vandaag belde mijn zus.. mijn nichtje heeft de waterpokken... nu gaan wij zaterdag uit eten en bowlen, maar ja.. die waterpokken.. ik heb op internet gekeken en daar adviseren ze om gewoon om te gaan met iemand die het heeft omdat ze het toch een keer gaan krijgen... beter vroeg dan laat.. maar ja... wil in elk geval met zus overleggen dat ze mijn nichtje uitlegt dat het beter is om even niet met eef te knuffelen en goed haar handjes te wassen maar of dat al genoeg is?? wat zouden jullie doen? x
Ik zou dat inderdaad doen. Waterpokken kan op zich geen kwaad. Als je kleine het nu al krijgt (maar ze heeft waarschijnlijk nog erg veel antistoffen van jou, zeker als je borstvoeding geeft of hebt gegeven), dan krijgt ze het waarschijnlijk niet zo zwaar. Maar dan is de kans wel heel groot dat ze het later nog eens zal krijgen, omdat ze dan niet zelf genoeg antistoffen heeft weten op te bouwen (omdat ze het niet zo erg krijgt). Hetgeen wat besmettelijk is, is het vocht dat uit de blaasjes komt. Als de pukkeltjes al zijn ingedroogd zaterdag, is ze sowieso niet meer besmettelijk.
ik geef borstvoeding (gekolfd) dus dat scheelt dus weer wat.. ben een beetje bang dat ik mijn nichtje ga behandelen als een soort lepralijder haha... is ook zielig..
Toen mijn zoontje zo'n 4 maanden oud was, heerste het heel erg op het KDV. Echt bijna alle kinderen (die het nog niet hadden gehad) hadden het, maar alle jonge baby's van de groep van mijn zoontje hadden het niet Mijn zoontje dus ook niet, terwijl hij 90 procent zeker met de besmetting in aanraking is geweest. De leidster op het KDV zei toen ook dat ze waterpokken veel minder bij baby's ziet. Wat ook niet onlogisch is gezien de hoeveelheid antistoffen zo'n kleintje vanuit de buik mee krijgt en later ook in het geval van borstvoeding via de moeder.
Gewoon gaan.... l Mijn huisarts vertelde dat de besmetting al 10 dagen plaats vindt voordat de bultjes te zien zijn en als de blaasjes en bultjes er al zijn is het niet meer besmettelijk. En al zou je kindje het wel krijgen.....dan is het maar voorbij. Ze moeten er hoe dan ook een keer aan geloven. Hoe eerder hoe beter.