Sinds enkele weken is mijn goed slapende dochter naar een nachtuil veranderd! Eerst werd ze een paar keer voor haar speentje wakker en ging ze meteen slapen weer, dit werd steeds vaker en nu wordt ze bijna elk uur wakker en valt ze ook moeilijk in slaap! Vannacht viel het me op dat ze vooral begint met huilen als het licht in de gang automatisch uit springt... Zou ze bang kunnen zijn voor het donker? Ze slaapt ook overdag heel slecht, zit niet lekker in haar vel en lijkt wel oververmoeid... Ze zit nu ook in een sprongetje, maar het gaat ons nu echt opbreken! ze is vandaag bij mijn schoonmoeder de hele dag geweest omdat ik het gewoon even niet meer trok.. Ze heeft geen oorontsteking, dat heb ik al laten checken bij de dokter..
Waarom probeer je geen lampje wat je in het stopcontact kan steken? Geeft ietswat licht maar zeker niet teveel. Kan je in ieder geval uitsluiten of het hier aan ligt.
Mijn dochter werd rond die tijd ook erg onrustig in het donker. Gewoon een nachtlampje gekocht, en toen ging het weer beter. Als we het nu eens vergeten in te steken, wordt ze 's nachts garanti krijsend wakker.
Herkenbaar!! Wij hebben zo'n stopcontactlampje, maar hij slaapt er helaas niet beter door. Ook overdag slapen is een drama momenteel. Denk dat dit een heftige sprong voor die kleintjes is.. hoop dat het gauw beter gaat!
Dit is inderdaad een hele heftige sprong en gaan momenteel ook meerder topics over. De 8 maanden sprong/verlatingsangst heeft hier ruim 4 weken geduurd. Elke nacht in paniek wakker, we pakte haar dan bij ons in bed en dan werd ze rustig en sliepen we verder, dat was de beste oplossing voor ons allemaal, we maakte het ons zo makkelijk mogelijk. Afgelopen zaterdag was het plots weer afgelopen en sliep ze ineens weer heerlijk door na 4 weke gebroken nacht. Het gaat echt over, het is heel heftig deze sprong we hebben hem ter nauwernood overleefd hier pffff!
Zucht... Het is idd echt drama... Ik weet ook met mijn hoofd echt wel dat dit gedrag tijdelijk is, maar ooooh ik vind het loodzwaar!