Mijn zoontje van 4 maanden sliep heel erg snel door.. De laatste fles krijg hij al niet meer. Hij sliep van 19.00 - 8 door! Nu sinds 3 nachten kom hij rond 4 a 5 uur.. Ik weet niet zeker of hij honger heb, want als ik hem een fles geef drinkt hij m altijd wel op.. Vannacht had hij bijv heel erg in zijn broek gepoept.. Wat zouden jullie hiermee doen?? Toch een fles geven? Dan krijg ik het probleem dat hij teveel flessen krijg, moet ik de flessen weer kleiner maken wat hij niet accepteert... Verschonen, troosten en weer terug leggen en eventueel laten huilen? Als hij aan de fles gaat wennen dan komen we er niet meer vanaf.. Dat weet ik uit ervaring. We hebben tot 2 jaar bij mijn andere zoontje zo de fout in gegaan.. Tot we toch maar het advies van het cb hebben opgevolgd om hem 3 nachten te laten huilen.. Om de 10/15 minuten ernaar toe... Per nacht werdt het huilen korter.. En nu slaap hij alle nachten door! Maar ja, hij was wel 2 jaar.. Maar het cb zeg het ook bij kindje van 4 maanden.. Eerlijke reactie van jullie: wie heb dat advies wel opgevolgd om je kindje te laten huilen ook al gaat het tegen je moedergevoel in??? Ik weet dat er meiden zijn die dat wel doen.. En ik weet ook dat het werk. Maar durf het weer niet zo goed.
Als ons zoontje snachts wakker werd toen hij die leeftijd had,gaf ik hem 1 schepje melk met heel veel water,zodat hij niet aan een volle fles wende. Al ging ik er niet meteen naar toe als hij huilde, heel vaak was hij na 5 min weer stil. Als hij nu echt wakker wordt( hij is ziek geweest en toen was ie behoorlijk vaak wakker) bied ik hem alleen water aan. Dat vindt ie niet zo lekker,maar als hij echt dorst heeft drinkt hij het wel op. Melk krijgt hij pas weer de volgende ochtend. Succes ermee!
@ Sam: Ja idd dat kan ik dus gaan proberen ivm het niet wennen van de fles.. Zijn hier ook moeder die de methode van het cb wel hebben toegepast.. Troosten en weer terugleggen? Hij kan het nl heel goed!