Hoi dames, Na meerdere topics geopend te hebben ivm slapen en drinken en vele tips daarvan te hebben geprobeerd ben ik nu echt de wanhoop nabij... Even het slapen daargelaten maak ik mij zorgen om de fles. In principe drinkt ze d'r flessen redelijk leeg, op die van 11.00 's ochtends na. Bij deze fles is het altijd huilen, krijsen zelfs. En ik snap niet meer waarom... Ze geeft (volgens mij) duidelijk aan honger te hebben dmv handjes sabbelen, zoeken en beginnend jengelen. Als ik haar dan de fles geef drinkt ze een paar slokken (soms tot 30 cc, de andere keren echt maar een paar slokken) om vervolgens ontroostbaar te gaan huilen. Ik haal de fles eruit, bied hem weer aan, ze pakt hem gretig om vervolgens na een paar slokken weer te gaan huilen. Heel soms helpt het om 10 minuten pauze in te lassen, de fles op te warmen en weer te geven. De ene keer drinkt ze hem dan op de andere keer blijft ze huilen.... Ik weet het niet meer..... Heb het volgende al geprobeerd: - om kwart over 10 wakker maken omdat ze misschien, doodat ze ingebakerd ligt, minder verbruikt en gewoonweg toch nog geen honger heeft en ik de hongersignalen verwar met moeheidssignalen, al is ze dan pas 45 mins wakker. De fles hiervoor krijgt ze om 7.00 slapend en gaat weer terug in bed. - juist laten slapen tot 11.00, omdat ze oververmoeid leek te zijn en om kwart over 11 alweer letterlijk instortte, na volle nacht slaap en wakker om kwart over 10?, al wordt ze de laatste paar dagen elke keer juist om 10.00 wakker. - spenen met kleiner gaatje - spenen met groter gaatje - 3standen speen - nu maar de dr Brown fles gekocht En het is echt alleen die fles... Dus dan zijn het volgens mij geen krampjes toch? Al heeft ze wel veel last van windjes, ze boert daarentegen juist weer amper... Ik hoop echt dat iemand dit herkent/snapt want ik weet het niet meer... Huil elke keer met d'r mee... Want ook schoonmoeder, haar vader en Kdv ervaren hetzelfde met die fles.... Iemand? Help!
Ik lees mee. Wij hebben hetzelfde, alleen dan met de eerste voeding na de nacht. Drinkt de fles wel leeg. Vervolgens veel boeren, winden, mondjes melk terug geven en veel slikken. Het gekke is. Alle volgende voedingen gaan wel gewoon goed zonder bovenstaande dingen.
Bedankt voor de reacties! Nee het is geen spruw, heeft het cb pas nog gecheckte... De andere flessen drinkt ze eigenlijk zonder problemen zo goed als leeg. Ze kwijlt wel een hoop, maar op af en toe een mondje terug na, spuugt ze niet.. Any ideas?
@diaan, eigenlijk nog niet echt geprobeerd omdat ze dus eigenlijk na 11 en alweer om valt van de slaap, dus later heeft dan niet zoveel zin, of bedoel je dan gewoon weer in bed leggen en wachten tot ze weer komt? Ben alleen bang dat dan dus het hele schema weer in de war raakt... En was er juist zo blij mee, maar ja dit is zo ook niet leuk @nyn ze is as woensdag 15 weken Vreemde is dat ik dus vanmorgen d'r kamer inliep om fles te geven om 6.45 en toen was ze klaarwakker (normaal geef ik hem slapend). Geprobeerd fles te geven (die ze dus normaal slapend in 1 keer leeg drinkt) en nu vertoonde ze hetzelfde gedrag als normaal bij de fles van 11.00, huilen en niet willen drinken... Maar ze moet toch honger hebben gehad na 8 uur slaap.... Overigens dronk ze (na van 7.30 tot 10.00 weer geslapen te hebben) de fles van 11 uur n 1 keer leeg.... Ik snap het echt niet meer....
Rot zeg! Tja, het komt mij wel bekend voor, maar dan niet bij maar 1 fles. Dochter huilde (gilde) op een gegeven moment bij elke fles, terwijl ze echt heel erge honger had. Toen dit een dag had geduurd, zijn we naar de HAP gegaan. Er moest gewoon iets zijn en zelf had ik het idee dat ze erg last van maagzuur had. Ik vertelde dit de dienstdoende arts en ook nog wat andere dingetjes, veel de hik, moeilijk boeren, veel huilen snachts, veel honger (nou ja honger, gewoon graag willen drinken). Verborgen reflux dus. Heel fijn dat wij een arts hadden die afging op wat ik zag en dacht, want we kregen gelijk een recept voor Zantac en we zagen ons meisje per week opknappen. De arts dacht dat haar slokdarm misschien al heel erg geirriteerd was en dat ze daarom zo huilde tijdens de flessen. Maargoed, dit was dus bij elke fles...maar het gedrag wat jij beschrijft is wel hetzelfde... Hier heb je misschien helemaal niets aan verder Wens je wel sterkte!
Ik herken dit ook. Alleen deed ze het bij ons later bij bijna elke fles. Even op internet gezocht en daar kwam ik een lijst tegen met verschillende symptomen zoals o.a. vaak de hik, veel slikken, hees zijn, moeilijk drinken. De HA concludeerde verborgen reflux. We zijn de voeding in gaan dikken en hebben medicijnen gekregen. Ze krijste al vrij snel niet meer bij de fles. Het is nog geen grote drinker, maar wat een verschil!
Ze heeft idd ook erg vaak de hik (zeker 4/5keer per dag) en slikt ook veel... Huilen 's nacht valt dan wel weer mee, al is ze de laatste tijd wel onrustiger 's nachts... Maar als het niet bij elke fles huilen is kan het toch geen reflux zijn? Ze spuugt ook weinig naa mijn mening.
Hey, ik zat er nog even over na te denken en bij ons begon het ook eerst bij een fles. Ik denk toch sterk aan verborgen reflux, maar ben geen arts natuurlijk! Zeker omdat je voor de 'moeilijke' fles, een fles hebt gegeven en haar daarna gelijk weer laat slapen. Onze meid had nl ook veel meer last als we haar gelijk na de fles neerlegde, omdat dan juist het zuur erg naar boven komt. In die uren dat ze dan op bed ligt kan het zuur dan erg gaan irriteren in haar keel en als ze dan daarna een fles krijgt doet dat erg pijn. Het weinige spugen zou een teken kunnen zijn van verborgen reflux, omdat het zuur in de keel blijft hangen en elke keer wordt weggeslikt. Heeft ze ook een rood keeltje? Dat had onze meid nl. heel erg. Tja...wil je niets aanpraten, maar misschien toch even langs de huisarts. Hopelijk is er niets aan de hand, maar als het wel verborgen reflux is ben je er bij voor ze helemaal geen fles meer wil. Hier hebben we het hoofdeinde van haar bedje wat opgehoogd (wat boeken onder het bedje) , zodat ze wat schuiner lag en het zuur eerder naar beneden zou zakken. Ook lieten we haar na een fles minstens een half uur rechtop zitten, of op schoot, of in een wippertje. We legden haar nooit gelijk weg. Goed boeren hielp ook. Misschien dat je dit alvast kunt proberen? En oh ja...Voordat ze de fles niet meer wilde, leek het hier juist alsof ze alleen maar meet wilde drinken. Alsof ze constant honger had. En wij maar geven....terwijl ze gewoon verzachting wilde en het zuur wilde wegdrinken. Wat het alleen maar erger maakte omdat haar maagje elke keer volzat, en er dus ookmeer zuur vrijkwam.... Ze bleef snachts maar huilen en wij dachten omdat ze honger had, maar dat was dus niet zo. Het moeilijke boeren hebben we opgelost door een tip van de osteopaat. Na de fles je kindje op schoot neerzetten en haar losjes vasthouden, zodat ze zelf naar een kant gaat leunen. Ze gaat dan vanzelf naar de ontspannen kant leunen en krijgt de gespannen kant ruimte waardoor er lucht vrij komt. Hier kwamen grote boeren hoor! Het cb vond haar gewoon een hongerige baby, dus daar hebben we niet veel aan gehad. Op je gevoel af gaan hoor!!!! Edit: wij gaven haar friso comfort (dat is met johannesbroodpitmeel), dat is wat dikker dan de gewone friso. Dikkere voeding is beter omdat het dan minder snel terug komt. Veel sterkte!
@gaiagaia onwijs bedankt voor het uitgebreide antwoord! Ik ga de tips gelijk proberen en even kijken of dat verschil maakt, anders door naar de huisarts! Want idd gisteren cb, met een filmpje van het gedrag, maar zeiden enkel, ga in prikkelarme omgeving zitten.... Tja, daar zit ik dus al