3 weken over tijd

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door stephanie1985, 13 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stephanie1985

stephanie1985 Nieuw lid

12 mei 2009
    2
    0
    0
    Hallo,
    Ik slik al 7 jaar de pil. Altijd ongesteld geworden maar deze maand is het anders. Ik ben paar keer mijn pil vergeten (ja heel stom) en ben na de 2de week van mijn strip een stopweek in gelast omdat ik hem weer was vergeten. Heb vorige week ook sex gehad terwijl ik niet meer aan een nieuwe strip ben begonnen. Heb een paar zwangerschaps testen gedaan en die waren allemaal negatief. Vandaag ben ik naar de huis arts geweest en ga daar volgende week nog een keer een zwangerschaps test doen.

Ik heb voor de rest geen klachten van misselijkheid.
    Sinds een paar dagen rommeld gevoel in me buik en moet ook vaak plassen.

Wat denken jullie? Zou ik toch zwanger kunnen zijn ondanks die negatieve testen?

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Waar zit je nu in je cyclus? Wanneer was je stopweek?

Je bent namelijk het meest vruchtbaar ongeveer 2 weken na je stopweek/menstruatie. Dan komt er een eitje vrij en die kan dan bevrucht worden. Ongeveer 2 weken daarna (wanneer je normaal weer ongesteld wordt) kun je dan testen of je zwanger bent.

Ik denk dat het heel weinig zin heeft om een week na de onveilige sex al te testen. 9,9 van de 10 keer zal de test negatief zijn. Ik zou dus even wat langer wachten voordat je weer opnieuw naar de huisarts gaat of zelf een test doet. Je lichaam moet zich helemaal aan deze nieuwe situatie zonder pil aanpassen, dus de kans is groot dat er helemaal nog geen eisprong is geweest en dus ook geen bevruchting.

Maarrrr de kans is niet nul, dus gewoon even opletten de komende weken! Als je weer met de pil wilt beginnen, dan zou ik je volgende menstruatie afwachten en dan weer beginnen. Zo niet, dan is het ook handig om die eerste menstruatie af te wachten, zodat je goed je cyclus bij kunt houden en weet wanneer je vruchtbaar bent. Succes!

Deel Deze Pagina