Dag Dames, Amai, mijn dochter heeft een stevige 13maanden sprong (hoogtepunt rond 53 weken) ! Ik geraak er beetje doorheen. Even op een rijtje: - slaapt moeilijker, heb uiteindelijk gemerkt dat ze met een extra lichtje beter slaapt. Ze wordt 's nachts nog wel wakker. - Enorm hangerig, komt steeds rond mij hangen. Als ik aan het koken ben, komt ze in de weg zitten... - Eigen willetje breekt sterker door. - Zeurend, ... - Drinkt 's avonds moeilijker haar melk. Kortom, tips om alles te verlichten zouden welkom zijn . Ze kan ook best lief zijn en flink spelen, maar merk dat ze van deze groeisprong nog meer last heeft. Dus tips zijn van harte welkom! Alvast bedankt! Inne
Er zijn jammer genoeg bijna geen tips voor. Het enige wat hier helpt tijdens sprongen is zoveel mogelijk uit huis zijn want dan is hij een engelte tijdens de sprongen. Zodra we door voordeur binnen komen tijdens sprongen was het weer een bengelte. Mijn ervaring is dat als je denkt dat het echt niet meer erger kan dat de sprong wel op zijn einde loopt. Kom zo zijn dat het echt een dag was dat ik helemaal gek werd in mezelf en dat hij de dag erna heel goedgezind happy wakker word en de sprong gedaan is. Kan van de 1 op de andere dag zo gebeuren.
Dat is bij ons geen sprong, dat is sinds een paar weken gewoon zo. Slapen niet, wij hebben een slaapkop en 's nachts slaapt ie 12 uur, dus daar gelukkig geen last van. Ik denk dat het bij mijn zoontje gewoon is dat ie al meer wil dan hij kan. Wat ik doe is: - Als ik alleen ben en met koken zet ik hem met stoel en al in de keuken met een pollepel oid. Lekker trommelen - Vanaf 1 jaar hoef je geen opvolgmelk meer te geven, dus wij doen gewoon een beker melk bij ontbijt en lunch en een bakje yoghurt na het avondeten. Dan komt hij aan voldoende zuivel. Wij nemen nu een rietjesbeker water mee naar boven en daar nog even knuffelen/spelen/drinken en dan naar bed - Eigen willetje/zeuren; dat hoort er een beetje bij volgens mij, komen erachter dat ze invloed hebben. Ik ga er gewoon niet op in, en bij echt zeuren zeg ik er wat van. En goed gedrag belonen Succes!!
Hey, Bedankt voor wat tips. Sydneys: inderdaad, ze is wel wat braver als ik de deur uit ga. Heb nu ook de grote autostoel geïnstalleerd (geen maxi cosi meer), zo kan ze ook meer rondkijken. Tessy: als ik je banner zie, is misschien bij jou de 15maanden sprong? In de eetstoel zetten is geen optie, want ze klimt er al uit. Als ik ze zou vastbinden erin, dan zal ze snel gefrustreerd zijn. Denk dat ik teveel de pollepel zou moeten oprapen. Ik ben aan het overschakelen op groeimelk en geef het nu gemengd met mijn laatste restjes poeder, maar 't is misschien wel een goed idee om 's avonds een beker melk te doen... zal beter lukken, denk ik. Het eigen willetje viert deze dagen hoogtij, 't is de moeite. Hoop dat dat snel overgaat. Alleszins probeer ik ze ook wat te negeren in die situaties 's Nacht wordt ze terug wakker en leg ik ze tussen ons in... voorlopig. Ik kijk eens uit voor een ander nachtlichtje, namelijk met wit licht... blijkbaar is het blauwtje niet leuk meer. Nogmaals bedankt voor jullie ervaringen