18maanden en zo dwars

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Imke24, 29 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imke24

Imke24 Actief lid

31 jan 2011
    350
    1
    16
    Limburg
    Onze kleine meid is nu 18 maande. En zo ontzettend dwars. Niks is goed huilen gillen krijsen met spullen gooien. Ook slaat en knijpt ze. Getroost worden wil ze ook niet. Bij mij reageerd ze nog tien keer zo heftig als bij haar papa. Ook eten is een ramp.. Ze eet amper.. Helaas loopt ze nog niet en is dat ook frustrerend voor haar.. Ook slaapt ze er weinig.. Erg vermoeiend vor haar maar ook voor mij.. Is dit een fase die overgaat?... Alvast bedankt van een mama die het even niet meer weet...

2. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Het zou best wel weer zo'n leuek fase kunnen zijn... Wij zitten er nog steeds in, maar volgens mij is het indd met 18/19 maanden begonnen ;)

Even volhouden en consequent blijven met regels en dingen. Misschien kan ze een keer een dagje naar opa/oma/de buurvrouw/een vriendin of natuurlijk gewoon bij papa? Kun je zelf ook weer even opladen. Ik merk aan mezelf ook dat dat een hoop scheelt. Zoals gisteren ook, ik ben ziek en hij is niet lekker en hij heeft een mopperfase...Ik werd helemaal gek en wist het even niet meer. Maar alles wordt dan gelijk zo negatief en ik was meer aan het corrigeren dan aan het complimenteren zeg maar. Ik was blij dat hij gisteravond bij oma bleef en dat ik vandaag kon werken en even niet ermee bezig zijn. Ik zei al tegen mn schoonmoeder gisteren: "ik zet hem op marktplaats". Whahah geintje natuurlijk, vanavond was hij zo lekker knuffelbaar en waren we beide gisteren weer vergeten. Nu voor morgen zie ik wel hoe het gaat en kan ik er weer wat beter mee omgaan.

Sterkte!! xx

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Dat is inderdaad een fase. Die hadden we hier rond 15-16 maanden.
    Volhouden, na een poosje wordt het gelukkig weer makkelijker!

4. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    mijn dochtertje is 14 maanden en die heeft het nu op het moment. Inderdaad slaan, knijpen, gillen. Ontzettend kwaad worden als ze iets niet mag. En met eten is drama, alles wegslaan, schoppen. Agh we moeten er doorheen. Ik probeer zo consequent mogelijk te blijven en dan zal het vast een keer stoppen. Hier loopt ze ook nog niet (alleen langs de tafel) en heb soms het idee dat ze wat gefrustreerd is. Succes ermee!

Deel Deze Pagina