Verkeerde diagnose?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door shaantje, 8 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Wij zijn gisteren met dl naar de huisartsenpost van wacht geweest omdat ze ineens erg ziek werd! Zaterdagnamiddag had ze ineens 39.4 graden koorts (ze heeft al een aantal dagen een loopneus, hoest,...). Verder nog weinig aan haar te merken, ze was wel wat lastiger dan anders, maar hoe ben je zelf dat je ziek bent :). Nu gisterenmorgen deed ze niets anders dan overgeven. Ze had een beetje boterham gegeten, maar die kwam er onmiddellijk terug uit. Koorts heeft heel de dag rond de 39graden geschommeld. Ze heeft wat plattere stoelgang (maar zeker nog geen diarree!). Ze hoest, heeft een loopneus (echt groen snot). Om 8u vandaag uit bed gekomen en 38.4 graden koorts. Volgens de ha had ze een buikgriep. Maar dit lijkt me meer een gewone griep? Ze ademt regelmatig moeilijk en kort. Gisteren was ze natuurlijk al wel wat "suffer" dan anders door het ziek zijn. Maar vandaag :$. Ik herken mijn dochter helemaal niet meer en maak me toch enorme zorgen! Er zit totaal geen leven meer in... Ligt heel de tijd te liggen, geen woordje, geen gebrabbel. Ze drinkt wel haar water, maar wil totaal niets eten! Is al geleden van gisterenavond 18u (en dan heeft ze maar enkele happen droge sandwich gegeten). Ze is echt nog veel suffer dan gisteren. Iemand ervaring met griep op deze leeftijd (14mnd)? Misschien maak ik me wel teveel zorgen, maar ik herken gewoon mijn dochter totaal niet meer (en ze is al véél ziek geweest, dus ben al wel wat gewend ;)). Ik sta stilletjes op het punt toch een second opinion te vragen van de ka... Ervaring iemand?

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Kind niet allert, suf,niet zichzelf = tijd voor een arts. Huisarts wil niet meewerken? Zeg je gewoon dan ga ik nu wel naar de spoedeisende hulp. Geheid dat je dan wel langs kunt komen.hopelijk voelt je kleintje zich snel beter!

3. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ik zou vandaag even bij je eigen ha langs gaan.

4. evelienharmsen

evelienharmsen Actief lid

15 jan 2013
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idd ziek en suf is bellen en langs komen. Helemaal met pas 14 maanden.

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ja het is normaal.
    Dochter had dat 7 mnd en rond 13/14 mnd.
    Het kan lang duren maar zolang koorts niet meer dan 3/4 dagen is en ze drinkt genoeg kan dat gewoon zo zijn week of twee ook.
    Als ze goed op gewicht is niet erg als ze niet eet.

Tegen virussen doen ze niets en huisarts of ziekenhuis zou je niet kunnen helpen. Dat hoest en keelpijn kan bijzaak zijn.

Paar weken terug dochter had 4 dagen hoge koorts ha stuurde ons naar seh. Ze keken, maar ze kunnen ook niet meer kijken dan huisarts: oren, keel, longen, blaasontsteking check. Verder doen ze niets eigenlijk. We werden naar 5 uur wachten naar huis gestuurd met pcm nemen en diagnose: verstopte neus, boven luchtwegen infectie, nasleep hvm zielte, keelpijn, lage immunsysteem, varicella vaccinatie nasleep.
    Eigenlijk konden we net zo goed niet gaan maar dochter had ook huiduitslag welk was niet duidelijk voor huisarts omdat ze littekens heeft en eczeem.
    en volgende dag was koorts weg.
    Nu wel al 2wk blijft ze ziek.

Als ik jou was zou ik gewoon niets doen denk ik ook omdat je al naar ha al gegaan. dat suf zijn hoort bij kan dagen aanhouden juist met overgeven en niet willen eten. Met 7mnd duurde hier dat 1 week lang.
    Mijn dochter spuugde toen dag en nacht en ook water was ook meerdere dagen suf lag gewoon op borst en wilde niets.

6. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Als ze niet/weinig op je reageert, zou ik nog wel even bellen. Maar op basis van al het andere denk ik dat het een kwestie van uitzieken is.
    Hier een paar weken geleden met zoontje (1 jaar) ook gehad, veel overgeven, weinig drinken, niet eten, weinig spelen, veel slapen, koorts. Bij de huisarts geweest, vooral omdat ik het weinig drinken in combinatie met overgeven en weinig plassen niet een goede combi vond. Tja, buikgriep, gaat wel over, maar wel in de gaten houden, kreeg ik mee...

Maar als je het niet vertrouwt, gewoon weer bellen!

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    even terug naar de huisarts - als je kindje suf wordt, moet je eigenlijk altijd terug komen is mij verteld.

Niet eten is niet zo'n probleem, dan kan best wat dagen duren, zolang je kindje maar drinkt.

8. sydneys

sydneys Niet meer actief

Niet eten is niet erg, zolang ze maar drinkt en plasluiers heeft.
    Kan zijn dat het gewoon uitzieken is maar jij maakt je zorgen en als je moedergevoel zegt dat het niet goed is naar de huisarts bellen, wil hij niet dan naar de spoed. Moederinstinct heb je voor een reden en jij kent je dochter het beste.
    En heel veel beterschap voor je dochtertje

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Is ze gewoon lamlendig, maar nog wel contact te maken, of is ze echt suf? In het laatste geval altijd bellen.
    Lamlendig en gewoon geen puf om iets te doen, dat mag. Heb je zelf ook als je ziek bent, maar daar moet het wel bij blijven. Meer dan dat is altijd contact met een arts.
    Zoals je het beschrijft, klinkt het mij in de oren als gewoon goed ziek en goed lamlendig. Met suf wordt echt bedoeld dat je kind niet meer reageert.
    Maar: dat is van hoe ik het interpreteer van wat jij beschrijft. Bij zorgen even contacten met een arts en die zijn getraind om goed door te vragen en alarmsignalen af te checken.

10. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Net een bekertje melk gedronken. En lijkt al iets alerter. Ze drinkt veel, maar weinig/geen plaspampers. Maar zolang ze veel drinkt lijkt me dit niet zo erg. Ligt nu alweer op bed te slapen, maar ben al wat geruster dat ze toch een beetje beter leek. Nog maar goed in de gaten houden dan!

Dankje dames!

11. raspberry

Als ze nu (weer) veel drinkt, zouden die plasluiers niet heel lang meer mogen duren. De eerste luiers zal de urine nog wel lekker donker zijn, want vochtbalans zal wel verstoord zijn geraakt en moet zich nu gaan herstellen, maar als je halverwege de middag nog geen plasluier hebt, zou ik wel even de huisarts bellen nog.
    Beterschap!

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dit is ook echt een zinvol advies (not)
    Ik werk zelf bij een huisarts en wij krijgen ook weleens dit soort telefoontjes.
    Denk je nu echt dat wanneer iemand gaat dreigen met het gegeven van dan ga ik wel naar de SEH dat wij daarvan onder de indruk zullen zijn.Wij wensen ze doorgaans veel succes om daar uren te gaan zitten wachten met een ziek kind om vervolgens met een pcm en neusspray naar huis te worden gestuurd.
    Een gewoon belletje naar de huisarts is meer dan voldoende in deze.
    Gelukkig knapt je kindje alweer een beetje op.Bij twijfel de dokter bellen maar ga vooral niet op eigen gelegenheid naar de SEH want dat wordt een lange zit.

13. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    klinkt heel erg als griep.
    lekker idd laten uitzieken. hier ook dan zo'n hangerd die dan niet wil spelen, moe is, hele dagen slaapt en alleen drinkt. dat duurt altijd een dag of 2 a 3 en dan gaat het opeens heel snel weer beter. gek genoeg worden kindjes altijd heel erg ziek en ziet het er zo zielig uit, maar ze herstellen mega snel. morgen gaat het vast weer beter :) beterschap!

14. raspberry

Bezoek aan de huisarts is 27 euro.
    Bezoek HAP is 72 euro.
    Bezoek SEH kost 220 euro.

Jij zeurt niet over stijgende zorgkosten, mag ik aannemen? :(

15. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Na een hele dag te slapen (met natuurlijk even wakkere momenten :)) leek ze deze avond al een pak beter! Ze kon al terug lachen en had zelfs honger en heeft redelijk gegeten. Morgen zal het inderdaad wel al een pak beter gaan :)! Ze zijn inderdaad altijd zo zielig als ze ziek zijn. Dan breekt mijn hartje ;):).

16. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier hadden wj een tijdje terug ook een suf meisje zonder plasluiers wat maar bleef overgeven. Ik had de tas ingepakt om naar het ziekenhuis te gaan, want wist gewoon dit is niet goed. Toen ik de huisarts belde of ik een doorverwijzing nodig was kon ik ala minute komen. Hij keek en zei ik ga alles voor je regelen, ga maar vast naar het ziekenhuis.
    En ik kan je wel zeggen, het is gewoon super fijn dat ze je serieus nemen. Volg je moederhart.
    Kleintjes kunnen snel ziek worden, maar knappen vaak ook snel weer op. Beterschap

17. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Precies.
    Bovendien kan zh geen seh code opzetten en draai je voor kosten van seh hulp. Is echt uren en uren lang wachten daar, een verpleegester, een opleiding arts, een arts, weer wachten.
    Heb het 2x meegemaakt en nee dankje ik ga daar pas als mijn kind echt doodziek is of als arts doorstuurt. Want is misverstand als moeders denken dat ze daar iets anders doen dan HA. Ze gaan geen bloedprikken of op apparaten aansluiten met virussen ziek.

Wat ik goed hen begrepen is dat je merkt zelfgauw als je kind echt iets mankeert. Dan is echt zo ziek dat gaat niet eten, niet drinken en maar levenloos liggen of continu huilen.
    En longontsteking of bronchites kan ha ook horen (miss ka beter weet niet).

Shaantje
    Vertrouw op je gevoel en je kent je dochter beter dan we.
    Goed dat het beter had. Toen dochter 4 dagen koorts had was ik ook erg ongerust maar hoe ze deed zegde mij gevoel dat het niet erg is ondanks dat toch doorgestuurd en uiteraard niets gevonden

Deel Deze Pagina