Hoi, Mijn dreumes van 15 maanden is zo net met zijn mond op de grond gevallen. Resultaat; tand door de lip en er is een stukje van zijn tand afgebroken. Echt een klein stukje maar, mijn man zag het nog geen eens in eerste instantie. Moeten we hiermee naar de tandarts? Kan die er uberhaupt wat aan doen? Hij lijkt er geen last van te hebben, drinken ging net gewoon goed en we mochten net ook zijn tandjes poetsen.
Als het een klein stukje is hoef je in principe niet naar de tandarts. Die kan ook niet zo veel doen. In principe een stukje aanplakken, maar daar werken die kleintjes toch nog niet aan mee, dus wordt het vaak zo gelaten. Alleen als de tand los zit of verplaatst is door de klap zou ik even laten kijken.
2 maanden terug had mijn dochtertje precies hetzelfde, ikzelf zag het meteen maar voor de rest viel het niemand gelijk op. We hebben het maar zo gelaten, ze heeft er verder ook geen last van gehad ofzo.
Ze zullen er idd niet zoveel aan (kunnen) doen als het maar een heel klein stukje is. Even goed in de gaten houden of hij er geen last van heeft ivm scherpte van de tand. In dat geval kunnen ze zoals al eerder werd gezegd de tand een beetje polijsten. Als de tand los zit, scheef is gaan staan of verkleurd (grijzig/blauw) dan even naar de tandarts. Als een melktand een behoorlijke opdonder krijgt, kan dit ook gevolgen hebben voor de tand die erboven zit, de definitieve tand. Even in de gaten houden dus!
Bedankt voor jullie reacties! Hij lijkt er inderdaad geen last van te hebben en ik heb al gevoeld maar het voelt niet echt scherp aan, het stukje wat eraf is. Ik kijk het inderdaad even aan en bij twijfel of gekke dingen neem ik alsnog contact op met de tandarts