Ander drinken

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Esje87, 12 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esje87

Esje87 Actief lid

17 jan 2012
    281
    1
    0
    Amsterdam
    Mijn dochtertje wilt absoluut niks weten van ander soort drinken dat de opvolgmelk.
    Ze krijgt nu 3 flessen van 200/6 maar ik weet of dit genoeg vocht is. Ze heeft geen droge luiers ofzo maar zie gewoon dat andere baby's wel ander drinken lusten.
    Ik heb van alles geprobeerd:water sap thee, in een fles tuitbeker mey harde tuit en mey zachte tuit, beker. Maar niks wilt ze. Ze houdt haar lippen stijf op elkaar.

Vanaf wanneer moet ik me zorgen gaan maken over de hoeveelheid vocht? En heeft iemand tips hoe ze wel gaat drinken?

2. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

De hoeveelheid is misschien niet te weinig maar ik vind 3 drinkmomenten per dag wat weinig. Kun je niet kleinere flessen geven (ik vind 200 ook enorm veel) en die wat meer verdelen over de dag? Dus dat je er bijvoorbeeld 4 of 5 drinkmomenten van maakt?

3. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Wat onze dochter trouwens erg lekker vind qua ander vocht is als ik vers fruit in de blender gooi en daar een smoothie of een sapje van maak (door hoogstens enkel wat water toe te voegen, verder voeg ik er niets aan toe). Dat gaat er heel goed in.

4. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

3 momenten is prima en de hoeveelheid ook. Siem drinkt tussendoor ook amper iets anders...
    Vocht zit ook in groente en fruit. Je zou door de groente wat water kunnen doen.

5. gusto

gusto Niet meer actief

Hoe vaak heb je het geprobeerd? Ik deed in het begin alles 1 keer, water, thee, sap. Ze wilde niets, dus ik dacht ook dat ze niets lustte.

Op een gegeven moment heb ik gewoon steeds een flesje binnen haar bereik gezet met water. Na een tijdje dronk ze er van, en dat werd steeds meer. Het was gewoon even (zeker twee weken hoor) wennen. Zelfde met andere of nieuwe bekers en flessen. Na een tijd had ze t ineens door :)

6. meelezer

meelezer Niet meer actief

Mijn dochter lustte met 9 maanden pas iets anders. Ook alles geprobeerd. Toen maar extra melk gegeven (dus kleinere flessen van 150/5 of 150/4 en dat 4x p/d.

7. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    - Kookvocht van fruit geven.
    - banaan met sinasappelsap vers smootie verdunnen met water
    - peer/appel stomen en dat kookvocht geven.

Lastig ik heb hier alles eter/drinker..
    Ik geeg overigens 3x 180cc(210). En maar 2x extra wat.
    Als het water is dat 1-2 slokjes is voldoende maar kookvocht/smootie verdund drinkt ze erg veel vind die lekker

Verder in principe als ze niet wil hoeft ze niet extra drinken dat denk ik.
    Pas als ze ziek is of wienig plast of wil omdar wafeltje droog is dan wel.
    Ze drinkt hier alleen bij brood en wafel. Met andere eten niet.
    En ik geef het 20 min na eten meest. Of ervoor

Deel Deze Pagina