pasgeboren baby uren wakker 's nachts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door gwen84, 27 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gwen84

gwen84 Lid

14 jul 2012
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben afgelopen woensdag bevallen van een prachtige dochter Irsa. Alleen scheelt er volgens mij wel iets.
    Zij slaapt eigenlijk de hele dag prima, maar na haar fles van 8 uur 's avonds is ze opeens klaarwakker en begint ze heel veel te huilen.Het is in onze ogen zelfs bijna krijsen af en toe. En dit duurt ongeveer tot 4 a 5 uur 's ochtends aan 1 stuk.

Als iemand ooit zo een soortgelijke situatie heeft meegemaakt zijn tips altijd superhandig. Want met een nog een ouder zoontje rondlopen is dit ongelofelijk vermoeiend.

2. minon

minon Niet meer actief

Slaapt ze overdag ergens anders dan snachts?

3. Koon

Koon Niet meer actief

Heel herkenbaar. Dat ging hier pas na 6 weken beter, dag- en nachtritme is omgedraaid,
    Ons zoontje had 's nachts ook veel krampen.
    Nadat we de puckababy gingen gebruiken ging het een heel stuk beter.
    Ons zoontje sliep de eerste weken alleen óp ons.
    Grote verschil was dat hij onze eerste was, dus wij sliepen gewoon overdag meer.

4. cindya1

cindya1 Actief lid

19 nov 2013
    309
    26
    28
    NULL
    Rand v/d bible belt
    Pasgeboren baby’s hebben nog een omgekeerd dag-nachtritme. Langzaam maar zeker beweegt dat naar een ritme waarbij je baby overdag vaker wakker is en ‘s nachts meer slaapt. Ook hier kun je je baby helpen. Houd het overdag wat actiever en lichter en ‘s nachts saai en donker.

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Dit is heel normaal.

In je buik werd ze door jouw lopen en bewegen veelal in slaap gewiegd. Mijn kinderen werden dan ook actiever zodra ik in bed ging liggen om te slapen. Grote kans dat jouw dochter dat ook had.
    Hierdoor hebben ze een omgedraaid dag- en nachtritme. Dit kan, helaas, ook nog even duren.
    Daarnaast is ze vanuit jou veilige buik ineens op de 'grote' wereld gezet. Moet zelf eten, hoort meer, ziet meer, jij bent misschien niet 24 uur per dag bij haar.

Om het verschil te laten merken tussen dag en nacht;
    Overdag:
    Niet te lang tussen de voedingen laten zitten, sowieso niet langer dan 4 uur (mocht daar eventueel al sprake van zijn).
    Lichte omgeving met slapen.
    Na de voeding lekker knuffelen en kletsen tegen haar.

'S nachts (wij hielden na 19 uur is het nacht);
    - slaap omgeving donker
    - verschonen, voeden in zo donker en rustig mogelijke omgeving. Niet kletsen en niet te gezellig doen.

Wellicht speelt mama-honger ook mee? Dat ze gewoon bij jou wil zijn?

Onze oudste had het de eerste dagen thuis heel erg. Door een duidelijk dag en nacht ritme te bieden en te volgen icm rust en regelmaat was dit zo opgelost.

Zegt de kraamhulp of vk niets hierover?

6. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.202
    509
    113
    Dat hoort er inderdaad bij, lekker bij je houden en overdag je rust pakken. Wordt vanzelf anders.

7. iluna

iluna Actief lid

20 jul 2010
    448
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde 'probleem', hoewel zoonlief soms ook overdag tussen twee voedingen onrustig is en niet kan slapen. Het enige wat dan helpt is in de draagdoek of kinderwagen, dan valt hij in slaap.

's nachts is het bij ons naast onrust/krampjes ook mamahonger. Als ik de kleine op het aankleedkussen naast me in bed leg wordt hij snel rustig. Slaapt niet direct maar ligt iig lekker.
    Misschien werkt dat voor julllie ook? Ook al slaap je niet, is het toch minder inspannend dan rondlopen. ;)

Heb je al inbakeren of een speentje geprobeert?

sterkte en succes!

8. gwen84

gwen84 Lid

14 jul 2012
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een update:

Vanochtend is de kraamvrouw thuis geweest en hebben met haar overlegd. Ook zij denkt niet dat het krampen zijn, maar dat het voornamelijk onstilbare honger blijkt te zijn. We zijn nu overgeschakeld naar Nutrilon Forte qua voeding. Dit hebben we met ons zoontje ook moeten doen.

De avond is pas begonnen, maar voorlopig heeft ze nog niet veel zin om te slapen.

De kraamvrouw vond het ook zorgwekkend dat ze afgelopen nacht 8 uur aan 1 stuk bijna wakker is geweest.

9. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    Is ze te troosten door jullie? Ik heb de eerste week continue mijn zoontje bij me gehouden en hebben we buik tegen buik geslapen. Hij had super veel behoefte om bij me te zijn en na een maand ofzo werd dat langzaam wat minder.

Vind het ook een beetje raar dat kraamzorg na een paar dagen al zegt dag je over moet stappen op andere voeding. Verteringsstelsel van zo'n hummeltje heeft al zoveel te verduren dat dit echt niet zonder ongemak zal zijn. En krampen kan best hoor. Mijn zoontje had ook al na een paar dagen krampen ook al gaf ik bv.

Heeft ze andere symptomen van ongemak tijdens het huilen? Overstrekt ze bv of spuugt ze?

10. gwen84

gwen84 Lid

14 jul 2012
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo blinq

Kraamvrouw is trouwens vroedvrouw hier in België. Kraamzorg hebben wij niet standaard aan huis, omdat wij gemiddeld 4 a 5 dagen in zh liggen.

Normaal wordt hier ook niet zo snel overgestapt op andere voeding! Maar ze was niet rustig te krijgen door ons, ook niet doormiddel van huidcontact. Al het mogelijke uiteraard geprobeerd om te sussen.
    Ze heeft geen symptomen van darmkrampen of reflux! Bevestigd door de vroedvrouw.

Maar nu met de nieuwe voeding is ze een heel ander kindje. Heel rustig en huilt alleen
    nog als ze honger heeft! Sinds de 2 nachten hoeft ze nog maar 1 nachtvoeding en slaapt ze heerlijk. Ze heeft overigens geen last van kwaaltjes door de omschakeling van voeding. Een heel content kindje nu! We zijn blij dat we overgestapt zijn!

Iedereen bedankt voor de tips en reacties!

Deel Deze Pagina