Auw! (tanden)

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Skatje, 29 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ze zeggen toch altijd dat kinderen als ze tanden gebruiken, je dit niet voelt met de bv?? Nou sinds een paar dagen drinkt Aiden mét tanden. Gisteren na het drinken stonden de afdrukken van de voortanden erin. En vanochtend zag ik gewoon een wondje. Het doet zo'n zeer als hij nu drinkt! Aan 1 kant heb ik het, aan de andere drinkt hij wel 'normaal'.

Ik heb ergens nog wel van die tepelhoedjes liggen.. Nog nooit gebruikt, dus ik weet niet of het wat is. En mijn zoon is al 10 maanden dus ik weet niet of hij dat nog pikt.

Hebben meer mensen dit gehad? En wat doe je eraan?

2. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Heb hier en meid die me ook ging bijten met bv geven. Toen heb ik elke keer als ze mij pijn deed los gemaakt en streng maar rustig toegesproken dat ze niet mocht bijten. Na een paar dagen ging het over en heeft ze me nog maar een enkele keer gebeten. Ze weet dat het niet mag.
    Verder doet het mij eigenlijk geen pijn alleen af en toe dat ze met haar boventanden eroverheen schuurt dat het iets gevoelig is zeg maar.

3. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Het is ook geen bijten, maar drinken en zijn boventanden toch op een of andere manier erin hebben staan :(

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nu begint naast het voeden ook het opvoeden...

Geen tepelhoedjes nemen hoor, daar schiet je echt niets mee op.

Gewoon nu even heel goed je kind in de gaten houden. Zolang een kind druk bezig is met drinken KAN hij niet bijten, want dan zou ie op z'n eigen tong bijten (dat proberen ze misschien 1 keer en dan nooit weer). Bijten komt pas als ze aan het nadrinken zijn, wat sabbelen, en wat experimenteren met hun kaken. Als je goed oplet kun je bijten voor zijn. Zodra iets er aan komt, meteen pink in de mondhoek, loskoppelen en rustig zeggen 'niet bijten he'.

Als tijdens het drinken zelf je de afdruk van de tanden ziet, dan ligt je kind niet goed aan, til hem dan eens wat hoger zodat bij het aanhappen de tepel echt ter hoogte van het neusje zit. Tijdens het drinken de bibs wat omhoog doen.

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik voel soms ook de tanden van mijn zoontje (14 maanden) en dan leg ik anders aan, want het is idd een vervelend gevoel. Het is dus geen bijten wat hij doet, dat heb ik meegemaakt bij 8 maanden en dat was eenmalig bij het doorkomen van de voortanden.

6. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Hi Skatje, jij ook nog steeds aan de bv? Leuk zeg, we zijn zeker de enige aug09 mama's die nog bv geven?

Ik ben vorige week ook een aantal keer gebeten (iedere voeding, een aantal dagen achter elkaar). Aan het eind van de voeding, als de borst "leeg" raakte, ging ze op mn tepel knabbelen. Ik heb haar steeds streng toegesproken, en hoewel ze op het moment zelf alleen maar moest lachen heeft ze me nu toch al 3 dagen niet gebeten. Ik heb nog wel hele gevoelige tepels van dat geknabbel :(. Maar goed, ze lijkt het nu door te hebben.

Ze heeft me maar 1 keer echt goed doorgebeten, dat was 2 maanden terug. Toen zaten er 2 bloedende sneetjes op mn tepel, man man wat deed dat een pijn. Heeft zeker een week pijn gedaan met voeden. Maar dat heeft ze gelukkig nooit meer gedaan.

Hopelijk heeft Aiden ook snel door dat hij mama niet moet bijten.

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik begrijp dat hij niet bijt, maar "met tanden drinkt". Dat voelt vervelend, maar is iets anders dan bijten gelukkig!

8. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Je hebt helemaal gelijk zogelukkig, ik heb het wat haastig gelezen :)

Dan lijkt het me dat hij niet goed aanhapt toch? Misschien iets hoger houden?

9. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ja misschien, maar heb het toch op verschillende manier geprobeerd :( Beter oefenen dan maar..

Er zijn er nog wel een aantal, van de aug '09 mama's die nog bv geven, maar inderdaad niet heel veel meer :)

10. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Auw, da's echt pijnlijk he. Hier eigenlijk hetzelfde verhaal hoor. Met de ondertandjes geen last, maar nu de boventandjes er zijn voel ik ze soms echt met het drinken. Soms laat hij na het drinken ook wat onhandig los, en dan schrapen die scherpe tandjes zo fijn over je tepel heen.
    Heb zelf nog niet uitgevonden hoe het minder kan worden. De ene keer heb ik er meer last van dan de andere keer.
    Misschien eens goed kijken hoe hij precies aan de kant drinkt waar het niet pijnlijk is?

11. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Net heb ik hem ook hoger gelegd, maar nog steeds tandjes.. Maar ja nu zit er ook al een wondje dus dan doet het sowieso zeer.

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.346
    36.205
    113
    Ik heb dat ook gehad toen mijn dochtertje haar eerste boventandjes kreeg, waren ook erg scherp. Heb toen weer extra op het aanleggen gelegd en ging toen vanzelf weer over.

13. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

Bij mijn zoon ging borstvoeding en tandjes prima samen.
    Totdat meneer zich vergiste en een hap in mij zette en zo dat ik het uitgilde. Mijn man keek beetje zo van stel je niet aan.
    maar sander heeft toen zo hard gebeten tot bloedens toe:$. Ik ben toen snel gaan afbouwen...... Durfde niet zo goed meer.

maar verder nooit last gehad van zijn tanden.

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ilias bijt nu ook af en toe. Een paar keer al dat ik het uitgilde van pijn. Ilias was daar aferg van geschrokken en moest 1x zelfs huilen. Laatst moest ie lachen, ondanks mijn 'strenge' woorden. Hij heeft me ook al een keer wakker gebeten, zoals ook nu...:(

15. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Hier is het alweer over, het wondje is dicht! Af en toe voel ik ze nog wel, die tanden, maar met dat wondje deed het echt f****** zeer! :D

Deel Deze Pagina