Hoi meiden, Ik zit een beetje met m'n handen in het haar. Mijn zoontje van 5 maanden valt nog steeds alleen aan de borst in slaap. Op zich niet zo een probleem, maar het lukt alleen als ik hem boven op bed in alle rust voed, en het duurt vaak wel een half uur voordat hij echt goed slaapt. Tussendoor wordt hij ook vaak nog 2 of 3 keer wakker, en wil hij weer zo een 10 min aan de borst liggen om weer in slaap te dommelen. Maar ik heb ook nog een kleuter rondlopen, en voor haar is dit gewoon niet leuk meer. Ik hou hem nu al langer op, 2,5 uur, in de hoop dat hij zo moe is dat hij meteen in slaap valt. Soms lukt het, vaak niet. Nog langer ophouden is geen optie, want hij is na 2,5 uur wakker zijn echt niet meer te genieten. Ik probeer hem nu in zijn eigen bed te leggen en hem ipv de borst, wat afgekolfde melk te geven, maar meneer gaat dan liggen kletsen en spelen met de fles. Haal ik de fles weer weg, is het weer brullen. Ik gebruik de draagdoek veel, maar hij wil zich nu kunnen bewegen. Het werkt alleen nog als ik met hem rond blijf lopen, zijn hele slaapje. Ik kan voor mijn gevoel ook geen kant op want dit probleem heb ik ook als ik met hem onderweg ben. Laatst moesten we bij het tankstation stoppen, omdat hij maar niet in slaap kon komen in de maxi cosi en bleef huilen. Ik overweeg inmiddels om hem in bed te leggen, en om de paar minuutjes terug te komen, als hij huilt, maar ik ben geen voorstander van het laten huilen..speentje wil hij overigens niet, ook niet met iets zoets erop. Wie heeft er tips?? Mijn dank is groot!
Het is alsof ik mijn verhaal een beetje lees. Hier ook eentje die alleen aan de borst in slaap wil vallen sinds een week of 2 en in de draagdoek ook alleen maar als ik rondloop. Mijn man laat hem altijd brullen als ik aan het werk ben, maar daar kan ik echt niet tegen en vind ik niet nodig. Hij mag wel heel eventjes huilen, maar niet te lang. Ik heb het opgelost door hem in de wagen te leggen en die dan heen en weer te wiegen tot hij slaapt. Helaas is het sinds de kids vakantie hebben eigenlijk te onrustig beneden waardoor hij weer snel wakker is.
Inderdaad hetzelfde verhaal Oxbow.. Vind het enorm lastig eerlijk gezegd. Zeker met dit plakkerige weer ook In de kinderwagen valt hij helaas ook bijna nooit in slaap..
Wat ik nu vaak doe is onze zoon wel gewoon voeden en dan valt hij inderdaad in slaap. Daarna doe ik hem pas in zijn slaapzak en zing ik het slaapliedje terwijl ik 'samen' met hem de rolgordijnen dicht doe. Dan leg ik hem op bed. Meestal is hij dan een beetje slaperig / half wakker. Ik moet eerlijk bekennen: met wisselend resultaat. De ene keer valt hij dan gewoon zelf in slaap en kan ik meteen weg. Soms moet ik nog even naast hem blijven zitten (soms wel en soms niet met een hand op zijn rug of tegen zijn wang). En soms wordt het gewoon helemaal niks en gaat hij feesten in bed, proberen zich op te trekken of huilen. En dan helpt er niks aan. Alleen afwachten en een uurtje later opnieuw voeden in de hoop dat het dan wel lukt. De reden dat ik hem nu pas na het voeden in zijn slaapzak doe + (kort) bedritueeltje, is om hem toch te leren zelf in slaap te vallen in plaats van aan de borst. Maar ik denk ook dat we ons moeten realiseren dat dat niet in een paar dagen lukt. Overigens is dit voor ons ook alvast een voorloper om te proberen de nachtvoeding eraf te krijgen. Daar gaan we over een week of drie mee aan de slag. Over vijf weken ga ik weer werken en de nachtvoedingen worden te vermoeiend voor me. Maar onze zoon is dan ook alweer een stukje ouder. Onder de 6 maanden ben ik persoonlijk sowieso geen voorstander van laten huilen.
Lees het boek: Baby in een droomritme. Dat is geschreven door Stephanie Lampe. Elise heeft twee maanden in m'n draagdoek "gewoond" omdat ze alles bij elkaar huilde.. Nadat ik de tips uit dat boek heb opgevolgd heb ik een totaal ander kind! Ze slaapt heerlijk in haar bed, uren achter elkaar! Echt super!
heel herkenbaar verhaal, ook van het tankstation Hier issie inmiddels 6 maanden en het is afgelopen maand vanzelf wat verbeterd. Wat hier helpt is een hydrofiele luier als "knuffellapje" gebruiken. Hij trekt het dan zelf een beetje over zn gezicht en kauwt er dan een beetje op. Blijkbaar is dat een betere surrogaat-tepel dan een speen In ongeveer de helft van de gevallen lukt het om m zo in slaap te krijgen. Maar het is vervelend voor mn oudste ook inderdaad. Als het echt niet anders lukt voed in de baby voor het ochtendslaapje wel in slaap; mijn oudste is dan nog fit en kan zich goed zelf vermaken. De baby slaapt sochtends lekker lang mits hij goed in slaap valt en die tijd is ook quality time met mn oudste. In de middag begin ik niet aan in slaap voeden, dat duurt me te lang. Dan maar op pad in de wandelwagen of draagzak. 'savonds is papa meestal thuis en als het nodig is kan ik de baby dan ook in slaap voeden, terwijl papa met de oudste speelt.
@Tupp Ik ben ook zeker geen voorstandster van laten huilen..al moet hij soms 1 of 2 minuten wachten als ik net even bezig ben, uiteraard niet als hij hard huilt, dan ga ik meteen. Het was even een overweging, om hem even te laten jammeren/huilen in bed, maar nee..gaat tegen mijn gevoel in. Het is even proberen mijn weg te vinden hierin..vooral voor de oudste vind ik het soms best sneu. Mijn zoontje gebruikt de borst veel om te spenen. Waar een andere baby huilt als ie zijn speentje kwijt is, huilt mijn zoontje als ie de borst kwijt is @mamavanwilliam Hier ga ik eens naar kijken. Ik heb het even opgezocht op internet en het spreekt me wel aan. Bedankt voor de tip! @cowgirl80 Door jouw verhaal denk ik..'goh, het hoeft niet zo ingewikkeld te zijn inderdaad'. Mijn zoontje doet sinds kort gelukkig ook maar 2 (langere slaapjes) op een dag. Dus ik ga zeker proberen smiddags lekker op pad te gaan, dan blijft alleen nog een ochtendslaapje over, en dat is dan niet zo een probleem. Dank je wel!! Nu twijfel ik over welke nieuwe draagdoek aan te schaffen. Ik heb een doek van tricotslen, maar daarin zakt hij nu steeds uit omdat hij zo beweeglijk is. Ik twijfel tussen een doek die makkelijk en snel om te doen is, ringsling bijvoorbeeld. Of een geweven zomerdraagdoek, waarmee ik lange afstanden kan doen. Bij dit laatste is het vooral de twijfel of mijn zoontje dit nog prettig vind, zo gebonden zitten. Iemand ervaring met de ringsling? Hoelang je daar mee kan lopen? En gaat je kindje niet 'scheef' hangen? Ringsling heeft een lichte voorkeur omdat hij snel om te doen is, en om evt. discreet bv in te kunnen geven.