Ik kom er even niet uit. Ik wil graag een slaapzakje kopen maar weet niet welke ik het beste kan aanschaffen. En of het überhaupt wel mag!? M is nu 6 weken maar is zo druk dat hij steeds zijn dekentje aftrapt. Hij is nu 57.5 cm lang. welke maat moet ik hebben? En moet er ook nog een dekentje overheen als hij zijn slaapzakje aanheeft? En welke zijn beter lees goede dingen over die van de Hema maar ook minder goede dingen. En over die van de Prenatal kan ik niet niet veel over vinden
Hema en prenatal heb ik hier, sommige slaapzakken zijn al bijna 3,5 jaar oud en werken nog prima. Je moet altijd de best passende maat hebben want het is gevaarlijk als de armen en het hoofd door de opening kunnen verdwijnen in de slaapzak. Hema heeft maat 56/62 en prenatal maat 60 geloof ik. Die zal ws nu het beste passen. Of er nog een deken over moet is afhankelijk van hoe koud het bij jullie is.
Het is bij ons vaak tussen de 16 a 18 graden op de kamer... hij slaapt nu gewoon in zijn kleertjes en dan onder een dekentje met lakentje..
Mijn kleintje had toen geen slaapzak. Bij hem hielp het om een grote hydrofiel tot een strook te vouwen en die over het dekentje op borsthoogte bij mn zoon te leggen en aan ze zijkanten in te stoppen. Het stukje laken wat boven t dekentje uitkwam vouwde ik er dan teeug overheen. Mijn zoon voelde zich geborgen met 'druk' op zn buik/borst.
Prenatal begint volgens mij vanaf maat 70. Dan heb je nog 90 en 110. De lengte van de slaapzak maakt niet zo heel veel uit, het gaat om de grootte van de armgaten en het hoofdgat. De slaapzakken van de Hema bevielen hier goed vanaf dat de jongens klein waren. Jongste zoon is inmiddels al een hele beer, dus die slaapt nu in grotere slaapzakken van Hema, Ikea, Babydump en/of Prenatal.
Hier vanaf dag 5 een slaapzak gebruikt. Ging prima. Ik heb altijd een voorkeur gehad voor die van C&A. Lekker warm en ruim. Hema vond ik te smal, daar draaide mijn dochter zich altijd vast in.
Wij hebben de zomerslaapzak van de prenatal gehad maar die moesten we bij het hoofd smaller maken. De winterslaapzak hebben we van de Hema. wij zijn er tevreden over.
Maat 60 is tot 60 cm en dan zit hij er strak in. Je kunt beter voor 70 cm gaan. Ik heb altijd alleen een slaapzak gebruikt en geen deken oid omdat ze die er gelijk afschopte. De. Ik heb nu puck a baby the bag, een 4 seizoenen slaapzak. Deze is vanaf 70 - 100 cm. Ik vind hem ideaal. Prenatal heeft ook goede slaapzakken.
De oudste heeft hier altijd combisleeper gehad (2e hands), de 4 seizoenen variant. Nooit een deken nodig gehad. Voor de jongste is hij te koud omdat de nek behoorlijk open is. Die ligt in een slaapzak van de Hema, omdat die lekker aansluit bij de nek. Maar in de winter dus wel ook een deken, want de winterslaapzak van de Hema is echt zo dik niet.
Ik zweer bij hema... Mijn zoontje lag vanaf een week of 4 in een winterslaapzakje van de hema maat 50-62, inmiddels ligt hij in een 68-80. Halsopening sluit perfect aan, mouwtjes zijn wat lang maar dat is niet erg nu in de winter. Hij draagt een romper korte mouw, velours pyjama met voetjes, dan die slaapzak dus en een dekentje tot zijn middel. Het is 10 graden op de slaapkamer, maar hij blijft heerlijk warm.
Hier prenatal, hema en kruitvat slaapzakken gebruikt. Ik naaide toen ze klein was de armsgaten een stuk dicht als ik ze te groot vond.
Wij hebben slaapzakken van de BabyDump, hun eigen collectie. Goedkoop en erg goed van kwaliteit! Dochter slaapt er heerlijk in Bij ons is het 19/20 graden op de kamer (nieuwbouwhuis) en ze slaapt dan in een winterslaapzak met een rompertje (korte mouw) er onder. Er zit dan nog een dun lakentje tot haar middel maar dat is niet voor de warmte maar om het draaien tegen te gaan