Hallo, Ons zoontje is nu 14 weken en slaapt vanaf 7 weken van 23.00 tot 07.00 door. Voor de laatste fles moeten we hem altijd wakker maken. Zijn schema is op dit moment ongeveer: 07.00: 180+6 10.30: 150+5 15.00: 180+6 17.30: 150+5 22.30: 180+6 Na de voeding van 15.00 slaapt hij maar een half uurtje en wil dan ook al gauw weer voeding, rekken lukt dan niet langer. Na deze voeding valt hij in een diepe slaap en moeten we hem wakker maken voor de laatste voeding. Doen we dat niet dan niet dan komt hij rond 04.00 weer. Hij krijgt Nutrilon standaard en doet ongeveer 20 minuten over de fles. Nu sinds een week wordt hij 's nachts rond 04.15 weer wakker en ligt dan te krijsen. Poberen hem eerst te troosten en kijken of hij verder slaapt, maar dit is niet het geval. Uiteindelijk krijgt hij dan zijn eerste voeding van de dag al om 05.00 en drinkt dan ook zijn hele fles leeg 180+6. Hebben ook al geprobeert om alle voedingen 180+6 te geven, maar dan spuugt hij weer veel. Iemand misschien tips of suggesties? Alvast bedankt !
Misschien kun je de forte geven in de laatste fles. Wellicht houd hij het daar langer op vol... Maar als t eerst wel lukte is het misschien wel een fase.
herkenbaar! begon t bij jou ook na de 3mnd prikjes? of zal t n sprong zijn? hoeveel flessen drinkt je uk met de nachtfles erbij? bij ons nog steeds 5...als ze na de fles verder slaapt tot 09:00u/09:30 dan drinkt ze de fles daarna echt bijna niet...en zo rommelen we de dag verder met halve flessen.
Is het dan niet een idee, om over te gaan op 4 flessen, en dan alle flessen op 180 doen? Wellicht komt hij dan wel gewoon met de laatste voeding uit zichzelf.
Rond deze tijd hebben babys heftige regeldagen, een groeispurt en een sprong. Allemaal dingen waarmee ze gewoon meer willen drinken. Ik zou er aan toe geven, wellicht een klein flesje, of compenseren met hoeveelheid van de volgende fles zodat je niet meer dan 1 liter geeft in totaal. Maar dit is een fase, en het gaat over.
Sluit me bij Adi aan. Volg gewoon je kind, ga niet rekken om 4 uur, daar wordt je alleen maar zelf wakkerder van. Gewoon kleine fles geven, en misschien niet wakker maken oor die laatste Fles.
Bedankt allemaal voor de reacties en tips! @ Petra, is idd begonnen na de 3 maand prikjes. En met de nachtsfles blijft hij op 5 voedingen, want dan laat hij tussen de andere voedingen weer meer tijd. We hebben hem idd gewoon flesje gegeven in de nacht. Afgelopen nacht heeft hij even paar minuutjes gehuild rond 04.00 en is daarna weer verder gaan slapen tot 07.00. Hopelijk is het idd een fase, zien het wel verder..
Bij ons ook begonnen na de 3 maanden prikjes. Hij sliep eerst door tot 7 maar nu wordt hij elke dag wakker om 4 we geven hem Een speentje ( met de hoop dat hij weer verder slaapt tot 7) maar wordt om vijf uur gewoon wakker. Hij krijgt van mij dan gewoon zijn flesje. Maar de volgende fles dus dan rond 9/10 drinkt hij niet goed leeg. Voor de rest zijn zijn voedingstijden nu dus heel raar maar voor de rest hooooooop ik dat het een fase is. Wie weet hoelang het ongeveer duurt dan ongeveer??
hier ook nog steeds helaas. 25okt prikjes gehad, en 27&28'&29okt 's nachts fles gevraagd/gekregen. Daarna ging het weer 4 nachten goed. En nu weer vanaf vrijdagnacht weer om een fles vragen...zaterdagnacht...zondagnacht...en idd vanochtend had ze geen trek in haar fles..ben benieuwd hoe het gegaan is het op kdv... is het bij de TS al over???
Ons mannetje had ook een weekje of 2 dat hij weer snachts kwam, ging vanzelf weer over, ik gaf dan een klein flesje snachts. Ik zou als ik jou was de laatste fles ietsje eerder geven, kan als je die bijv om 21.30uur geeft dat ie beter doorslaapt omdat ie dan nog niet in ze diepe slaap zit. Ik geef óns mannetje ook een fles om 17.30uur en geef dan vaak de laatste fles om 21.00uur en maak hem er ook wakker voor en hij drinkt dan de fles goed leeg terwijl hij overdag meestal 4 uur tussen een fles heeft en slechter drinkt.
Volgens mij is dit nu bij ons ook het geval. Gisteren werd hij na zn laatste fles van7 uur binnen een uur weer wakker. Vanalles geprobeerd, leek honger dus wij 90 gegeven. Vervolgens werd hij om 1 uur weer wakker en had weer honger (normaal slaapt hij klokkie rond) dus ik een flesje van 60 gemaakt daar heb ik alles voor klaar staan boven maar nee hoor, nog meer honger! Dus nog 90 gemaakt. Hij is toen lekker gaan slapen en ik heb hem om 7 uur wakker gemaakt dus ik dacht nog: die fles drinkt hij nooit leeg! Maar wel dus.... Nu is mijn probleem alleen dat we overdag al 5 flessen van 200 geven (aangemaakt). Dus durf niet zo goed meer te geven. Maar ja, honger is honger! Nou was gisteren wel en rommeldagje qua flessen en hij had hier en daar steeds wat laten staan dus t zou afgelooen nacht ligisch geweest kunnnen zijn maar vandaag valt hij ook echt aan op zn flessen dus ben bang dat net als de rest van de mensen in dit topic hij ook ineens mer gaat willen maar ja, dan ga ik over de liter heen! Lastig.... Denk dat ik het sowieso nog maar even aan moet kijken. Iemand alvast tips?
ik maak 5 flessen van 180+6 wat dus 200 word, soms drinkt ze alles op en soms laat ze wat staan. ze stopt met drinken wanneer ze genoeg heeft.. hier slaapt ze wel na de laatste fles van 23.00 uur tot 6.30 uur zo door..
Oh ja dat was ik vergeten erbij te zetten. Hij slaapt normaal van 8 tot 8 ongeveer op die 5 fkessen. Daarom vond ik t ook zo vreemd dat hij nu ineens zo een honger had.
zou best een fase zijn.. hier was het vorige week ook ineens een paar dagen om half 5... ipv half 7.. is gewoon weer goed gekomen..
Pfieuw, haha goed om te horen. Daar ga ik dan maar vanuit. Ik vind het niet erg dat hij snachts komt voor een klein flesje maar als hij daarna nog meer wil en maar door blijft eten heb ik wel een probleem met de hoeveelheid, vandaar mijn zorgen. Maar goed, afwachten....
Ja ik snap je inderdaad.. Lastig is dat he, komt goed.. Ze mogen wel wat meer 'water' hebben maar volgens mij niet meer dan 30 scheppen poeder voeding per 24 uur...
Dan ga ik idd eerst wel wat meer water proberen te geven. Wellicht vlt dat oo wat meer. Bedankt voor t meedenken!
ja, ik zou 10 cc extra water in zn flessen doen en jhbpm misschien? van natufood? kan wat extra op de maag liggen! waardoor hij het langer uithoud, kan hoor, hier overdag wel en snachts eigenlijk ook wel.. hoor het van meer dat het net wat meer verzadiging geeft omdat het zwaarder is.. misschien een tip
Dat gebruik ik al maar meer verzadiging heb ik hier nooit gemerkt. Hij drinkt de ene of de andere dag ook gewion meer of minder. Maar nooit geel weinig. Die 10 cc extra water doen we ook weleens ja. Vandaag lijkt de honger een stuk minder te zijn :s Ik schreef net in t andere topic ook dit: Daar zat ik ook al aan te denken makie. Ik wilde dit vanavond gaan priberen maar ik heb me toch weer bedacht. De kleine is van half 2 tot half 5 wakker geweest. Hij was gewoon klaar wakker en ging lekker liggen kraaien :-S ik heb hem wel een klein fleshe gegeven en deze dronk hij ook wel op maar hij vroeg er niet naar en om half 8 liet hij 60 staan. Hij is nu bezig met de tweede fles maar hier valt hij ook niet op aan.
Oke! kan best zijn, dat ze de ene dag meer honger hebben dan de andere dag! geen probleem toch? als je niet boven de 30 scheppen voeding per dag uit komt is er geen probleem