Hoi dames! Maken jullie jullie kleintje van 2 a 3 maanden wakker voor een voeding van 23:00 uur? Ik ben er mee gestopt omdat hij toch elke nacht komt rond 4 uur of hij nou een late fles heeft of niet! Ook drinkt hij de fles van 23:00 slecht zn 50 cc, en daarna dus een baby dat mega chagerijnig is en niet wil slapen. Nu de laatste fles om 20:30 en dan na bed! Zo komt hij op 5 flesjes 2x 120 en 3 x 150. Ik vraag me af of dit eigenlijk al wel mag? Hij weegt nu 4980 gram
Nee hoor hier ook nooit wakker gemaakt. Zelfde als bij jullie, om 23.00 bijna niks drinken en dan in de nacht als nog gewoon komen. Hier zat ze dus ook al snel op 5 flessen, volgens mij rond de 9/10 weken en ze kreeg toen 5x 150/5, maar woog wel een stukje meer ook, geloof zo'n 6-6,5kg. Ik heb het altijd heerlijk gevonden! We konden zelf ook lekker op tijd naar bed en 's nachts hoefden we geen moeite te doen voor de fles, lagen met een half uurtje weer in bed, terwijl we voor de fles van 23.00 met moeite op bleven en dan ook nog eens voor niks eigenlijk. En waarom zou het niet mogen? Jouw kindje, jij en je kindje bepalen dat. En of hij nou van 23.00-7.00 of van 21.00-5.00 doorslaapt... Is om het even toch.
Wij hebben dr vanaf t moment dat ze over dr geboortegewicht ging in de kraamweek niet meer wakker gemaakt, wij geven de fles echt op verzoek Hoefte toen van kraamzorg ook niet meer trouwens dus het mag zeker
Wij hebben ook een fles om 23.00 geprobeerd. Maar precies hetzelfde als bij jullie! Drinkt er weinig van en komt hoe dan ook toch rond 4.00 weer.
Nee hoor wij gaven alleen de fles zodra hij wakker ervoor werd, anders dronk hij toch slecht. Ik zou lekker genieten van die extra uurtjes slaap.
Hier nadat ze dr geboortegewicht weer had bereikt nooit meer wakker gemaakt. Wel eens een droomvoeding geprobeerd om te kijken of dat positief effect had op langer slapen in de nacht. Was helaas niet zo .
Heb alleen de eerste 3 weken wakker gemaakt maar op een gegeven moment werkte dat niet meer. Hij sliep toen te diep en dronk niets. Hier ging hij al met 4 weken vroeg de nacht in (rond 21:00) nu, met 15 weken, gaat hij meestal tussen 18;30 en 19;30 naar boven. Als hij echt heel moe is dan slaapt hij zelfs al wel om 18:30. Ze regelen hun eigen ritme wel hoor.
Wij hebben haar tot vijf maanden ongeveer wel om 22-23 uur wakker gemaakt. Toen die fles eraf ging het slapen ineens veel beter. Ik zou bij een volgende dus niet meer wakker maken om elf uur denk ik.
Ik doe dit nu al niet meer en onze zoon is 5 weken. Hij gaat vroeg de nacht in, heeft de laatste fles zo rond 21 uur (soms wat eerder, soms wat later) en dan horen we wel wanneer hij zich meld. Dat verschilt ook nog heel erg. Maar het is wel de periode dat hij de langste ruk maakt en 5-6 uur slaapt. Als we hem om 23/24 uur wakker maken dan slaapt hij maar een 3 uur, dus voor onze nachtrust maakt het niks uit. Maar voor hem vind ik het dus wel fijner dat hij zijn eigen ritme kan bepalen.
Dat had ik ook! De eerste weken werd hij standaard tussen 3 en 4 wakker, of hij nu de fles om 23:00, 00:00, of 21:00 kreeg. Maakte voor hem niets uit.
Ik geef mijn dochter rond dat tijdstip een droomvoeding. Ze is heel diep in slaap dan en het kost wat moeite om haar aan het drinken te krijgen. Met of zonder droomvoeding maakt geen verschil; ze komt sowieso opnieuw rond 4u. Ik doe het eigenlijk enkel om de borstvoeding op peil te houden (snel productiedip als ze te lang niet drinkt, en kolven vind ik wat 'risicovol' omdat ze mogelijks toch ineens vroeger komt en helaas geen fles aanvaardt). Maar ik overweeg het anders aan te pakken omdat ze nadien altijd wat onrustiger verder slaapt. Moest ik in jouw schoenen staan, zou ik die fles van 23u zeer zeker laten vallen
Bij de eerste wel gedaan, werkte super. Nu bij de tweede ook geprobeerd, werkte voor geen metere, ook stoeien met die fles en werd ook standaard 4 uur wakker met of zonder fles dus ook gauw mee gestopt.
Ik gaf dan geen fv maar bv en deed dit echt gewoon op verzoek. Dat heb ik vanaf het begin af aan gewoon gedaan. Na de kraamweek eigenlijk nooit meer wakker gemaakt voor een voeding, want hij kwam toch vanzelf wel. En hij groeide verder ook helemaal prima
Hier wel gedaan tot ze 4 maanden waren, maar onze meiden waren beduidend lichter in gewicht dan jouw zoontje. En ze kwamen dus niet om 4 uur, dus dronken dan in totaal in 24 uur maar 4 flessen. Ik denk dat dit prima moet kunnen hoor.
Wij moesten toch een luier wisselen dus kleine moeite (bovendien zijn wij beiden avond/nachtmensen) maar stond dan tegenover dat ze om 04:00 bijv. niet meer kwam, dan sliep ze nog wel ff door. Gaven we die fles om 23:00 niet omdat ik bijv een keer vroeg er in dook, dan was t wel 03:30-04:00, dat kwam hier qua slapen juist wel rotter uit. (ik ben dan gewoon klaarwakker)