Ervaringen Hero comfort/Nutrilon omneo

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Bobbie90, 5 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bobbie90

Bobbie90 Actief lid

2 mei 2014
    440
    0
    0
    Hallo allemaal :)

Ik ben benieuwd of er moeders zijn die ervaring hebben met het volgende:

Mijn dochter heeft de eerste weken afgekolfde borstvoeding gehad, waarmee ik door een lage melkproductie mee ben gestopt rond de 5 weken. Ze is geleidelijk aan over gegaan op de Hero standaard.
    Rond de 3 weken begon ze heel erg met spugen, en op advies van het consultatiebureau nutriton gaan toevoegen aan de afgekolfde melk/kunstmelk. Dit werkte goed, daarom ben ik overgestapt op de Hero comfort. Dit zou moeten werken tegen spugen, krampjes en moeizame ontlasting.
    Tijdens de overstap was ze ongeveer een week lang overstuur na het drinken, huilen en krampjes. Het spugen was gelukkig wel zo goed als over.
    Het is even goed gegaan, maar de laatste weken heeft ze weer erg veel last van krampjes. Helaas is het spugen ook terug, alleen op een andere manier. Voordat we de melk gingen verdikken was het vaak een hoop golfjes melk na de voeding. Nu heeft ze al 2x projectiel braken gehad en 2x wakker geworden in een enorme plas zure melk. Het lag zelfs op de grond, dus ik verwacht dat dat er dus ook met kracht uitgekomen is.

Zojuist naar het consultatiebureau geweest op het inloopspreekuur, omdat ik mij zorgen maak. Gelukkig is ze wel goed aangekomen, dus ze zou in ieder geval nog genoeg binnen krijgen ondanks het spugen. Vanwege de krampjes, die echt lijken te zijn begonnen na de overstap op de comfort, het advies gekregen de Omneo te proberen.
    Maar ik twijfel, aangezien de comfort van Hero ook tegen krampjes zou moeten werken. Ik wil niet te snel overstappen op een andere voeding.

Ik ga sowieso volgende week met de arts overleggen wat wijsheid is, maar ben benieuwd naar jullie ervaring.

Wat we overigens al doen: half uur rechtop na de voeding, gekookt water gebruiken (kalk zou krampjes kunnen veroorzaken), voeding roeren in plaats van schudden, inbakeren.
    Cinababy geprobeerd, maar hier leek ze erg misselijk van te worden.

2. Huusje

Huusje Actief lid

30 mei 2016
    427
    1
    18
    Wij gaven Nutrilon omneo half om half met de gewone Nutrilon (weet de precieze verhouding niet meer) op aanraden van zowel het cb als de Nutrilon lijn. In combinatie met infacol en een dr. Brown fles was dit dé truc om haar te laten drinken. Hiervoor had ze erg last van krampen, kreeg haar voeding niet binnen, maar daarnaast hield ze het ook niet binnen (verborgen reflux), ze spartelde met haar beentjes en was erg onrustig. Een heel ander kind kregen we hierdoor terug!

3. Bobbie90

Bobbie90 Actief lid

2 mei 2014
    440
    0
    0
    Bedankt voor je snelle berichtje over jullie ervaring :) Fijn om te lezen dat jullie een goede oplossing hebben gevonden, ik hou het in gedachte.
    Dr. brown fles heb ik overigens ook al vanaf begin af aan.

Deel Deze Pagina