze dan niet als ik haar op bed leg. Ze probeert wel maar elke 5-10 weer huilen tot ze op een gegeven moment zo zat is dat ze helemaal overstuur is. Dan haal ik haar er maar weer uit en heeft ze dus niet geslapen. Ik heb haar vooraf wel een zetpil gegeven dus daar ligt het niet aan. Ik weet ondertussen niet meer wat ik met haar moet en ben bekaf. Iemand nog tips? Ik ga vrijdag iig weer naar de HA als het nog zo is want ik ga niet zo het weekend in.
Ik vrees dat dit bij heel veel kinderen is, tenminste bij mijn kinderen wel. Dan zijn ze niet meer ziek genoeg om suf/bedlegerig te zijn, maar ook niet helemaal tof. Dan reageren ze zo. Is ze gecheckt op een oorontsteking?
Ja haar oortjes waren dinsdag nagekeken die waren goed zei de HA. Ok, ja miss kan, alleen ik heb haar nog nooit zo meegemaakt vandaar. Wat adviseer je in zo'n situatie? Hoe pakte je het aan met jouw kids op deze leeftijd?
Pfft, zwaar hè? Wij hebben net twee weken van ziekte achter de rug met onze dochter van net 1. Verkouden, vreselijk hoesten en inderdaad niet eten/drinken. 't Heeft hier 2 weken geduurd. En alleen maar huilen huilen huilen, kort lontje, niet slapen. Wat hier hielp was veel naar buiten, mee in de kinderwagen of op de fiets. En verder was het de tijd uitzitten. Sterkte ermee!!
In de middag evt samen op t grote bed gaan liggen dat ze dan niet overstuur raakt als ze niet in slaap kan komen.
O ja verschrikkelijk sneu hè als ze zo ziek zijn. Helaas hebben wij dit heel veel gehad. Eigenlijk wilde ze niks anders dan dag en nacht bij ons op de borst liggen dus we hadden een soort van ploegen dienst elke 3 uur een wissel. Meestal werd het na een week wel weer wat beter en heel consequent zijn met zetpillen. Wij mochten er 1tje extra geven op 24 uur van de kinderarts. Ik denk ook niet dat je meer kunt doen dan dat je al doet. Ook kwa bv Heel veel sterkte en Beterschap!!
Hier gaf ik s avonds nurofen en een zetpil! Liam is 1x zo ziek geweest dat we dat zo gegeven hebben. Ff paardenmiddel maar toen sliep ie zo goed die nacht!!!
Bedankt allemaal voor jullie reacties, ik heb er veel aan gehad! Samen op bed liggen en een wandeling maken in de kinderwagen hebben echt geholpen. Vooral het wandelen, ze kon dan lekker rondkijken maar toch nog rustig zitten. Af en toe was het wel weer huilen maar dan even een knuffel van mama tot de pijn voorbij was en dan wilde ze weer verder wandelen in de wagen. Sinds vandaag is ze stukken beter, maar dat komt ook omdat ik gisteren van de HA toch een antibiotica kuur heb gekregen. Ik vermoedde al dat het niet een griepje was. Maar ja, je kan je HA niet tegenspreken. Uiteindelijk was het toch een longontsteking. Ben blij dat ik niet zo het weekend in ben gegaan.
Nurofen en een paracetamol zetpil dat is toch dubbelop? Of bedoel je een nurofen zetpil? Ik wist helemaal niet dat kleintjes al nurofen mochten?
Bij veel pijn kun je nurofen en Paracetamol combineren. Dit heb ik bij mijn dochter op advies van de huisarts gedaan. Je moet dan wel de kindernurofen nemen.