Mijn zoontje van net 3 maanden oud, drinkt momenteel beide borsten steeds leeg. (vorige week was ik ziek, mijn cyclus kwam weer op gang en natuurlijk de 3 maanden regeldagen kwamen allemaal bijelkaar) Nu merk ik dat ik stuwing heb en voldoende voeding, maar meneer blijft na de eerste borst vragen om een tweede. Die drinkt hij echter steeds helemaal leeg, waarna hij te veel krijgt want in de 3 uur daarna blijft hij water (kleurloos vocht) opspugen. Na die 3 uur vraagt hij om de volgende voeding en dan beginnen we weer van voren af aan. Hij heft verborgen reflux (gehad de laatste tijd zie ik niet zoveel symptomen meer af en toe een mondje terug geven, maar geen pijn meer of tekenen daarvan) ik heb een behoorlijke toeschiet reflex en hij klokt zijn maaltijd binnen 10 minuten naar binnen, hij is groot en zwaar en kwam in de afgelopen maand meer dan een kilo aan op het drinken uit 1 borst. Wat moet ik doen toch 2 borsten aan blijven bieden omdat hij daarom vraagt of toch maar 1 borst zodat hij minder vaak spuugt? oh ja hij krijgt tandjes (ja hij is er vroeg bij kan hij om zoveel melk vragen omdat het fijn is voor zijn kaak?)
Ik zou hem even blijven volgen, om alle redenen die je al noemt: tandjes, ziek geweest, jouw dip en cyclus. Zie het als een overgangsperiode. Hij neemt wat hij nodig heeft. Je kunt hem niet overvoeren, want dat poept, plast of spuugt hij heus weer uit. Laat je niet gek maken! Gewoon lekker volgen, komt goed met dat mannetje!