Mijn dochterje is sinds gisteren snipverkouden. Niet zo raar want dat was ik ook 2 dagen geleden. Helaas heb ik haar dus aangestoken. Ik vind dit voor mezelf nooit zo erg. Ik kan m'n neus snuiten gebruik de hele dag door neusspray en desnoods neem ik een paracetamol als ik hoofdpijn heb vanwege de druk in m'n holtes, dan kom ik de dag wel door. Voor die kleintjes lijkt me dat veel lastiger. Ze kunnen helaas nog niet goed aangeven waar ze last van hebben (ze doet dit wel een beetje op haar manier). Ze slaapt momenteel heel onrustig. wordt vaker wakker en huilt dan. Wat ik nu voor een maatregen heb genomen: Bed bij hoofdeinde opgehoogd. Zoutoplossing gegeven. Neuspeertje gebruikt om neus leeg te maken. Ze heeft geen koorts dus ik heb gekozen voor een romper en een katoenen pyjama met blote voetjes en dan een toch een winterslaapzakje Nu is mijn vraag, is er eigenlijk nog meer wat we kunnen doen? Alle tips zijn welkom. We hopen dat ze er snel doorheen komt. Zo zielig zo'n kleintje die helemaal volzit.
Je hebt volgens mij alles al gedaan wat je kan doen. Ik doe altijd nog een gesneden ui onder zijn bed, zodat hij beter kan ademen. Maar zielig hè? Verder gebruik ik niet een neuspeer, maar aspirator. Dat is naar mijn idee iets fijner dan een neuspeer. Je zuigt de snot uit de neus.
Ik begrijp je situatie helemaal ona! Hier ook een verkouden meisje alleen heeft ze daarbij wel hoge koorts Wat je nog zou kunnen doen is luur op de rug en borst smeren, dat geeft verlichting door de geur van eucalyptus. Werkte bij ons meisje ook. Ze hadden (paar jaar terug) van Zwitsal een badschuim ook met iets van eucalyptus erin. Ik gebruikte dat altijd als m'n zoon verkouden was. Dan liet ik de douche eerst heet stromen zodat het ging stomen en deed dan zijn badje vullen met dat schuim. Door de stoom ging z'n neus open en door de lucht van eucalyptus kon hij weer ademen (tenminste dat was mijn gedachte altijd Hahaha) En voor de rest gewoon lekker vaak knuffelen en vasthouden. Er zit niks anders op dan het uit te zitten. Onze dochter ligt overigens in een zomerzak. Nu zowiezo omdat ze koorts heeft maar ook omdat het 25graden op haar kamer is doordat de zon aan haar kant ondergaat.
Sassie: wat vervelend dat jouw meisje ook zo verkouden is en er ook nog eens koorts bijmheeft. De tip van het badschuim en van de luuf ga ik zeker proberen. We hebben haar bewust een winterslaapzak aangedaan omdat ze niet zo warm aanvoelde. Ik ben net even boven geweest. Het is geen 25 graden in de kamer maar toch wel een beetje warm. Nu maak ik me daar weer een beetje zorgen over. Alles is wel van katoen wat ze aanheeft dus ademend. Ik ga zo nog even boven kijken om te zien of ze het niet te warm heeft. Anders doen we een raampje open. Misstiara: zo'n aspirator klinkt als een goed idee. Kan je dat gewoon bij de drogist krijgen? Caro: Zetpilletje zat ik ook aan te denken. Het lijkt echter niet alsofze pijn heeft. Het is meer moeite hebben met door haar neus ademen. Als ze morgen nog last heeft wil ik het wel gaan proberen. Ze is nu alweer een geruime tiijd in slaap. Hopelijk heeft ze een goede nacht. Dat helpt ook voor het herstel.
Helpt hier geen zier helaas..... Of Aiden is te oud voor de uientruc. Alleen het halve huis stonk naar uien. Straks maar neusspray kopen. Ons ventje is namelijk ook snotverkouden en Finley begint ook al.....
hier ook een baby waar t snot uit loopt al een paar dagen. Ik spray met neusspray omdat ik bang ben voor een oorontsteking anders (had hij de laatste keer) en doe ook een ui onder zn bed en smeer met luuf. of het helpt, geen idee maar goed: Baat t niet dan schaad t niet denk ik dan maar. Merk je dat je kleintje er erg veel last van heeft kan je haar misschien een zetpilletje geven voor de nacht. En er zijn ook nog homeopatische middelen...
Naast alle tips die al genoemd zijn; samen douchen voor het slapengaan! Dochtertje op je arm nemen met haar gezichtje schuin naar beneden (dezelfde greep die gebruikt wordt bij buikkrampjes). Door de hitte van de douche komt het snot dan los, dit kun je vaak met je vingers direct weghalen (resterende haal je na de douche weg met een peertje). Daarbij vind mijn dochter samen douchen ook heel ontspannend
wat een ramp he..verkoudheid bij die kleintjes.. Wij hebben gisteravond nog bij de huisartsenpost gezeten met ons mannetje. Hij was zo ontzettend aan het hoesten en hij kon er niet van slapen. Het klonk ook pijnlijk. gelukkig na lang wachten en een onderzoekje viel het nog mee. Hij heeft een iets ontstoken keel van het hoesten. Oren waren gelukkig goed en heeft geen longontsteking (was ik bang voor) Hij heeft nu een hoestdrankje gekregen en nu moeten we afwachten en anders over een paar dagen weer terug naar de dokter. Waren pas om 23:00 uur thuis.. hij is dus helemaal uit zijn doen.. en heeft nog niet goed kunnen slapen.. Zo zielig.. hoop echt dat het snel beter gaat..