Lieve mede mama's, Morgen is de 3e dag op rij dat ons kleine meisje (7maanden) diarree heeft. Dan bedoel ik tandjes diarree tot onder haar oksels. Vandaag heeft ze uit het niets ook erg gespuugd, haar hele fruit hapje plus een beetje van haar brood van tussen de middag. We zijn vanmiddag voor de zekerheid naar de huisarts geweest gezien ze ook nog niet had geplast. Zoals ik al dacht komen haar 2e paar tandjes door. Ze heeft vanavond gelukkig geplast maar ze drinkt nog wel heel slecht . Ze is heel levendig maar maak me toch zorgen. Ze slaapt ook al 2 nachten slecht terwijl ze altijd zo goed en lang slaapt.
Ik zou denken dat er ook een buikgriepje speelt, als ze ook moest overgeven. Wat je kunt doen om het drinken te verbeteren, is 5 minuten voor fles of groentehap even dentinox smeren. Dat is een kortwerkende pijnstiller, (bevat lidocaine), waarmee je even de pijn dus weg kunt nemen en ze dan vaak wel weer even beter willen eten. In de bijsluiter staat dat je dat niet moet doen vlak voor het eten, omdat het dan van het kaakje afspoelt weer, maar het werkt toch maar kort en ik vind het dus enkel hiervoor nuttig, de dentinox Verder dan lekker een zetpil geven, om de pijn te verzachten, en dan komt het echt wel goed. Als ze nog levendig is, is dat veel belangrijker om naar te kijken
We zijn net naar de huisartsenpost geweest Ze zit tegen het randje van uitdroging aan . Nu iedere 2 uur vannacht wakker maken en ors lepelen. Hopen op toch een fijne nachtrust voor ons meisje. Ze is zo moe.
Arm meisje.. Ik zou het ook in een flesje aan gaan bieden, als ze nog half slaapt drinkt ze dat wellicht beter, sneller en zonder al teveel wakker te worden van gehannes met een lepeltje. Als dat niet werkt kun je alsnog gaan lepelen (zorg dus dat je beide paraat hebt). Beterschap!
Is ze al wat beter? Onze jongen heeft het ook net gehad, heeft wel een week geduurd. Had een darminfectie opgelopen. ORS geven en eventueel verder onderzoek vragen als het aanhoudt. Bij ons hebben ze een staal van de stoelgang onderzocht en preventief Tiorfan en Reuteri voorgeschreven en dat was écht zó een verschil!