wie heeft een prematuur kindje grootgebracht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door zwangerevrouw, 2 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    ons kindje weegt nu 1750 en is 42 cm. Ik zou graag van andere horen hoe het met de maten verliep, dus bijv. in maand 1 tm 2 maat 44, etc.
    zo kan ik een beetje inschatten welke maten ik kan kopen, ik wil aan de slag met naald en draad :)

2. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

#2 LittleMonsters, 2 dec 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 dec 2011
    Misschien kun je je antwoorden vinden in het andere deel prematuur kindjes!

En natuurlijk gefeliciteerd met jullie kleine droppie!

3. adi

adi Niet meer actief

Gefelicteerd met je kindje!!!

Stel deze vraag inderdaad in de prematuren gedeelte.

En qua maten, zou ik het gewoon even bekijken. Het hangt heel erg af van hoe hard je kindje gaat groeien. Hier hebben ze de eerste 2 maanden in de maat 44 gezeten, daarna ruim een maand in maat 50 en dan best lang in maat 56.

Hoe gaat het verder met je kindje? Met hoeveel weken is die geboren? Is de baby al thuis of ligt het nog in het ziekenhuis?

4. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    #4 jada08, 2 dec 2011
    Laatst bewerkt: 2 dec 2011
    Mijn ene zoontje begon met maatje 38, en dat was nog te groot. Mijn andere zoon begon met maat 44. Toen een week of 8 denk ik in maat 50, en daarna echt heel lang in maat 56.

Hier een leuke foto, dit was de eerste dag thuis na 8 weken ziekenhuis en hun jasje was maatje 50. En ze verdwenen er helemaal in:

Bekijk bijlage 203368

5. adi

adi Niet meer actief

Oh *smelt* :D

En zo bekend hihihi. Aldin ging ook naar huis in broekje maat 50, die hebben we 3 keer moeten omslaan, zag er niet uit ;)

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Hoi

Gefeliciteerd met de geboorte van je kindje!

mijn zoontje is geboren met 1970 gram en was 41,5 cm.
    Heeft 2 mnd in 44 gezeten en maar heel kort in 50/56.
    Is nu 5 mnd en zit nu in 62/68

7. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    bedankt, en wat een lieve foto!!

8. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    Het is erg afhaneklijk per kind. Hier drie prematuurtjes geboren met 29w en 5d. Ik ken ook een drieling die zes weken jonger is dan die van mij en geboren zijn met 29w en 1d. Mijn meisje zit nu met 10,5 maanden in 62 en gaat nu naar 68 toe. De meiden van de andere drieling zit met 9 maanden in 74. Nu ben ik en Dudaman vrij klein en de ouders van de andere drieling een stuk groter.Mijn jongens zitten in 68 en gaan nu langzaam in maat 74 passen ( truitjes, broeken zijn echt nog te lang). Ze hebben bij mij heel lang in 50/56 gezeten. 62 en 68 ging bij de jongens heel snel.

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

is net als bij "gewone" voldragen kindjes niet te voorspellen. De een haalt het al snel in en de ander groeit niet zo hard en doet er veel langer over om het in te halen.

@jada: wat een schattige foto! En herkenbaar ik had ook een jas met kind erin. Dochter was geen prematuur, maar wel of net niet dysmatuur.

10. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Zoals iedereen al zegt, het is niet te voorspellen. Dochterlief was pre- en dysmatuur, verzoop in maat 44. En toen is ze heel snel gegroeid, ze heeft uiteindelijk maar iets van 3 weken in maatje 56 gezeten, en in 68 heeft ze een half jaar verbleven. En maat 80 heeft ze overgeslagen in een plotselinge groeispurt, en nu zit ze (met 2 jr en 9 mnd) in 104 voor truitjes en 98 voor broeken. Je kunt er geen peil op trekken, net zoals bij a terme kindjes.

11. adi

adi Niet meer actief

:$ wow dat heeft ze inderdaad flink ingehaald!

Zoontje van mijn vriendin was 9pond bij de geboorte, en nog steeds zit ie ergens op +1/+2 lijn, en zit nu met 2,5 jaar in maat 98 voor truitjes.

Deel Deze Pagina