Baby 15 maand eet/slaapt niet meer goed.

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Assen89, 20 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Assen89

Assen89 Lid

7 apr 2011
    43
    0
    0
    Assen
    Hoi hoi,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Ons zoontje is nu 15 maand is altijd een heel makkelijke eter en slaper geweest tot de zomertijd in ging, sindsdien wil hij geen avond eten meer, de ene keer wel en vaak helemaal niet. Ook is hij s'avonds heel moeilijk in slaap te krijgen. Hij blijft constant huilen en wordt pas stil als wij bij hem zijn/ blijven zitten.
    Nou zijn wij sinds drie dagen iets aan het proberen, het drie minuut laten huilen 'aai over de bol/troosten' zes minuten huilen 'aai over de bol/troosten en weer verlengen met drie minuten. Bij vele kenissen/vrienden helpt deze methode maar bij ons helaas niet want wanneer wij weglopen gaat hij staan in bed en begint hysterisch te huilen. Hij houdt zich dus wakker door het staan in bed en te gaan huilen. We doen deze methode tot de totaal 9 min gaan dan naast zijn bed zitten en kriebelen hem in slaap.
    Dit helpt vaak wel, maar wanneer hij wakker schrikt sávonds of s'nachts begint het weer van voor af aan.

Dus mijn vraag is heeft u enig idee waarom hij dit doet en heeft u tips? ik raak nogal onzeker hiervan omdat ik hem nooit zo heb meegemaakt. en geen idee heb wat ik voor hem kan doen.

Groetjes Assen89

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ik snap het helemaal, het is een rotleeftijd wat betreft tijd verzetten. Je kunt twee dingen doen, vol blijven houden, of op de oude tijd verder gaan en dan iedere keer iets eerder naar bed, bijvoorbeeld 5 minuten. Dus ging hij normaal om 8 uur naar bed, zou je nu om 9 uur kunnen doen, en dan iedere keer vroeger. De methodes die jullie aanhouden is prima!

Groetjes Adrienne

3. Assen89

Assen89 Lid

7 apr 2011
    43
    0
    0
    Assen
    Hoi adrienne,

bedankt voor uw reactie, maar ik heb het helaas niet kunnen volhouden ik raakte zelf zo gefrustreerd rn verdrietig om hem telkens zo verdrietig te zien. Dat ik nu elke keer wanneer hij naar bed ga naast hem ga zitten en hem in slaap kriebel dit duurd meestal vijf tot tien minuten. Ik merk dat hij hier heel rustig van wordt en ook niet meer tussendoor wakker wordt.
    Maar ik ben nu zo bang dat hij hieraan went. Nou vraag ik nnnnndduw mening hierover is dit nou wel slim om te doen of moet ik terug gaan naar dat drie min huilen en verlengen?

Ik hoor graag van u Groetjes Assen89

Deel Deze Pagina