baby 2,5 maand, gewone melk gegeven

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door carima, 20 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Vroeger werden er zelfs trouwens baby's groot met gewone melk, van de koe. Of molenaars kindermeel. Nikste verknipte eiwitdeeltjes.
    Niet dat dat hedendaags toegepast zou moeten worden, maar als het ooit voor sommige dagelijkse kost was op die leeftijd dan zal het nu ook wel meevallen gok ik.

2. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ik heb (vergis! Foutje van m'n vader) als baby van 2 weken koffie(!)melk gehad. Heb er niks aan over gehouden.

3. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama

Ik zou zelf eerst naar een supermarkt gaan, maar als ze ver op bezoek is, dan kan ze haar kindje toch niet honger lijden. Maar voor 5 a. 10 minuten onderweg zou ik naar huis gaan..

Maar voor een keertje gebeurt er niets hoor..

4. VayaConDios

VayaConDios Niet meer actief

Bel het amk!! Kindermishandeling!!!

Pff.. voor een keer gewone melk kan echt geen kwaad!
    Sommige doen net of er een moord begaan is..

Ts je bent niet de eerste en vast niet de laatste die een X voeding vergeet en hiervoor gewone melk in de plaats geeft. Vroeger kregen we nie anders!
    Hoogstes reageren in het ergste geval haar darmpjes erop.
    Komt goed meid, maak je nie druk en laat je nie gek maken hier.

5. VayaConDios

VayaConDios Niet meer actief

Koffiemelk.. blegh haha

6. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Lieve meid. Wat had je dan moeten doen? Helemaal niets geven? Ze zal er hoogstens krampen van krijgen. Of diarree. Maar echt iets ernstigs zal ze er echt niet van krijgen. Let it go. In het vervolg iets scherper zijn en voeding meenemen, that's it. Geen paniek.

(reactie van iemand van de zgn. borstvoedingsmaffia haha!! :D:) )

7. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Op de site van het voedingscentrum staat dat je beter geen gewone melk kunt geven omdat er te weinig goede vetten en ijzer in zit. Het is dus onverstandig om je kind dit te geven omdat ze dan die stoffen niet binnen krijgen. Daarin tegen heeft TS 1 flesje gegeven en ze zal dat heus niet weer doen, niks aan de hand dus. Je kindje kan er wel krampjes van krijgen, maar als ze daar nu nog geen last van heeft zal dat wel wat meevallen.

Ts weet dat het geen goede keuze is geweest achteraf, maar heeft op dat moment deze beslissing gemaakt. Misschien niet de juiste, maar ook geen beslissing die enorme gevolgen zal hebben voor de baby. Om haar een domme moeder te noemen vind ik dan ook echt veeeeeeel te ver gaan. Een domme moeder had er helemaal niet meer over nagedacht en TS stelt de vraag hier nog zodat ze weet of het kwaad kan of niet en of ze stappen moet ondernemen.
    Wat betreft het vergeten van voeding, tja, dan ben ik ook een verschrikkelijke moeder, want het is mij vaker dan 1x overkomen. Door de zwangerschappen zijn mijn hersenen 1 grote zeef geworden en ik kan de domste dingen vergeten. Meestal de meest voor de hand liggende zoals melkpoeder, luiers, billendoekjes of schone kleding. Ik ben dan ook al vaker als ik op bezoek ging even naar de supermarkt gegaan om een nieuwe bus voeding te kopen omdat ik het vergeten was.

TS, voel je niet te schuldig hierover. Je weet nu dat dit niet de beste keuze was, dus de volgende keer zul je dat vast niet weer doen. Als dit het ergste is wat jij je kindje ooit aan zult doen, dan kunnen vele moeders daar nog aan tippen. ;)

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    #48 Zoe123, 20 mei 2013
    Laatst bewerkt: 20 mei 2013
    Ik ben een bv-mama,gebruik tepelhoedjes,zonder gaat niet.
    En mij is het dus,helaas maar waar, ook wel eens overkomen dat ik ze vergeten was. Geen tepelhoedje=geen voeding dus tja...
    Ik zeg dus maar,het kan iedereen overkomen.
    In mijn geval was het dan zsm naar huis.

9. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

En toch komt voor jou ook de dag dat je eens iets belangrijks vergeet mee te nemen :D vergeten is menselijk. Is misschien nog niet gebeurd maar wat niet is kan nog komen;)

10. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Iig geen voeding voor mijn kind... Maargoed, nutteloze discussie verder... Ik hoop dat het met de kleine allemaal goed gaat

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Zeg nooit nooit ;)

12. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik ben het ook wel eens vergeten hoor toen ik naar het CB ging.

Ik ben geen typ die een avond van te voren al een ingepakte tas klaar zet en de volgende ochtend nogmaals na loopt.

Dus ik had de tas ingepakt voeding er in gedaan luiers er in gedaan etc.
    Zoontje kakt op het laatste moment zichzelf tot zn nek toe onder dus schoongemaakt en gewassen maar toen had ik haast.
    Tja en in de haast ben ik alles vergeten ook de voeding.
    En toen liep het op het CB ook nog eens verschrikkelijk uit dus daar zat ik dan met een huilend kind * oeps *

Toen ik klaar was als een gek naar huis gegaan en hem een flesje gegeven.

En nee ik maak nog steeds geen avond van te voren een tas klaar..

13. Maia

Maia Niet meer actief

tja, ik vind het eigenlijk een prima oplossing. Niet de meest handige want gewone melk is niet echt meer te vergelijken met babymelk , maar als je kindje echt honger heeft en er is geen supermarkt open of je moet eerst een uur naar huis rijden? een keertje kan geen kwaad, als het wekelijks zou gebeuren is wat anders. inderdaad, hoogstens krijgt je kindje wat last van de darmen, gaat ook wel weer over. en het is een les voor de volgende keer: niet vergeten. maar een ramp? nou nee. las ook iets over, dan liever water geven... nou niet iedere baby (de meeste volgens mij) lusten direct water en als het kindje die melk even lekker opdronk? prima toch.
    het is gebeurd, helaas pindakaas. niet meer druk over maken.

14. Lov23

Lov23 Niet meer actief

hallo was maar een grapje zeg;)

Altijd zo bizar hoe er gereageerd wordt op bv eigenlijk....dus kijk vooral naar je eigen reactie;)

15. happymama

happymama Niet meer actief

Pf wat een ophef , had mijn mening al gegeven .

Maar hoe is t nu met de kleine daar ben ik benieuwd naar

16. Lov23

Lov23 Niet meer actief

idd vergeten kan hoor we zijn ook maar mensen...

Maar als we nu al eens wisten of ze ver van huis woonde of niet dan was het al een stuk duidelijker....
    Dan was een hele hoop discussie niet nodig geweest

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Tjonge, wat een domme reacties zie ik hier zeg. Naar huis racen met een huilende baby? Naar een apotheek, supermarkt, benzinepomp?

Als het nou om een kind met allergie gaat kan ik me enige paniek voorstellen. Maar bij een kind dat standaard kunstvoeding krijgt kun je rustig een keertje in noodgevallen gewone koemelk geven hoor, liefst wel aanlengen met wat water. Beter was het geweest om yoghurt met water in de fles te doen, omdat een baby de eiwitten in yoghurt wat makkelijker verteert. (Of een donormoeder als die toevallig ook op visite was ;) )

Maar al die felle reacties? Onzin, TO heeft geen doodzonde begaan, ze geeft gewoon haar hongerige kind te eten gegeven.

Kun je zien hoe groot de invloed van reclame is...kunstvoeding wordt gezien als iets heel speciaals. Terwijl het niets meer is dan koemelk waarin het vet vervangen is door plantenolie, de eiwitten net iets makkelijker verteerbaar gemaakt zijn net als in yoghurt, en een extra stoot suiker. Twee generaties geleden kregen de meeste babies die geen borst meer kregen koemelk met water en Molenaar's kindermeel uit een fles. En talloze generaties daarvoor hebben het ook zonder Pronutra of ADHD-vet in hun fles moeten doen. Dat heeft net echt tot grote rampen geleid.

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Al had ze bij de buurvrouw gezeten...maakt niet uit, het is geen ramp voor haar kind.

19. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Misschien moet jij jezelf er maar bij neerleggen dat het je geen klap aangaat.

20. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik vind de felle reacties ook een beetje overtrokken, alsof gewone koemelk gif is en het bewerkte poeder ervan opeens het gouden goedje. Zoiets kan je vergeten en als het kindje verder gezond is denk ik niet dat er een man overboord is.

Deel Deze Pagina