Zoals de titel zegt, wat zit er in de ehbo doos voor jullie kids. Hier klimmen ze wat af met vallen en opstaan. Maar het gaat vast binnenkort mis Wat is een aan of af rader?
Icepack (in het vriesvak), pleisters, gaasjes, iets ontsmettends (betadine of sterilon), thermometer, paracetamol en neusspray zijn denk ik de belangrijkste dingen om in huis te hebben wat kinderen betreft. Ik heb verder nog een tube brandwondenzalf (in de koelkast) en miconazol (antischimmelzalf bij erge luieruitslag) liggen voor het geval ik het nodig heb.
Uit mijn hoofd: icepak (vriezer), vsm vallen en stoten gel (koelkast), zetpillen, pcm voor ons, gaasjes, watten, alcohol, betadine, pleisters, klein maatcupje/opzuigspuitje (voor het afmeten van bb een antibioticadrankje), thermometer, Luuf, neusspray zoutoplossing, thijmsiroop (in de wintermaanden), pincet, tekentang, rol verband, mitella. Wat altijd goed helpt tegen de schrik na een valpartij: slokje water laten drinken. Dit zend een ander prikkel naar de hersenen waardoor het kind vrij snel van de schrik bijkomt.
Ik heb hier van alles, maar behalve voor een verkoudheid/griepje, nog nooit iets nodig gehad. 1x geprobeerd een pleister te plakken, maar die trok hij er binnen no time weer vanaf. Hier heb ik: - zetpillen paracetamol - luuf en neusspray voor verkoudheid - hoestdrank - brandwondenzalf - alcohol om te ontsmetten - betadine (mocht je met een wond naar de dokter gaan, dan geen betadine o.i.d. gebruiken. De arts kan dan namelijk de wond niet meer goed beoordelen) - gaasjes/ verbandjes e.d. (pas BHV training gehad en het oefenpakketje mee naar huis genomen) - verschillende soorten en maten aan pleisters - pincet - tekenset Uhm... geloof dat dit het zo even is, wat kinderen betreft. Icepack heb ik hier trouwens niet, maar vind ik wel een goeie! Dus die ga ik binnenkort ook maar aanschaffen.
Weinig. Pleisters en veel verbandspul dat over datum is. Heb overigens wel paracetamol zetpillen in huis hoor. Misschien denk ik te simpel, maar als er echt wat is dan volstaat een zak vries-erwten ook als ice-pack. Een theedoek is mitella en drukverband. Etc etc. Alle andere bijzaken zijn zo gekocht. Vallen en stoten-pul (of uberhaupt iets van vsm/vogel) geloof ik niet in.
Jeetje, zo te lezen moet ik nog heel wat aanschaffen. Ik heb zetpillen, Luuf, pleisters en VSM Tussikind.
Zo even uit mn hoofd: Pcm zetpil Neusspray Luuf Tijmsiroop Thermometer Ors Pleisters Dentinox Pincet Verder nog rennies enzo, maar niet relevant voor babies.
In mijn ehbo doos zit.....kennis! Ik heb laatst een kinder ehbo cursus gedaan. Een aanrader voor elke ouder, misschien zelfs onmisbaar. Bij die cursus kreeg je ook een basis ehbo doos.
Nou geen minuut te vroeg....Er knalde er een tegen de bank leuning met haar voorhoofd. Grote au dit keer. Gelukkig had ik nog bijtringen in de koelkast om te gebruiken. Standaard heb ik inderdaad paracetamol, zoutoplossing, thermometer en daarvoor alcohol/ watjes om schoon te maken. Dentinox, vinden ze trouwens vreselijk.... Ik ga inderdaad maar nog een pincet halen, en zo'n uitzuig ding voor insectenbeten en teken. En pleisters voor kleine kindjes hihi. Iemand bekend met dat vallen en stoten gel? Werkt het en wat doet het dan?
Autsj... Flinke buil of valt het mee? Ik heb het aangeschaft omdat we het op school ook gebruiken en ik toch wel merk dat kinderen er baat bij hebben. Het koelt daar waar ze zich gestoten hebben en dat zorgt voor verlichting. Als je het in de koelkast bewaart is het extra verkoelend.
Ik heb een goed gevulde EHBO koffer ( Kinder ehbo want ik ben gastouder ) en qua zalfjes etc hebben we paracetamol zetpil (voor die van 3 ) en drank (voor die van 5 ) bisolvon slijm oplosser ( voor die van 5 ) en hoestdrank (idem, 5...) vallen en stoten zalf ( Au, van de groene vrouw ) groeifijn (voor die van 3 met veel pijn problemen 's nachts ) en Hatsjoe Waterpokkenspul is de deur uit want die hebben we gehad, en in de badkamer ligt een luizen kam voor eens in de maand een controle ( schoolgaand kind)
Heb thuis geen echte echbo doos (alles staat bij elkaar van medicijnen) maar als ik op reis ga of een lang weekend weg (naar het buitenland, anders koop ik het wel) dan neem ik het volgende mee (of heb het in ieder geval standaard in huis): - pleisters - ontsmettingsmiddel - vloeibare ibuprofen (dalsy) voor babies en kinderen - vloeibare paracetamol - tiorfan babies (tegen diarree) - ORS Voor mijn dochtertje heb ik ook altijd een pufmasker met salbutamol in huis, dat heeft ze vaak nodig als ze ziek is.
Hier hebben we het volgende in huis: Bisolovon hoestdrank (4-jarige) Tussikind (1-jarige) Neusspray Luuf Paracetamol zetpil en tabletten Vallen en stoten creme Prikweg Pompje om steek uit te zuigen Icepack Pleisters Verband en gaasjes Betadine Pincet Tekentang Spul voor waterpokken. Zwaluwstaartjes Rode kruis app op mijn telefoon. Alle info van de bhv-cursus (extra info over kinderen want ik werk in het onderwijs) Volgens mij is dit het wel.