Mijn dochtertje is 2 maand en vanmorgen na een lange nacht wilde ze de fles niet, maar ik dacht ze moet toch honger hebben. Toch fles er in gekregen en ze dronk ook, maar naar 65 cc kwam alles er weer uit. Mijn man was zondag ziek en ik hang er ook tegen aan, dus op zich niet vreemd dat ze ziek is. Heb de HA gebeld en de assistente zei dat ze moet drinken in ieder geval de helft van wat ze zou moeten dus ongeveer 450 cc. Net weer 65 cc gegeven en weer kwam het eruit. De HA zelf belt me nog terug. Hoe kan ik dit het beste aanpakken. Ze ligt nu te slapen, maar moet ik haar wakker maken zodat ik haar kleine beetjes kan aanbieden. Wij slapen ook het liefst als we ziek zijn, maar ik snap dat die kleintjes sneller kunnen uitdrogen. Wie heeft advies?
De HA moet je me nog terugbellen, maar de assistente had het daar niet over. Ik had ORS nog in huis, maar zag dat het over datum was, dus moet nieuwe halen. Net weer geprobeerd wat te geven dacht doe minder voeding in de fles, maar na 10 cc wilde ze niet meer.
Ik zou (bij flesvoeding) ors geven en steeds kleine beetjes melk of als de melk niet binnenblijft water.
Ja ik zou ook zeker ors geven. En je kindje wel regelmatig wakker maken voor vocht. Dan maar steeds kleine beetjes. En goed in de gaten houden. Bij twijfel gewoon weer bellen hoor..!
Het gaat gelukkig weer goed. Het was maar 1 dagje dat alles er weer uit kwam. Nu houdt ze alles weer binnen. Bedankt voor de tips
Fijn dat het nu goed gaat! Wat bij mij goed helpt ( voor de volgende keer) elk uur 10/20 cc en dan als het binnenblijft telkens meer. Of om het uur 20cc melk en dan het andere uur 20 cc ORS.