Hoi, Voor onze dochter die nu bijna 1,5jaar is, zijn we aan het denken over iets te kopen voor buiten. Wat is het beste-leukste-hebben ze meeste plezier van? Een gewone glijbaan, of zo een plastiekenspeeltoren met glijbaan. Of meteen een houten glijbaan met schommel, of kochten jullie zo een leuk huisje, in plastiek of hout? Heb er al leuke gezien op palen, zo een mini huisje Het is moeilijk é, maar als we dan zo een plastiekenklimding kopen, kost dit soms al 400euro, hoelang heeft ze daar dan iets aan? Maar een houten, daar is ze toch nog te klein voor. Kunnen we niet anders dan uiteindelijk beide kiezen? Wat is uw mening / ervaring? En eventueel webadresjes zijn welkom, terwijl we toch vragen Bedankt!
Wij hebben een houten speeltoestel geplaatst toen onze oudste ongeveer 2 jaar was (april kindje dus een mooie tijd om dat te doen). Ze is nu bijna 7 en speelt er nog steeds mee. Dan moet ik wel zeggen dat wij bewust een groot toestel hebbenwaar ze lang mee kunnen spelen. Zo bestaat hij uit: 2 torens Loopbrug Klimwand Trap Picknickhoek Dicht huisje 2 schommels Glijbaan Ik ben voor hout en geen plastic, omdat het steviger is.
Wij hebben ook een houten huisje. Gekocht via mp toen de oudste 1,5 was. Met zandbak eronder en glijbaan eraan vast. Kostte toen 100 euro. Toen we hierheen verhuisden en veel meer ruimte kregen buiten hebben we er nog een dubbele schommel bij gekocht (12, 50 via mp ) De oudste is nu ruim 7, en het is nog steeds in prima staat. Ik vind zelf dat plastic spul zo lelijk, en in mijn idee blijft hout wel langer mooi. Het is ook makkelijk uit te breiden.
Houten huisje met glijbaan en schommels. Losse zandbak, ook van hout. Gekocht toen oudste maand of 15 was, dus in het voorjaar.
Wij hebben voor de eerste verjaardag van de oudste een houten speeltoestel gekocht met schommels, glijbaan en huisje. Waarom zou ze te klein zijn voor hout? Onze jongste is bijna 1,5 en kan nog niet zelf in het huisje klimmen maar dat komt omdat er niet een gewoon trapje bij zit maar een soort schuine ladder. Bij het klimtoestel in de speeltuin bij mijn schoonouders klimt hij wel zelf naar boven. Verder vind ik een zandbak onmisbaar! En als je een stukje tegels hebt iets van een loopfietsje.
Denk dat wij bijna dezelfde hebben alleen ipv picknickhoek hebben wij een zandbak. geplaatst toen oudste drie was en jongste van bijna 2 klimt al vrolijk naar boven en gaat van glijbaan. c Kijk eens op tuinhout neerkant daar hebben wij de onze laten maken
Daar komt de onze ook vandaan. Wij hebben de zandbak omgeruild voor een Picknickhoek omdat we al een zandbak hebben.