Krijgt ze nu wel genoeg?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door ikkie97, 25 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.971
    3.977
    113
    Mijn dochtertje is bijna 4 maanden, aanstaande vrijdag gaan we weer naar het consultatiebureau.
    Ik verwacht dat ze dan een ruime 6 kilo zal wegen (ze zat de vorige keer tegen het gemiddelde aan, lengte ook).

Een tijdje geleden zat ze nog op 6, soms wel 7 voedingen per dag. Volgens de cb arts was dat wel normaal en moest ze nog even wennen aan de fles (ik gaf de eerste twee maanden borstvoeding).
    Nu is ze uit zichzelf teruggegaan in voedingen en zit nu meestal op 5. Vandaag kwam ze zelfs uit op 4 omdat ze overdag twee keer wat langer heeft geslapen dan normaal.
    Vandaag heeft ze dus 4 voedingen gehad van elk 180/6. Drie daarvan heeft ze helemaal opgedronken, van de laatste bleef er 40 cc over.

Volgens de rekenregel van 150 cc per kilo lichaamsgewicht zou ze op 900 cc per dag uit moeten komen, ze drinkt nu vaak maar 700-800 cc per dag. Ze slaapt goed ('s nachts 10-12 uur, overdag 3 slaapjes van 1-2 uur), is vrolijk, zeer actief, maar toch een beetje twijfel.
    Uiteraard zal ik dit vrijdag met het cb bespreken, maar om mijn ongerustheid hopelijk vast in te dammen;
    Hoeveel drinken/dronken jullie kindjes met vier maanden?

2. moorske

moorske Actief lid

4 jan 2008
    479
    0
    0
    hier een manneke van 4 juni....bijna 4 maandjes dus.
    Ik zit al een week of 3 op vier voedingen, geef drie keer 180 cc (en die gaan ook niet altijd helemaal op) en de laatste fles 210 cc. Heeft hij een keer meer honger en wil hij 5 flessen dan geef ik alle flessen 180 cc maar dan gaan ze vaak allemaal niet leeg hoor.
    Hij weegt nu bijna 7 kg
    maakt nachten van 12 uur! heerlijk....en hij doet het super op zijn 4 flessen.

Hier ook de eerste 2 maanden bv, en daarna ook even wat meer flesjes, maar ook al snel op 5 voedingen en nu dus na een goede nacht 4

3. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Ach weet je die hoeveelheden zijn vaak richtlijnen! mijn dochter is nu morgen 7 weken en krijgt nog maar 5 flessen van 150 cc de ene keer gaat deze op de andere keer niet! Jammer dan als ze niet de hoeveelheden krijgt ze doet het goed weegt rond de 5,5 kilo en is 60 cm! Ik denk maar zo ieder kind is uniek en als jou kindje het hier op goed doet zou ik me niet druk maken

4. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Ons mannetje heeft zich nog nooit aan de richtlijn gehouden, hij drinkt veel minder en toch weegt hij met 3 maanden al 6,7kg en zit daarmee boven gemiddeld. Hij drinkt meestal rond de 700cc op een dag maar er zijn ook dagen dat hij maar rond de 500cc drinkt en toch groeit hij gewoon door, dus die richtlijnen zeggen echt niks!!

5. Makkie

Makkie Niet meer actief

het hetzelfde, mevrouwtje had al heel snel genoeg aan 4 flessen. Dat mocht officieel nog niet, dus de 5e savonds laat aanbieden maar deze dronk ze nooit, weigerde echt.... en sliep er net zo goed op....

6. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Dochter 1 dronk ook altijd minder dan ze mocht, ach heb er in het begin druk om gemaakt maar zo lang ze netjes groeien is er niets aan de hand. Ik maak mijn flessen altijd groter dan ze op kan dan kan ze drinken zoveel ze wil.
    Dochter nummer 2 drinkt ook niet al haar flessen netjes leeg. Tja.. wat doe je er aan. Niet druk maken en gewoon zo lekker doorgaan!!

7. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    mijn moppie is van 5 juni en drinkt meestal 5 flessen van 150 cc en die gaan niet eens helemaal op. Soms zijn het er maar 4 en ze groeit verder prima. ik heb 3,5 maand bv gegeven en het is echt nog een beetje zoeken nu. Maar ze is net als jou kindje actief en lekker vrolijk en heeft 3 slaapjes, dus verder geen zorgen hoor volgens mij!

8. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.971
    3.977
    113
    We zullen het vanmorgen weer zien op het cb, maar volgens mij doet ze het prima..
    Volwassenen eten natuurlijk ook niet allemaal netjes volgens de richtlijnen van de schijf van vijf etc, maar je twijfelt dan toch wel eens he.
    Ik bedoel, ik eet tussen de middag 3 of 4 boterhammen, maar met 2 zou ik ook wel even vooruit kunnen. Dan zou je mij 2 uren later wel weer horen knorren, maar als je telkens een beetje eet hou je het wel vol terwijl je misschien toch te weinig binnen krijgt en daar ben ik dan een beetje bang voor. Dat ze gewoon meer zou moeten eten per voeding. Heet dat niet stille ondervoeding?

Deel Deze Pagina