Ik maak me zorgen om Jasmijn maar we kunnen pas 10 jan naar het CB.. Kan iemand me gerust stellen hier? Jasmijn pakt nog steeds niet (16 wk) gericht. Wel begint ze sinds eergisteren heel voorzichtig (maar niet steeds) als ik iets boven haar hou dat ze er dan met 1 of 2 armpjes heen gaat maar ik zie aan haar mondje dat het haar heel veel moeite kost. Ze is wel met 37,6 geboren maar toch.. En ook is haar nekje nog echt niet stevig, ze 'zwalkt" er nog steeds wel een beetje mee (hoef hem niet meer te ondersteunen).. wie o wie.. Is het apart dat ze met 16 wk nog niet gericht pakt? Wanneer mag haar nekje niet meer "zwalken"? Wie stelt me gerust
Mijn meisje is morgen 14 weken, maar pakt ook nog niet gericht. Mijn zoontje was ook eerder volgens mij. Ik denk dat het niet iets is om je zorgen over te maken, hoewel ik dat stiekem ook doe... Zal ik het morgen eens op het CB vragen? moet er toch heen. Dat nekje, train je wel op d'r buik? Hier heeft ze ook nog geen volledige controle hoor. Moet zeggen dat ik d'r altijd nog goed ondersteun.
Dat pakken, weet ik niet precies wanneer mijn dochter dat deed. Maar zij was ook heel slap met haar nek, ze had heel veel moeite met haar hoofd op tillen. Dus daar heeft ze vanaf 3 maanden fysio voor gehad.
Duimerijntje.. ja als je zou willen heel graag! Trainen lukt amper omdat ze zoveel slaapt maar ik ga dat toch maar eens wat meer proberen! Thnx alvast! Jenala.. oke? en heeft ze daar nog fysio voor? of is het al helemaal goed gekomen?
@TS, ik dacht hier dat mijn mannetje ook nog niets gericht kon pakken. Maar toen ik een speeltje (een zo plat mogelijk wat makkelijk vast te pakken is) op zijn buik legde pakte hij deze toch echt en stopte deze ook meteen in zijn mond. Dus wellicht het proberen waard. Voor de rest pakt hij ook nog niets, alleen wat op zijn buik ligt dus. Volgens mij hebben ze ook pas volledige controle over hun armbewegingen met 4 maanden. En idd de nek trainen, dus iedere x met verschonen even (5 min.) op de buik leggen. Dit lukt bij ons kleintje wel al heel goed. Succes!
Hey, Dat zwalken met t hoofdje kan best even duren zei de fysio...Mijn kleine had een scheefkoppie dus loop al sinds 5,5 week daar met hem (het is nu weer 100% rond, door de fysio ) Maar je moet er rekening mee houden dat je kleine te vroeg is geboren, ze corrigeren de leeftijd tot 1 jaar (dacht ik)...Dus is je kleine eigenlijk pas 13,5 week. Mijn kleine is morgen 5 maanden en 1 week. Maar zijn hoofdje is wel stabiel, maar hij kan best af en toe nog 'zwalken' de fysio heeft ook aangeraden het zo lang mogelijk nog te ondersteunen. En zo min mogelijk helemaal rechtop te laten zitten...Wel veel oefenen met op de buik... Ze gaf aan dat zijn spierspanning lager is...hij heeft geen blokkades (ben ook bij manueel therapeut geweest)...Ik zie me kleine constant weer vooruitgang maken...Over een kleine maand moet ik weer naar de fysio, dus ben benieuwd... En als jullie het niet vertrouwen gewoon de HA of CB vragen!!
Mijn meisje is nu 18 weken en pakt ook nog niet echt... Ik maak me er niet zo'n zorgen over. Volgens mij is ze een klein beetje lui Ze is trouwens ook met 37 weken geboren, misschien dat het toch iets uitmaakt? Als ik haar iets op dr buik leg pakt ze het wel en stopt ze het ook in haar mond! En ook mept ze met dr hand ergens tegen aan. Maar dat gaat nog heel ongecontroleerd hoor... Zolang er nog een stijgende lijn in zit maak ik me niet zo'n zorgen. Maar omdat mn zoontje heel snel was ga je toch vergelijken Zij is gewoon ook heel anders in karakter. Ze vindt t allemaal wel best en vermaakt zich al door alleen een beetje te liggen en te kijken. De motivatie is ver te zoeken! Op haar buik liggen vindt ze ook niet geweldig, dus dat oefenen we ook niet veel . haar hoofdje kan ze redelijk overeind houden, maar dat is ook pas iets van de laatste 2 weken hoor!!
Druif dank je wel! Volgens mij lijken onze dochtertjes wel wat op elkaar.. hier is ze dus ook lui en buik liggen vind ze ook niet geweldig.. het stomme bij een tweede is dat je automatisch gaat vergelijken wat niet kan natuurlijk..
Mijn zoontje pakte gericht rond de 10 weken, maar hij is een week te laat geboren. Ik denk niet dat je je zorgen moet maken. Inderdaad elke dag even oefenen op de buik en als je je echt zorgen maakt, kan je vast naar het inloop spreekuur op het cb. Bij mij kan je altijd tussendoor komen als dat nodig is.
16 weken is nog vrij vroeg joh, mijn zoon is ouder en pakt ps sinds heel kort gericht. niks aan de hand, je kind ontwikkelt zich op haar eigen tempo met eigen voorkeuren.