baby 1w2d moeilijk wakker voor voeding

Discussie in 'Voeding' gestart door chantal02, 1 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal02

chantal02 Bekend lid

19 sep 2011
    635
    9
    18
    Hallo

Ik heb den dochter van 1 week en 2 dagen en ze wordt moeilijke wakker voor de voedingen. S nachts komt ze soms om de 2 uur en drinkt ze veel overdag is ze soms niet wakker te krijgen. Ik ben dan bang dat ze niet genoeg te eten krijgt

iemand tips en is dit normaal. De ene keer drinkt ze maar 30 cc andere keer 110 en kan het zomaar zijn dat ze 2 uur daarna weer 60 wil.

ze woog bij de geboorte 4050 gr

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Kijk eens hoeveel er totaal wordt gedronken per 24 uur.

De richtlijn is 150 cc voeding per kg. (Bij 4 kg dus 600cc)
    Opzich is het niet heel vreemd, omdat babys vaak een omgekeerd dag en nachtritme hebben.

Hou overdag max 3 tot 4 uur tussen de voedingen (dus bij langer wakker maken) en kijk wat ze verder wil.

3. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Met 6 wkn kunnen babys pas licht en donker onderscheiden.
    Ik zou overdag max 3u er tussen laten en 's nachts op verzoek.

4. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hier was dat precies zo. We wekten onze dochter op advies elke 3 uur, maar dan was ze gewoon niet uitgeslapen. Dus dronk ze overdag te weinig en moest ze dat 's nachts inhalen.

We hebben haar toen overdag zelf laten komen, we wachtten gewoon af tot ze honger had. Daar zat dan in het begin elke dag wel een keer 5 uur tussen, maar ze moest blijkbaar bijslapen. Maar snel had ze haar eigen ritme te pakken en ging ze zelf elke 3-4 uur komen voor een voeding en ging het 's nachts ook snel beter.

Ze hielden hier trouwens de eerste 10 dagen 10 cc meer per dag aan wat ze MOCHT (dus niet moest) drinken. Daarna dronk ze 60-12 ml per dag voor een tijdje. Maar wel toen ze in haar ritme gekomen was.

Baby's drinken gewoon zoveel als ze nodig hebben. Maar als ze te moe zijn zullen ze minder drinken en het op een ander moment vanzelf inhalen. Houdt eens bij hoeveel ze krijgt op een dag in totaal? Dan zul je zien dat het goed meevalt.

Deel Deze Pagina