Wanneer fles van 19:00 vervallen ? Ik hoef bij 13 maanden pas terug te komen bij cb maar vind dat nog best lang... Klopt dit ? Aan andere kant,.ze word nu ondanks de.180 cc pap om 19:00 soms snachts wakker en krijgt dan 90 cc melk....
Tja ik heb mijn dochter tot bijna 2jr nog savonds de fles gegeven. Ze is/was klein van stuk en at soms niet zo geweldig s avonds. Zo ging ze tenminste met een volle buik naar bed.
Mijn zoontje is nog te jong maar ik heb even op het voedingslijstje van het cb gekeken en daar staat dat het vanaf de 10 maanden voor de voedingsbehoefte niet meer nodig is. Zie: Consultatiebureaus en dan babyvoedingsschema. Uiteraard kun je dan altijd je eigen keuze maken om het wel te geven hoor! Succes!
Hier krijgt mijn 2-jarige nog steeds een beker melk voor hij naar bed gaat. Wel koud, gewone melk en in een beker, maar hij vind dat prettig.
Ik zou me er niet druk om maken! Met een jaar kan je misschien een gewoon bekertje (warme) melk kunnen geven. Als dat de behoefte is, is het prima toch?
Dat is de normaliter de laatste fles toch? Dochter skipte die zelf rond de 11 maanden. Het was elke keer worstelen, miepen, tegenstribbelen en dan maar een paar slokjes nemen. Nou prima, dan niet
Hier met 16 mnd nog gewoon een flesje voor het slapen gaan. Hij staat dan zowat te springen bij de magnetron als de gewone melk net een klein beetje warm word gemaakt. Ik zou er niet zo moeilijk over doen en gewoon geven zolang zij nog wil.
Oei, daar hadden wij dan gelukkig geen last van. Maar met tegenzin die fles geven is ook zo wat he? Is er misschien een andere oorzaak waarom ze 's avonds zo weinig eet?
jongens kreeg ook wel tot ruim 1,5 jaar nog een flesje melk/pap voordat ze gingen slapen. Niet omdat ze het echt nodig hadden, maar gewoon lekker en klein ritueeltje.... meisje van 11 maanden ook nog gewoon hoor, ook al eet ze als een bootwerker! Ze geven zelf wel aan als ze het niet meer willen toch! (vind deze fles zelf ook nog lekker om te geven hoor, lekker in dr pyjamaatje bij mama op schoot flesje drinken, ff knuffelen en dan naar bed!)
Ja, kweet niet..ze loopt gewon echt te klooien met avond eten... eerst 4 happen heerlijk..en dan tuft ze alles uit.... Wat ik ook kook, t maakt niet uit.. yoghurt als toetje erna gaat er natuurlijk wel in...en soms geef ik eraan toe. als er te weinig in zit dan geef ik dr banaan, dat eet ze wel, dan heeft ze iig iets in dr buik.... zo gaat het al 4 weken. schiet echt niet op.. Eerst dacht ik, ze is te moe, maar ook al komt ze net uit de bed, t blijft ellende..en voorheen at ze werkelijk alles, en veel ook... Ik hoop op een tijdelijk fase want werkelijk mijn nachten breken zooo enorm op...dit heeft ze nog nooit gedaan zo. Afgelopen nacht om kwart voor 3 hup drink ze 90 cc op. Ik lig nog geen 5 minuten in bed, weer huilen, dus ik maakte nog maar 90 cc...Hupsa...Ook zo op...Ja Ik hoop niet dat ze nu zo blijft want dan heb ik de neiging d'r een keer een nacht door te laten huilen zodat ze overdag WEL eet. ( klinkt miss hard, maar dit kan toch ook niet)...
Vind ik niet hard klinken hoor. Overdag eet je, s' nachts slaap je. Althans..zo rond een jaar mag dat toch wel? Misschien is het een optie om nog een papfles te geven voor het slapen gaan? Of heb je dat al geprobeerd?