Mijn zoon bijna 4 heeft vandaag toevallig zn flessen weggegooid in de container bij het vakantie huisje. Had hem thuis gezegd flessen laten wij thuis hij vond het okee. (Had ze dus wel meegenomen maar de nachten gingen aardig goed tegen de ochtend kwam hij voor 2 slokken drinken yeahhh) Maar man man hij is de afgelopen jaren ook echt horror geweest in de nacht 6 flessen en de laatste tijd 2 (geen melk) ik zette ze al van te voren klaar. Hij heeft gelukkig nooit gekrijsd maar heb dus wel toegegeven omdat ik mn buren ook hun nachtrust gun. En heb ook nichtjes die dit gedrag precies hetzelfde hadden. Ik lig btw ook nog steeds naast hem om naar bed te gaan. Heb je ook een nachtlampje ik had bij beide kids zo een lampje die na 20 min zelf uitgaat ze houden beide niet van pikkedonker. Mn oudste gaat dan personen zien. Heb btw ook bijna 3 jaar lang met een lampje aan geslapen. Ik ben blij dat hij na aankomende week naar school mag want vind de afgelopen jaren echt pittig geweest. Hoe mn vriend en ik het wel hebben gedaan is dat ik de nachten doe en hij mij dus extra laat slapen als hij vrij is. Dit werkt voor ons samen het beste anders zit je er samen doorheen. Zou je dochter ook iets later proberen naar bed te doen. Merk wel aan mn jongste dat als hij een powernap doet in de middag dat hij dan langer doorslaapt in de ochtend maak hem uiteraard wel echt binnen 20 min weer wakker. Ze hebben energie voor 20 dat moet er ook uit met buitenspelen,rennen, fietsen enz. Mijn kids zijn ook heel gevoelig en reageren vaak ook sterk als dingen niet kloppen. Hebben ook nog eens sterke karakters en volgen ook hun eigen pad, lastig uit te leggen maar weten heeeeel goed wat ze wel en niet willen. Sterkte pas op jullie zelf! Is een dag opvang extra mogelijk zodat je op een vrije dag kan bijtanken? Of dat je samen met je partner om en om even terug naar bed gaat?
R heeft ook een avent rietjesbeker met water die is nu 21mnd, ik zet m dan wel open neer want die klep is nog wel wat lastig. Het lukt wel maar nog met wisselend succes en die drinkt hij gerust leeg. Overigens eet hij als een dijker en komt geregeld in de avond nog voor een fles melk. Eerst vaste prik, sinds een maand ofzo begint t duidelijk incidenteel te worden. Geen idee waar hij het laat want het blijft een klein iel turfje. En dan nog gaat die fles met water in de nacht OOK nog leeg. Zou zomaar kunnen dat een fles water voor t kindje van TS een oplossing kan wezen.