De titel zegt het al.... Mijn meisje krijgt a.s. woensdag namelijk prelogopedie. Ik ben benieuwd wat ze precies doen en of jullie kleintje er baat bij gehad heeft enz.
hier ook ervaring met prelogopedie, we komen er nog maandelijks. t zal afhankelijk zijn wat de reden van doorverwijzing is voor wat ze eventueel gaan doen. waarom zijn jullie doorverwezen naar prelogopedie?
Mijn meisje is met 37 weken geboren (ingeleid en uiteindelijk doormiddel van ks. Ze is de jongste van een 2ling en heeft het t zwaarst gehad in mijn buik.) en heeft 1 week in het zh gelegen ivm slecht drinken, ze snapte het gewoon niet. Nu gaat het drinken goed, of ja ze drinkt haar flesje leeg. Maar knoeit extreem erg. Hele mondjes lopen er halverwege de fles tot einde uit. (waarschijnlijk is ze dan te moe om nog goed haar mondje te gebruiken) En ook haar speen lukt niet om in te houden. Deze valt er na 1minuut al uit. (en laat haar de laatste dagen nou net alleen rustig zijn als ze de speen heeft ) Dat is dus de reden.
Oooow mijn jongste heeft prelogopedie gehad toen hij 3 mnd was. Hij dronk heel slecht en weigerde de fles. Hij had verborgen reflux. Zij heeft drink technieken aangeleerd en gekeken hoe hij dronk
Hier ook een prelogopedist geweest. Omdat Lisa altijd de hik had ze kijkt hoe ze drinkt en geeft tips. Lisa had gelukkig geen hulp nodig maar het is wel fijn.
Bij ons zoontje heeft een prelogopediste meegekeken in het ziekenhuis. hij is 10 weken te vroeg geboren en had veel moeite met de drinktechniek. uiteindelijk lukte het met een speciale fles wel. Verder ook heel veel knoeien, werd vanzelf minder na een paar maanden. ook altiijd veel lucht naar binnen. Tip kinderarts om zachtjes wat tegendruk bij de wangetjes te geven zodat het mondje beter sluit. Weet niet wat voor fles je gebruikt? Mijn zoontje vond de difraxspeen veel te stug. met de speen van de etos ging het veel beter (=langer en zachter) en deze past ook op de difrax fles. Verder is de doodie fles ook heel fijn maar helaas niet meer verkrijgbaar wel blijkbaar nog de spenen die zulllen ook wel op en andere fles passen. Toen hij een jaar ws zijn we opnieuw gestart bij de prelogopedie ivm niet kunnen eten van stukjes (kokhalzen) langzaam maken we vorderingen. De logo kijkt vooral hoe de drinktechniek is en geeft tips hoe het misschien beter gaat verder is het veel uitproberen.
We hebben de habermann fles/speen. Indd vanuit het ziekenhuis. En dat met de wangetjes werkt hier helaas niet. dankje voor je reactie en succes met je zoontje!
wij hebben ook de habermaan in het begin vanuit het ziekenhuis gehad. na 2 maanden toen we zelf onze draai wat hadden gevonden ben ik de overstap gaan maken naar een gewone fles met speen. Dit mocht al eerder maar na 11 weken ziekenhuis hadden we er geen behoeft aan om iets dat werkte weer te gaan vervangen door iets anders. Neem de tijd uiteindelijk gaat het steeds beter ik vind de begeleiding door de prelogo wel prettig. Succes verder