Ons meisje van 2,5 maand oud weigert 's avonds te slapen. Al vanaf het begin. Ze slaapt verder echt prima, een echte slaapkop. Voeding: 7 uur-12 uur- 16 uur - 19.30 en 23 uur Van 23 tot 7 slaapt ze door. Na de fles van 7 uur is ze moe en slaapt ze verder tot ongeveer 10-11 uur. 's Middags gaat ze om 13u weer naar bed tot 16u. Daarna wakker tot 20.30. Allemaal prima, niets aan het handje. Ze kan rustig nog een half uur of uur wakker liggen in dr bedje en lekker brabbelen voor ze in slaap valt. Alleen 's avonds na 19.30 is het een compleet drama. Om 20.30 is ze echt wel moe, maar ze vertikt het om alleen boven te liggen. Zodra je haar neer legt zet ze het al op een krijsen of anders vijf minuten later. Compleet hysterisch. Je gaat nog drie keer kijken om dr rustig te laten worden en ze wordt ook stil als je dr weer bent en lekker lachen enzo, maar als je weer weggaat is het weer een drama. En na drie keer kijken ben je er wel een keer klaar mee en laat ik dr even huilen. Maar ze is zo compleet over dr toeren, ze krijst alsof ze vermoord wordt, dat ik dit na 10 minuten echt niet meer trek. Zo zielig. Ik kan er ook niet precies de vinger op leggen wat er aan de hand is. Krampjes of pijn? Maar dan zou het huilen niet op moeten houden als je aan dr bedje staat toch? Ik denk dat ze boos is en gewoon niet wil. Ik heb dan de neiging om de babyfoon maar uit te zetten en haar inderdaad te laten krijsen. Maar stel dat er wel wat is... dan voel ik me weer een slechte moeder. Na tien minuten kunnen we het niet meer aan horen en halen we haar naar beneden en op je arm of liggend op de bank is ze zo vertrokken... we leggen dr weer terug in bed en na 1 minuut begint het weer van voor af aan... Hebben ook al geprobeerd om het bedritueel van 23u te vervroegen naar 19.30. Dus met zn drieën naar boven, de fles op bed en als zij in dr wieg ligt ook nog even blijven liggen. Maar daar trapt mevrouw echt niet in. Kortom; ik weet het niet! Ze hoort toch met ongeveer drie maanden lekker van 20u tot 7u door te slapen? Dat zie ik hier nog niet gebeuren... Ik vind het overigens niet erg om haar gezellig bij ons beneden te hebben 's avonds, maar het lijkt me dat het beter is voor haar om in alle rust lekker boven te slapen en genoeg slaap te krijgen zo. Ik krijg ook veel goedbedoelde adviezen van mensen om ons heen die dr 's avonds hebben meegemaakt dat ze dr zin wil doordrammen en dat je dr gewoon moet laten huilen. Maar dat is makkelijk gezegd als ze zó tekeer gaat... Herkent iemand dit of hebben jullie tips? Toch laten huilen, hoe hysterisch ook, om duidelijk te maken dat ze gewoon daar moet slapen?
Nee helemaal niet laten huilen, joh. Ee beetje jengelen of een inslaaphuiltje laat ik hier wel gaan, maar bij krijsen haal ik hem eruit. We hebben het over een kleintje van 2,5 maand, niet over eentje van 2,5 jaar.
Zij vertoont volkomen normaal gedrag voor haar leeftijd. Google eens op 'clusteren', want dat is wat je kindje wil doen. En dat doen ze meestal in de avonduren, ook kindjes die KV krijgen. Aub niet laten huilen, ze wil gewoon bij jou zij .
Een baby van 2,5 maand oud kan niet met opzet iets doen. Ze huilt niet om jullie te pesten. Maar gezien ze wel gaat lachen als je bij haar komt denk ik niet dat het pijn is. Gewoon mama honger. Ze willen er dan bij zijn. Sowieso hebben hele jonge babies savonds vaak een huiluurtje ofzo. Gewoon troosten, meer kan je niet doen. Er zijn altijd mensen die aanraden te laten huilen (cb vaak ook) maar zo een klein babietje huilt alleen als hij of zij je nodig heeft en niet om jou te pesten ofzo. Oh ja en dat een baby hoort door te slapen vanaf drie maanden..... Ik denk dat je daar nog heeeeel veel reacties op gaat krijgen. Lees maar ens goed op dit forum. Vele slapen pas rond het jaar of soms later door. Van 23 tot 7 is echt als mega goed!
Volgens mij slapen de meeste baby's niet s avonds.Hier ook niet. Wees iig heel blij met een hele nacht! Wow!
Dank jullie wel... ik kan dr ook laten huilen, maar dan huilt ze normaal. CB had het ook over een huiluurtje, maar zo hysterisch krijsen noem ik geen huiluurtje meer. Gaat het vanzelf over dan? Dat er een dag komt dat ze wel 's avonds naar bed wilt? Gezellig hoor om haar lekker beneden te hebben, vind het helemaal niet erg, maar word wel doodmoe van al die mensen die er een mening over hebben en dat je dr vooral moet laten krijsen en dat je door moet pakken... Moet ik nu trouwens elke avond blijven proberen haar op bed te leggen of? Hoe krijg ik haar uiteindelijk anders van 20u tot 7u door aan het slapen?
ooh dat kwam ik juist tegen hier op het forum haha Dat ze lekker om 20u naar bed gaan tot 7 uur 's ochtends Ik zal eens wat beter zoeken haha
Het gaat vanzef over. Ook het klokkie rond slapen gaat vanzelf. Je moet eigenlijk gewoon geduld hebben...
Je schrijft dat ze om 16.00 uur wakker wordt en dan om 20.30 uur weer naar bed toe gaat. Dan is ze dus 4,5 uur wakker! Dat is in mijn ogen veel te lang voor een baby van drie maanden. Ze kunnen vaak rond die leeftijd maar 90 minuten wakker zijn. Je zou haar eigenlijk om 17.30 uur nog even voor een uurtje naar bed moeten doen en dan kijken hoe het dan gaat. Het lijkt er nl. op dat ze oververmoeid is of over haar slaap heen is.
Ik denk ook dat ze te lang wakker is tussen 16 uur en 20.30.. Bij mij gaat ze ook meesal rond 18 uur weer slapen, vaak maar een uur of hlf uur zelfs maar dan doe ik haar daarna meestal lekker in bad, slaapzak aan, fles drinken, even rustig bij me zitten en dan gaat ze slapen... De ene keer is dat om 20 uur, soms om 20.30.. Dat slaappatroon komt vanzelf! Ik zou haar ook niet langer dan 1,5 uur wakker houden overdag.. Succes! Die van mij deed savonds ook soms krijsen! Gaf haar dan vaak nog een extra fles, hierdoor is de 23 uur fles opgeschoven naar 20,30/20 uur en slaapt ze van 21 tot 8
Het moet niet maar kan dus wel! Die van mij slaapt bijna altijd van 21 tot 7/8 uur hier zit soms wel wat marge in, maar ze slaapt praktisch 10 a 11 uur snachts en daar heb ik niks geks voor gedaan... Ik heb alleen mijn voedingsschema helemaal los gelaten en voed haar zodra ze wakker is en na 1,5 uur max breng ik haar naar bed. En ja, soms krijgt ze dan al na 2 uur weer een fles, maar zo gaat het voor haar altijd hetzelfde en heeft ze een regelmaat..
Nooit laten huilen als ze zo klein is. In de avond hebben ze vaak huiluurtjes en willen clusteren,en dan is het beste wat je kan doen gewoon bij je houden. Al huilt ze dan ook, dan ben je er voor haar en die warmte is wat ze nodig heeft. Het gaat vanzelf over, je bent over de dag en de nacht gezegend, dus knijp je handjes dicht en luister niet naar al die mensen die blijkbaar niets weten van kleintjes.
Gaat vanzelf goedkomen hoor, heel veel baby's willen 's avonds bij hun ouders zijn. Van mijn tweeling gaf de ene rond 4 maanden aan dat ze eerder naar bed wilde 's avonds en de ander met 5 maanden. Vanaf een maand of 6 liggen ze tussen 19:00 en 19:30 in bed en slapen ze tot de volgende ochtend (al dan niet met een voeding 's nachts) Gewoon lekker bij je houden dus, komt vanzelf goed.