Snelle drinker

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Simone84, 18 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Simone84

Simone84 Lid

18 mrt 2012
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Simone84, 18 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2012
    Mijn dochter van 13 dagen drinkt nu 100cc dan wel bv/fv aangezien we met de overstap naar fv aan het gaan zijn. Echter drinkt madame de flessen met 10 minuten leeg. Ik haal de fles dan al even uit haar mond en probeer wat te boeren met haar, maar zodra ze in de boerhouding wordt gelegd, begint ze alweer weg te soezen.
    Ik heb de avent flessen met speen 1 en nu ook andere flessen geprobeerd die ik her en der cadeau heb gehad, maar de tijd maakt niet veel uit. Ik merk wel dat er met de andere flessen minder geknoeid wordt dan met de avent flessen.

Mevrouw krijgt nu 7/8 voedingen waarvan er 2 nog bv zijn en de rest is Nutrilon HA. We hebben nog niemand van het CB gezien door ziekenhuisbezoek in de eerste dagen na haar geboorte en ik begin me eigenlijk een beetje zorgen te maken over de voeding. Ze drinkt alles wel op, maar moet ze misschien wat minder hebben, ze kermt nogal in haar slaap (niet continu) en ik vraag me af of dat misschien komt doordat ze te veel voeding krijgt.
    Het valt ons op dat ze bij de voeding van 2uur 's ochtends moeilijk in slaap komt en pa en moe vervolgens wakker houdt tot we haar nog wat meer voeding geven. Doordat ze soms erg hard kermt in haar slaap weet ik af en toe niet of ze nu om voeding vraagt of dat ik haar moet laten slapen.

Moeten we haar overdag trouwens echt wakker maken voor de fles of laten slapen totdat ze erom vraagt?

Hopelijk hebben jullie tips/ideeen voor me aangezien mijn man een beetje radeloos wordt van zijn over onzekere vrouwtje die bij het minste alweer kan huilen omdat ze bang is dat ze het niet goed doet ;)

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Je kunt de voeding van je kindje eventueel dikker maken met johannesbroodpitmeel, een kindje kan het beste 20 minuten over een flesje drinken. Je hoeft je dochtertje niet per se wakker te maken, je kunt ook kijken hoe lang ze slaapt als je haar niet wakker maakt.

Groetjes Eveline

Deel Deze Pagina